Като собственик на малък бизнес, вероятно се чувстваш претоварен, опитвайки се да вършиш всичко сам. Постоянното жонглиране между задачи може да доведе до изтощение и да ограничи растежа на твоя бизнес. Много бизнес собственици нямат нито лично време за себе си, нито време да работят върху истински важните неща в бизнеса си (последните са свързани с генерирането на пари и …
Как да запазим добрия сън и психичното си здраве като собственици на малък бизнес
Сънят е важен за всеки човек. Но още по-важен е за хората, които трябва всеки ден да взимат качествени решения. Така както е постоянно в живота на собствениците на малък бизнес. И днес имам удоволствие да ти покажа мой видео разговор с един от специалистите в България за съня – Гергана Радович. Гергана е холистичен терапевт, специалист по съня и …
Бизнес обучения: кога може да се постигнат резултати с тях и кога – не?
Все повече хора търсят решение на проблемите в бизнеса си чрез обучения, в които повишават теоретичните си знания и едновременно виждат реални примери за излизане от различни ситуации. Бизнес обучения търсят и предприемачи, които нямат проблеми, но които не се задоволяват с това, което имат като резултати, и искат повече. Фактът, че все повече собственици на бизнес …
Знаеш ли какъв оборот ще имаш в бизнеса си следващия месец?
Днешната публикация няма нужда от въведение. Наистина, всичко се казва във въпроса от заглавието: Знаеш ли какъв оборот ще имаш в бизнеса си следващия месец? И аз, разбира се, нямам предвид, дали разполагаш с ясновидски способности. Аз не разполагам с такива. И не знам точната сума (до лев), с която ще завърша в бизнеса си след 1 месец. Но знам …
Не можеш да помогнеш на някого, който не иска!
Днешното видео е може би най-подходящо за собственици на бизнес, които предоставят решение (продукт или услуга), с която помагат по някакъв начин за подобряване на живота на други хора. Ако си в подобна ситуация, вероятно имаш желание да бъдеш полезен на всеки, който е твой идеален клиент. Аз самият дълго време се стремях към това и вярвах, че това е …
Искаш време? Генерирай време!
Всички постоянно имаме усещането, че времето не ни стига за важните неща и за идеите, които имаме … Чувстваш ли често, че буквално си в надпревара с времето, за да свършиш това, по което работиш? Много пъти усещането, че времето не ни стига води до това да се чувстваме претоварени, а понякога води и до „прегаряне“. Аз самият преди години …
Кога работи дигиталният маркетинг
В първите две години на бизнеса си имах тайната надежда, че може целият ми маркетинг да бъде дигитален. Тогава гледах бизнес треньори в САЩ, които споделяха, че като просто натиснат бутона „Изпрати“ на имейл платформата си и генерират по няколко стотин хиляди долара или дори по няколко милиона. Мисълта, че просто мога да седя на компютъра си и да генерирам …
Как елиминирам нуждата от студени обаждания
Студени контакти. Да се свързваш с хора, които не те познават. Много малко хора обичат да правят това. Аз лично въобще на харесвам този процес на свързване с непознати хора, на които да предлагаш твоя продукт или услуга. Дълго време това ме дистанцираше от това въобще да искам да продавам. Къде е решението? Първото решение е в маркетинга. Ако имаме …
Не ти трябва индивидуален подход към всеки клиент когато продаваш!
Много собственици на бизнес и търговци вярват, че когато продават всеки път трябва да намират индивидуалния подход към всеки. Аз дори съм получавал такива въпроси: как да намеря подход към всеки отделен човек, при положение, че всички сме различни. Тази задача да бъдеш различен всеки път освен, че е трудна, всъщност може да бъде и пагубна за твоя бизнес. Често …
4 начина да си осигуриш конкурентен вакуум
Конкуренцията. Всеки собственик на бизнес трябва да я отчита и да се справя с нея. И понякога е изключително трудно. Особено в браншовете, където има много други, които предлагат същото каквото и ние. Повечето собственици на бизнес търсят решението да си осигурят предимство като предложиш по-ниска цена. И да, това може да ти осигури конкурентно предимство. Но в много случаи …
Подсъзнателно програмиране за успех
Нагласата. Често казвам, че всичко зависи от нея. Да, стратегиите, тактиките и техниките са много важни, особено когато става дума за развиване на бизнеса. Но наистина всичко тръгва от нашето мислене и отношение. Двама души от един и същи бранш, които разполагат с перфектния маркетингов план за удвояване на бизнеса, ще имат диаметрално различни резултати след една година: единият ще …
Как да задържиш мотивацията си за дълго време?
Много хора започват някаква промяна: за здравето си, за физическата си форма, за развитие на бизнеса … И са мотивирани в момента, в който започват… Но малко по-късно губят заряда и мотивацията, която са имали в началото. И това е и причината да се откажат или да се движат много бавно напред. Случвало ли ти се е на теб подобна …
Обичаш ли да се рекламираш?
Да, точно това имам предвид: да рекламираш себе си? Разбира се, и твоите продукти, услуги и бизнес. Но когато става дума за малък бизнес, често рекламирането е свързано да рекламираме нас самите. Как се чувстваш при мисълта, че трябва да се рекламираш? И след това към въпроса от заглавието: обичаш ли да се рекламираш? Аз самият имах определени убеждения, които …
Икономическата ситуация не е важна за твоя бизнес!
Почакай. Как така? Не зависи ли развитието на бизнеса ни от това дали икономиката е добре или не. И да, когато има бум и растеж в икономиката, вероятно това ще подпомага бизнеса ни. А когато има рецесия в икономиката това неизбежно би водило трудности и при нас … Логически това е така, и то може да бъде така и за …
Енергия, спорт и бизнес
Няма нужда да те убеждавам колко важен е спорта за нашия живот. Наскоро ми попадна едно изследване, което показваше, че 30 мин спортуване на ден е единият от 5-те фактора, които съвкупно увеличават средната продължителност на живота с ….. 11 години! Но не това е темата днес. Преди около 15 години аз се мотивирах изключително много да спортувам редовно (поне …
Коя е работещата нагласа при управлението на хора?
Какви грешки допускаме при управлението на хора? Кои са трите стълба на ефективно лидерство? Какви са типовете нагласа, които ни помагат в правилното управление на хора? Това са въпросите, които задавам на Гергана Маркова във видеото по-долу. Гергана е мой партньор в Ликора, консултант по лична и бизнес ефективност и обучител с над 27 годишен опит. Тя помага на мениджърските …
Индивидуалното отношение към клиентите не ти носи предимство
Най-вероятно заглавието на днешната публикация те озадачава… И това е така, защото всички са ни учили, че това да имаме индивидуално отношение към клиентите е много важно. И много бизнеси се представят именно като изтъкват това като тяхно най-голямо предимство пред конкурентите им. И да, това е така. Индивидуалното отношение към клиентите е много важно. Но не ни носи предимство …
Предизвикателствата да правиш бизнес в малък град
Ако имаш малък бизнес в малък град, вероятно се натъкваш на предизвикателства. Особено, ако бизнесът ти е локален: предоставяш продукт или услуга на хора в определена локация…. Бизнес като салон за красота, счетоводна кантора, студио за интериорен дизайн, дентален кабинет, холистична практика, цветарски магазин, фото студио и т.н. Най-голямото предизвикателство в този случай е, че имаш ограничен кръг от потенциални …
Вярваш ли в успеха си?
Тази статия със сигурност не е обучителен материал. Склонен съм да кажа, че това не е и мотивационна статия… Макар че, ако прочетеш до края има шанс да получиш и мотивация за някои неща, които искаш да промениш. Ако се случи последното, не пропускай да ми го споделиш в коментар под публикацията. И така, вярваш ли в твоя успех? Що …
Какво да правим, ако ни е трудно да общуваме с нови хора?
Много от стратегиите за ръст и мащаб на бизнеса са свързани с това да общуваш с хора, при това с хора, които не познаваш. Това важи и за привличането на нови клиенти, намирането на нови стратегически партньори, нови препоръчители и дори нови служители. За много хора е трудно да общуват с нови хора, тъй като това не им „идва“ естествено. …
Да оставяш ли основните неща за утре?
През годините много собственици на бизнес са споделяли, че една от основните им трудности е това, че оставят основните (най-важните) неща за утре. Само по себе си, в повечето случаи това не е фатално за бизнеса ти. Просто ще свършиш тези основни неща утре, а не днес. Забавянето от един ден може понякога и да е за добро. Всички знаем …
Финалът на 2023 година и 3 съвета за 2024 година
Каква бе 2023 година за теб? И какво предстои през 2024 година и какво е най-важно като подход и стратегии, за да бъде тя силна за твоя бизнес. Виж моите анализи и съвети в последното ми видео за тази година. И имай прекрасни коледни и новогодишни празници! Какво мислиш по тази тема? Скролирай надолу и остави своя коментар. Търсиш …
Какво да правим, ако клиентът не се връща за следваща покупка?
Ако имаш ситуация, в която: Правиш продажба, но след това клиентът не се връща отново в твоя обект Имаш мрежов бизнес, привличаш нов клиент, пускате поръчка и повече никога не чуваш нищо от него Е важно да намериш решение, с което да връщаш обратно клиентите при теб. Защото е много пъти по-лесно (и по-евтино!) да продадеш на вече съществуваш клиент, …
Представяш ли правилно бизнеса си?
Представяш ли правилно твоя продукт, услуга, бизнес? Вероятно си задаваш този въпрос, ако нямаш резултатите, които искаш: продажби на продукти и услуги, или привлечени бизнес партньори, ако си в мрежовия бизнес. Всъщност думата „правилно“ не е най-важната дума. По-важния въпрос е дали представяш продукта или бизнеса си по начин, който привлича интереса на идеалните ти клиенти. И другото, което е …
Как да не бъдеш агресивен в продажбите?
„За да бъда успешен търговец, трябва да съм агресивен.“ Това е убеждение, което имат много от собствениците на малък бизнес. И аз също го имах. Защото сме виждали много успешни търговци… И общото между повечето от тях е, че са агресивни… И ако ти не искаш да си агресивен и не ти харесва да притискаш клиентите си, то директно правиш …
Създай бизнеса си така, както искаш да живееш
Позволява ли ти бизнеса да имаш живота, който искаш? Наистина. Всички си стартираме бизнеса за: Повече свобода Повече свободно време Повече пари По-висок стандарт на живот за себе си и семейството Да правим живота на другите по-добър Повече влияние в обществото Престиж …. Причините, с които ти си стартирал твоя бизнес вероятно са различни, но също така, най-вероятно те попадат …
Как да създадем имейл бюлетин, който хората отварят и четат
Днес искам да ти споделя още един запис от мой разговор с експерт. Този път на темата имейл маркетинг. И по-специално как да създаваш имейл бюлетин, който се отваря и се чете от много хора. По тази тема разговарям със Стойне Василев, независим финансов консултант и създател на сайта SmartMoney.bg. От видео-разговора ми със Стойне Василев ще откриеш: Кои са …
Управление на търговската фуния при B2B продажби
Преди няколко седмици направих видео разговор с Ивайло Кунев за това как да управляваме търговската си фуния… и особено тогава, когато таргетираме други фирми, т.е. при B2B продажби. Разговорът ми бе на живо в социалните мрежи, но смятам, че нещата, които Ивайло сподели, ще са полезни и за моите читатели в блога. Затова ти давам достъп до този разговор в …
“Зад кулисите“ на маркетинговата фуния на книгата „Привличане на клиенти“
В това видео искам да „открехна завесата“ и да ти споделя какво направих като част от маркетинга за новата ми книга „Привличане на клиенти“. В един момент стана ясно, че излизането на книгата ще бъде в момент, когато няма да имам място в моя маркетингов календар да включа и промотирането на книгата…. И това доведе до подход, който се оказа …
Крадат ли ти времето?
Почти всеки собственик на малък бизнес се оплаква, че няма време. Подобна е и ситуацията при много мениджъри в по-големи корпорации. И обикновено фокусът е към всички тези други хора, които ти крадат от времето. И да, това е така. Най-вероятно клиентите ти крадат от времето. Най-вероятно служителите ти крадат от времето. Най-вероятно приятелите и роднините и дори хората от …
Лично послание от Созопол: Откъде идва мотивацията ми да правя голямо събитие 8 поредни години?
Пиша тази статия от бюрото ми в хотела в Созопол … Тук съм за 3-дневното събитие „Бизнес Ритрийт“, което стартира в петък (22.9) за 8-ма поредна година… И се замислих за мотивацията си да правя това събитие 8 поредни години… И смятам, че ще е полезно за всички мои последователи да споделя откъде идва тя. Може би ще откриеш нещо, …
Как можеш да заобичаш продажбите?
Какво е отношението ти към продажбите? Ако си някой, който мрази да продава и иска това да се върши от някой друг… Или най-добре да не се прави въобще… Напълно те разбирам. Аз бях така. И хиляди собственици на бизнес са така. В същото време, без продажби, нямаш бизнес. И истината е, че когато имаш малък бизнес, ти продаваш преди …
Има ли те навсякъде?
Може би заглавието на това видео е граматически неправилно, но сериозно: Къде присъстваш с твоя маркетинг? Има ли те навсякъде? Много собственици на бизнес привличат клиенти само по 2-3 канала, а не са малко случаите, в които използват само един маркетингов канал. Това обаче води до три много сериозни последици, които силно ограничават възможностите ти за растеж. И това е …
Какво бъркат собствениците на малък бизнес в позиционирането си на пазара?
Правенето на бизнес става все по-трудно. Конкуренцията нараства – ти сe конкурираш с все повече бизнеси за вниманието на едни и същи потребители и клиенти. Технологиите буквално ликвидират десетки отрасли. И накрая, живеем във време на икономически трудности, които водят до по-малка покупателна способност на хората. И не стига всичко това, но и собствениците на малък бизнес допускат много грешки, …
Нуждаеш ли се от цялостна стратегия за развитие?
Фактът, че гледаш тази публикация и това видео, означава, че най-вероятно търсиш такава цялостна стратегия. Ако сме честни, повечето бизнес собственици въобще не мислят 1-2 крачки напред и нямат стратегия за това накъде вървят. Това обаче ги вкарва в капана на рутината и обикновено това е и пътя да си стоиш там, където си. Ако обаче, търсиш развитие, то най-вероятно …
Как да разработиш дългосрочна стратегия за промотиране на продукта ти?
Ако си в ситуация, в която сега стартираш бизнеса си… Или пък е дошъл момент, в който пускаш нов продукт… То един от въпросите, които стои пред теб е, как да изградиш стратегията си за налагане на този продукт. И какви са следващите действия, с които ще промотираш продукта си дългосрочно. В подобна ситуация много собственици на малък бизнес прибягват …
За собствениците на МЛМ бизнес: как да намираш нови бизнес партньори?
Днешното видео е специално за собствениците на МЛМ бизнес… … което означава, че ако нямаш такъв мрежов бизнес, видеото вероятно няма да има много полезност за теб… Но, ако си в МЛМ индустрията, вероятно искаш нови бизнес партньори… И ако имаш трудности да намираш такива нови бизнес партньори, нека ти кажа, че не си сам в това: 9 от 10 …
Как да финансираш бизнеса си?
Много хора задават въпроса как да финансират бизнеса си. И този въпрос е особено важен в началото, когато стартираш… но и не само тогава. И най-общо казано има само 3 начина, по които можеш да се финансираш. Разглеждам тези три начина във видеото по-долу с техните предимства и недостатъци. От видеото ще разбереш и предимствата на модела на финансиране, който …
Свободата да работиш откъдето поискаш
Днешното видео не е типичното видео „как да направиш нещо“. Записах това видео в Мехелен, Белгия, където в момента „живея“ за един месец. И просто искам да ти споделя как реализирам една моя мечта – да мога да работя откъдето си поискам. И се надявам моето споделяне да те вдъхнови и ти да направиш това – стига разбира се това …
Никой не търси продукта ти!
Никой не търси продукта ти, наистина! Вероятно си казваш, че нещо не е наред с това заглавие, но изгледай видеото и ще разбереш точно какво имам предвид. И съм убеден, че ще се съгласиш с мен. Логично е да мислим, че щом предлагаме нещо, то хората имат нужда от него. И точно затова и обикновено повечето бизнеси рекламират директно своя …
Не се оплаквай за неща, които не си готов да промениш!
Всички ние имаме неща, от които не сме удовлетворени… или дори неща, които ни причиняват страдание. И е нормално да се оплакваме за ситуацията, в която сме. Много хора обаче се оплакват без да са готови да направят нещо и да променят нещата. Днешното видео е посветено на тази тема и в началото му споделям какво ми каза едни мой …
Как да посрещаме новите хора в екипа си: създаване на ефективна система
Когато наемаш нов служител е изключително важно да имаш ефективна система за посрещането му. Това е важно по две причини: 1.) За да може новият служител бързо да навлезе в работата. 2.) Да го спечелиш и ако това е качествен служител, той да бъде мотивиран да работи и да остане в твоя екип. Повечето бизнеси нямат такава система за въвеждане …
Защо хората може да харесват продукта ти, но продажбите да са слаби?
Понякога мои клиенти споделят, че отзивите за продуктите им са добри, но въпреки това, продажбите са слаби. И това се случва както при традиционни бизнеси, така и при собственици на бизнес в мрежовия маркетинг. Случвало ли ти се е да водиш разговор с потенциален клиент и той/тя да сподели, че харесва твоя продукт? Но след това няма сделка. Или въпреки …
Това, на което се съпротивляваш, устоява!
Какво означава заглавието на днешната публикация? Този израз може и да ти е познат вече, тъй като той често се използва от лекторите по личностно развитие. Но дори и да ти е познат, замисляш ли се какво точно стои зад него и как това оказва влияние на теб? Това е и темата на видеото днес: Какво мислиш по тази …
Горчивата истина: защо повечето хора никога няма да успеят в бизнеса
Вярваш ли, че всеки може да има успешен бизнес? Много хора не вярват в това, но след като посетят няколко мотивационни семинара и изгледат няколко мотивационни видеа, започват да вярват, че наистина всеки може да е успешен и решават и те да опитат… Знаеш за какъв тип семинари и видеа говоря…. В които лекторите говорят как са успели от нищото …
В мрежовия бизнес не ти трябва голям екип!
Ако имаш мрежов бизнес (МЛМ), то вероятно ти е добре познато убеждението, че трябва да имаш голям екип от бизнес партньори. И този голям екип ти трябва, за да може да развиваш мрежата си и оттам и бизнеса си. Още от момента, който стартирах моя коучинг бизнес преди 12 години, всеки път когато водя обучение и коучинг сесии на хора, …
Признай си грешките
Допускаме ли грешки в работата си? Със сигурност. Не знам за теб разбира се, но аз допускам грешки… Като всеки човек. Допускам грешки и в работата си с клиентите, и в маркетинга, и в работата с екипа. Допускането на грешки е нормално. Големият въпрос е обаче какво да правиш, когато ги допускаш. И моето мнение е, че е най-добре да …
Предизвикателствата в мисленето ни, емоциите ни и енергията ни, които ни пречат да постигаме това, което искаме (видео интервю)
Днес реших да публикувам в блога запис от видео разговор, който имах наскоро с Деница Андонова. Когато става дума за постигане на резултати, всички търсим техники и стратегии, с които да постигнем тези резултати. Ако става дума за ръст на бизнеса, фокусът ни е към последните маркетингови трикове и техники за въздействие и продажби. Има обаче много други фактори, които …
Какво да правим, когато клиентите не си плащат?
Имаш ли случаи, когато клиенти, за които вече работиш, изостават с плащанията си? Или дори въобще не си плащат. Аз съм имал подобни ситуации. Всъщност видял съм поведение на клиенти, което даже ми е трудно да си обясня с моята ценностна система. Преди много години имах клиент, който не си беше платил и когато му се обадих да го подсетя …
Можеш или не можеш?
Днешното видео е вдъхновено от една много популярна мисъл на Хенри Форд (или поне най-често се приписва не него): „Дали мислиш, че можеш, или мислиш, че не можеш, и в двата случая си прав“ Това е хубава мотивационна мисъл, но какво чисто практически значи тя за нас и за развитието на бизнеса ни. Това дискутирам във видеото по-долу: Какво …
Какво да правим, когато клиентите отлагат посещенията в обекта ни?
Имаш ли случаи, когато клиенти, които са запазили час, го отлагат? Или час за посещение в салон за красота, или час за консултация, или коучинг сесия… Ако записваш часове за посещения или сесии с клиенти, вероятно знаеш, че тази ситуация създава неудобства. От една страна, това обърква графика ти и оставаш с празни часове (а в същото време може да …
Много хора лъжат себе си, че правят промяна и нищо не променят
Много хора когато искат нещо да променят, започват някакви действия, с които да си покажат, че нещо променят, само за да се върнат бързо там, където са били. Всъщност много хора само си създават илюзията, че започват промяна, но така и не я започват. Кои са причините да искаме промяна и да започваме да правим нещо и бързо да се …
За да успееш в бизнеса, не ти е нужен капитал
Много разпространена мисъл е че, за да имаш шанс за успех в бизнеса, ти трябва много капитал. Или най-малкото, че да стартираш и да можеш да се задържиш на пазара, ти трябва много капитал. И да, има браншове, в които инвестициите са големи и те изискват по-голям начален капитал. Често дори не само в началото. Но в действителност, повечето бизнеси …
Каква бе 2022 г. (спрямо това, което прогнозирах преди 12 месеца)?
В последното ми видео за 2021г. (преди около година), аз казах, че гарантирано 2022 г. ще бъде най-добрата година за всеки един от нас. 2022 г. е към края си и е време да видим дали съм бил прав с прогнозата си преди 12 месеца. Щастлив съм, че имах възможност да ти бъда полезен и през 2022 г. …. …
Какво да правим, ако никой не влиза в магазина ни, дори и когато той е на идеалната локация
Преди време един от участниците в мое онлайн събитие, написа следното: От 3 седмици нямам никакъв оборот. Никой не влиза в магазина, който е на бул. Витоша. И днешното видео е за всички, които изпитват трудности от липса на клиенти, въпреки че са избрали добра локация за своя магазин, салон, ресторант… И да локацията е ключова. За такъв тип бизнеси …
Изграждане на процеси и процедури за лесно навлизане на нови пазари и експанзия на бизнеса
Всеки един бизнес се стреми да расте, но ако бизнесът е успешен, неминуемо идва момент и за скалиране. Какво представлява скалирането? То може да дойде под различни форми, но най-общо казано, това е създаването на мащаб от това, което правим. Скалиране може да се реализира като бизнесът ни навлезе на нови пазари. Или пък отваряме нови обекти… или като създаваме …
Когато хората имат съмнение и недоверие в хубавите неща…
Преди време получих коментар от мой последовател с въпроса: „Какво да правя когато хората имат съмнение и недоверие в хубавите неща?“ … И ясният смисъл е, че много хора подхождат скептично или направо не вярват когато им се представя нещо хубаво и полезно… И да, на първо място ще кажа, че е нормално хората да са скептични. Всички ние сме …
Онлайн маркетинг: за кои бизнеси е подходящ и за кои – не?
И така, големият въпрос: „подходящ ли е онлайн маркетингът за моя бизнес?“ Вероятно 65%-70% от хората, които четат тази публикация, не си задават този въпрос, защото за тях отговорът е еднозначен и той е: ДА. И причината да са сигурни в отговора, е факта, че в днешно време когато кажем „маркетинг“ все повече разбираме „онлайн маркетинг“ … А и още …
Имаш ли случаи на некоректни клиенти?
Заглавието на тази публикация може би e риторично. Всеки собственик на бизнес вероятно се е сблъсквал със ситуации, когато някой клиент не е бил коректен. Знаеш за какво говоря: клиентът не цени това, което си направил за него, закъснява с плащане, или въобще не плаща, нарушава търговска тайна, предявява претенции за отстъпки и за специални правила и условия само за …
Как да увеличиш честотата на покупка на твоите клиенти?
Всеки бизнес е насочен към това да достига до нови клиенти. Но също толкова важно е да мотивираме текущите ни клиенти да купуват по-често от нас. Причината: много по-лесно е да направим продажба на вече съществуващ клиент, отколкото да полагаме усилия да достигнем до нов потенциален клиент. И ако можеш да увеличиш честотата на покупка на твоите клиенти, ти директно …
Как да намираш клиенти когато стартираш бизнеса си?
Днешната ми публикация е насочена към хората, които скоро са стартирали бизнеса си. И дискутирам въпроса с какви действия да намираш повече клиенти в тази ситуация. На пръв поглед, няма разлика дали си стартирал наскоро, или преди 15 години – ти трябва да правиш маркетинг. Затова и повечето собственици на бизнес се впускат в реклами в социалните мрежи, в Гугъл, …
Когато нямаш яснота към следващата си стъпка…
Случвало ли се е да изпитваш ситуация, в която нямаш яснота? И по-конкретно, яснота за това коя е следващата стъпка пред теб в твоя бизнес. Такъв момент може да дойде както в самото начало на бизнеса, така и във всеки момент, в който е важно да растеш: да привличаш повече клиенти и да печелиш повече пари. Такъв момент обаче може …
Много собственици на бизнес не могат да завършат срещите си с продажба
Спомням си самото начало на моя бизнес (преди 11 години) и първите срещи, които провеждах. И по-специално първите 15-20 срещи, от които не успях да затворя нито една сделка! Твоята ситуация може и да не е толкова критична каквато бе моята: в първите месеци на бизнеса ми когато ми трябваха приходи…. И освен, че трудно стигах до търговски срещи, след …
Желанието за свобода пречи на ръста на твоя бизнес!
Почти всеки предприемач стартира бизнеса си с желанието за повече свобода. Вероятно това е един от основните мотиви за стартирането и на твоя бизнес. Така бе и за мен: наред с това да печеля повече и да променям живота на много хора към добро, желанието ми за свобода и свобода на избора бе водещо при решението ми да стартирам бизнеса …
Бизнес програма на Александър Николов – документален филм
През годините много мои клиенти са споделяли, че понякога постигат резултати изведнъж, които даже не могат да обяснят… и в някои случаи дори без да са приложили нещо кой знае колко голямо като стратегия. И някои от тях са използвали и думата „магия“ в обяснението на това, което се случва. Всъщност, магия няма, но моите коучинг програми Бизнес растеж наистина …
Довършваш ли докрай това, което започваш?
Мнозинството предприемачи по природа са хора, които генерират много идеи и се вдъхновяват да ги започнат. Повечето от тях обаче след това губят интерес, мотивация и дисциплина да ги довършат. Истината обаче е, че имаш резултати само от тези неща, които са завършени. Ако стартираш 10 дейности, но завършиш само една от тях, от останалите 9 нямаш полза дори и …
Клиентите ти не купуват ползите на твоя продукт или услуга!
Какво купуват клиентите? Според много успешни маркетинг специалисти и търговци – ползите от продукта! И винаги се посочва грешката, която правят повечето собственици на бизнес: че всъщност се опитват да продадат характеристиките на продукта си. И да, трябва да продаваме ползи и предимства, а не характеристики на продукта. Но… Това не е цялата истина. Всъщност клиентите дори не купуват ползите …
Как да задържиш хората в екипа си?
“Как да задържа хората в екипа си?” Това е един от въпросите, които чувам много често. И от бизнес собственици, които имат служители, и от собственици на мрежови бизнеси по отношение на техния екип. Независимо какъв е бизнеса ти, в момента, в който имаш качествен служител в екипа, ти би искал да го задържиш. В противен случай постоянно трябва да …
С какви мотиви стартира бизнеса си?
Започвам с това, че е важно често да си припомняме този въпрос: Защо стартирах бизнеса си? С какви мотиви го стартирах? Много собственици на бизнес стартират бизнеса си за повече свобода, за по-висок стандарт на живот, за повече свободно време, за по-голямо влияние и допринасяне на другите и на света. И много скоро след това забравят всички тези мотиви. Причините? …
Как да преодолееш притеснението си да говориш пред публика
Важно ли е за теб да говориш пред група хора с цел да привличаш нови клиенти и да реализираш ръст на твоя бизнес? Много хора знаят, че това е силен маркетингов канал за тях, но се притесняват от това да излязат да говорят пред хора. Във видеото по-долу споделям какво точно да направиш, за да преодолееш притеснението си. И една …
Промоциите с отстъпки не работят!
Може би над 80% от собствениците на бизнес организират маркетинга си около ценови промоции на своите продукти и услуги. И вероятно и ти си от хората, които са правили кампании със специални отстъпки от цената. И да, логически изглежда, че това е начинът да привлечеш както нови клиенти, така и да активираш покупки от вече съществуващите си клиенти. Проблемът е, …
Нямаш достатъчно оборот. Ето три неща, които да направиш веднага!
Какво правиш когато приходите ти са недостатъчни? Искаш да привлечеш повече приходи. Това е ясно. Въпросът е, откъде да започнеш и как да имаш най-голям ефект от твоите действия. И първата стъпка е да си малко по-конкретен с това откъде идва проблема. Да проблемът е „недостатъчно приходи“, но това, което е важно да направиш е да идентифицираш коя е основната …
Как да си осигуриш постоянен поток от клиенти?
Много малки бизнеси имат непостоянни приходи. И основната причина за това е, че в някои периоди имат повече нови клиенти, но в други периоди е точно обратното – липса на достатъчно нови клиенти. Случвало ли ти се е да привлечеш много клиенти, това да те ангажира с тяхното обслужване и след 3 или 6 месеца да страдаш от липса на …
Създай грабващо послание, за да привличаш клиенти
За да привличаш клиенти, е важно да имаш силно послание към тях. Такова, което грабва вниманието им и ги кара да предприемат следващата стъпка. Много маркетинг специалисти използват думата „магнит“, когато става дума за посланието към клиенти – то наистина трябва да ги привлича към теб и твоята оферта като магнит. Запитай се какво е твоето послание към потенциалните ти …
Свържи бизнеса си с твоята по-голяма Мисия!
Кой е най-лесният и най-успешен начин да развиваш бизнес? За мен отговорът на този въпрос е много ясен: когато правиш това, което съвпада или е най-близко до твоята по-голяма Мисия.Темата на видеото по-долу е точно тази: Как нещата вървят много по-леко, когато съгласуваш бизнеса си с твоето истинско предназначение на Земята … това, което в древните науки се нарича Dharma. …
Фокусирането върху целите ти няма да ги осъществи!
Както вече знаеш, в много книги за постигане на успех се дава следната рецепта: Да определиш ясно целите си, да ги запишеш и след това постоянно да си фокусиран върху тях. И обикновено се дават насоки как да си задържаш фокуса върху твоите цели. Да, много хора въобще нямат яснота какво искат и малко хора имат ясно формулирани писмени цели. …
Много хора имат нужда от теб!
„Хората не вярват в себе си и са спрели да мечтаят; искам да им помогна.“ Това е написал един от моите последователи като отговор на мой въпрос. И да, живеем във времена, в които много хора изпитват трудности, а други са направо отчаяни. Много хора имат проблеми и не знаят как да ги решат. Но по-лошото е, когато загубиш вярата …
Защо стандартният бизнес план не работи?
Кога се нуждаем от бизнес план? Повечето предприемачи правят бизнес план само когато някой им го иска: когато кандидатстват за банков заем, търсят финансиране по европейски проекти или трябва да направят представяне пред потенциален инвеститор или партньор. В останалите случаи повечето бизнеси нямат план. Но дори и да имат, той обикновено не работи. Нека сме честни: случва …
Как да поискаме препоръка?
Почти всеки бизнес разчита на препоръките… от доволни клиенти, от познати, от стратегически партньори… Някои бизнеси разчитат САМО на препоръки, за да достигат до нови клиенти. В същото време, много собственици на бизнес не знаят как да поискат препоръка и оставят този процес на случайността: ако другия човек се сети да ни препоръчва, добре, ако не се сети – ами …
Не продавай услугите и продуктите си, а решавай проблеми
Фактът, че започваш да четеш тази статия означава, че искаш да имаш повече продажби на твоя продукт (или услуга). И може би забелязваш, че повечето собственици на бизнес и търговци следват почти един и същи подход, когато продават: опит за свързване с клиента, задаване на някои въпроси, за да разберат какво търси той, презентация на продукта и много усилия след …
Чувството за несигурност в утрешния ден
Несигурността е една от големите грижи на всеки собственик на бизнес. Има толкова много неща, за които да чувстваме несигурност. Несигурност за икономиката, за пазара в нашия бранш, дали ще имаме достатъчно клиенти, с които да платим сметките си и да издържаме семейството си. Последните години ни дадоха и още много поводи, в които да чувстваме несигурност какво ще стане …
Как да достигнем лесно до непозната аудитория?
Когато човек стартира бизнеса си, първоначално разчита на рекламата „от уста на уста“. И обикновено разчита на хора, които вече познава и на препоръки. Това е валидно за всеки бизнес, но е особено видно в бизнеси като мрежов маркетинг или брокери на недвижими имоти. Рано или късно обаче топлите ни контакти свършват. И ако искаме бизнесът ни да продължава да расте, …
Сключване на дългосрочни договори с клиентите
Много собственици на бизнес биха искали да имат дългосрочни клиенти, но уви – работят на парче и клиентите им не се задържат дълго с тях. Една от негативните последици от това е, че приходите на бизнеса са непостоянни и непредвидими. В днешната публикация не става въпрос за това какви юридически договори да сключваш с клиентите си. В много случаи не …
Бизнес консултант: кога имаме нужда от него и кога това не струва пари на бизнеса ни
Какво е бизнес консултант? Това е специалист, който ти дава насоки, стратегии и съвети свързани с развитието на твоя бизнес. Когато става дума за бизнес консултиране, най-често то се използва за стратегическо планиране, оптимизация на разходите на фирмата, увеличаване на продажбите, достигане до повече клиенти, ценообразуването, създаване на бизнес план и всичко друго, което е важно на един бизнес, за …
Три ключови фактора да имаш работеща маркетингова стратегия
Всеки собственик на бизнес търси печелившата маркетингова стратегия – тази, която ще донесе повече клиенти, повече приходи, по-голям ръст и по-голям пазарен дял на бизнеса. Много бизнес собственици не знаят как да изработят такава маркетингова стратегия и често се обръщат към други специалисти: консултанти, маркетингови или ПР агенции – които да им помогнат в това. Често, обаче, тя …
Имаш ли посока в твоя бизнес?
Сравнително често в работата си със собственици на малък бизнес получавам коментари и въпроси, свързани с това, че нямат яснота какво им предстои. Не знам как е за теб в момента (спрямо текущата ситуация и ниво на твоя бизнес), но вероятно ти се е случвало да имаш такива моменти. Моменти, в които стигаш определено ниво и просто нямаш яснота върху …
Приоритизирай времето си!
Ако си като повечето собственици на бизнес, вероятно имаш пълен график със задачи и времето за тях постоянно не стига. Големият въпрос, обаче, е какво се случва, когато все пак успееш да свършиш задачите за деня… Ако, честно си зададеш въпроса: Днес придвижих ли напред своя бизнес? Какъв е отговорът, който най-често си даваш? И да, управлението на времето, продуктивността …
Три стъпки за да преодолеем навика да отлагаме
От работата ми със стотици бизнес собственици съм се убедил, че едно от предизвикателствата, което стои пред почти всеки, е отлагането на важните задачи. Може би 95% от хората признават, че не могат да се справят с отлагането… а някои клиенти са ми споделяли, че „са особено добри в това [да отлагат]”. Какви неща отлагаме обикновено? Отлагаме решения, които ни …
Какво да правим когато ни кажат „Много е скъпо?“
Ако имаш бизнес и провеждаш срещи с потенциални клиенти, то не е нужно да ти казвам, че вероятно това е най-честото възражение, което чуваш. И може би ще се съгласиш, че това е възражението, за което сме най-подготвени и в същото време, най-много ни изправя на нокти… И много често ни вкарва в отбранителна позиция – да обясняваме защо не …
Липса на посещаемост на обекта ни. Какво да правим?
Това е въпрос, който получавам често. И „обекта“ може да бъде всичко: и магазин, и офис, и студио, и салон, и уеб сайт – в зависимост какво продаваш. Вероятно повечето собственици на бизнес, които го задават, страдат от липса на достатъчно клиенти. Но въпросът всъщност показва по-конкретен проблем: липса на интерес към това, което предлагаме. Т.е. много малко хора влизат …
“Каквото и да правя, не мога да разрасна бизнеса си!”
Случвало ли ти се е да чуеш този израз: „каквото и да правя, не мога да разрасна бизнеса си“? Мога да се обзаложа, че всеки собственик на бизнес го е чувал. Или от самия себе си, или от свои познати – собственици на бизнес…. Това е ситуация, в която си опитал буквално всичко: всякакви подходи за маркетинг, стратегии за достигане …
Нетърпение за резултати
Ако си като повечето собственици на бизнес, и ти искаш да видиш резултати веднага от това, което прилагаш. Това е напълно нормално и според мен е част от характера на предприемача, който винаги иска всичко вече да е станало… И е нормално да се фокусираме винаги върху това как все още не сме постигнали дадено нещо или резултат… Всичко това …
Коучинг: как може да ти помогне да постигнеш резултати по-бързо и с по-малко усилия
Коучинг процесът може значително да ускори постигането на желаните от теб резултати. Какво е коучинг? Това е процес, който помага на хората да получат резултати по-бързо и с по-малко усилия. Това е подход, при който те намират повече ресурси и възможности и изграждат нагласата, за да постигнат целите си. Все повече хора, които искат да постигнат резултати, независимо дали …
Каква бе 2021 г. и какво гарантира, че 2022 г. ще е добра за всеки от нас?
Това е последното ми видео за 2021 г. и в него искам да се спра на три основни неща: Каква бе 2021 година и как да извлечем уроците си от нея? Кое е това, което гарантира, че 2022-ра ще бъде добра година? Как да направим 2022-ра още по-добра за нас и бизнеса ни? Възможността да бъда полезен на …
Липсата на свободно време и какво е решението на този проблем
98 от всеки 100 собственици на бизнес казват, че нямат достатъчно свободно време. Това не е официална статистика, а резултат от моите наблюдения. И ако ти си като повечето собственици на бизнес, вероятно имаш този проблем, опитваш се да го решиш, но в същото време изглежда, че сякаш няма решение… На какво се дължи липсата на свободно време и защо …
Как да наточваш секирата?
Като предприемач и бизнес собственик сигурно вече знаеш за един от принципите на високоефективните хора, дефинирани от Стивън Кови: да наточваш секирата. Какво означава това? Това означава да отделяш време да се зареждаш с енергия и да усъвършенстваш уменията си, за да бъдеш по-успешен във всичко, което правиш след това. Като в примера на Стивън Кови за човек, който сече …
Работи за хора, които ценят това, което правиш
Днес темата е хората, за които работим. Лично за мен, ако ще имам бизнес и ще нося рисковете, които носи един предприемач, е важно да изпитвам удоволствие от това, което правя. А удоволствието от работата е в пряка връзка с клиентите, с които работим. Ако това са хора, които не ценят каквото правим, най-вероятно няма да изпитваме удоволствие от работата …
Инвестициите в курсове няма да ти донесат желаните резултати в бизнеса
Ако си като повечето сериозни собственици на бизнес, вероятно инвестираш постоянно в обучения и курсове и се стремиш да усвояваш нови умения. Аз също правя това и вярвам, че всеки собственик, който е отдаден да развива бизнеса си, трябва да инвестира в себе си. Макар обаче да са полезни, повечето обучения и курсове не водят след това до реални резултати …
Как бързо да спечелиш довериe, за да привличаш повече клиенти?
Привличането на нов клиент в търговския процес започва с това да се свържем с него. Изграждането на доверие и приятелство с потенциалния клиент е може би най-важният фактор, който определя и крайния успех. Причината: хората купуват от хора, които харесват и на които имат доверие. Повечето търговци се фокусират върху това какви фрази ще използват, за да въздействат на клиента, …
Топ 5 ценности: Ценност №5: Отдаденост
Това е последното, пето видео, от поредицата от 5 видеа, в които разказвам за моите топ 5 ценности в бизнеса. Това са ценности, от които се движи целия екип на Ликора: както в работата с клиенти, така и в работата помежду ни. Тези 5 ценности са и един от критериите когато наемаме нови хора в екипа. И днешното видео е …