Това е последното, пето видео, от поредицата от 5 видеа, в които разказвам за моите топ 5 ценности в бизнеса. Това са ценности, от които се движи целия екип на Ликора: както в работата с клиенти, така и в работата помежду ни. Тези 5 ценности са и един от критериите когато наемаме нови хора в екипа. И днешното видео е …
Топ 5 ценности: Ценност №4: Позитивизъм
Това е видео №4 от поредицата от 5 видеа, в които разказвам за моите топ 5 ценности в бизнеса. Това са ценности, от които се движи целият екип на Ликора: както в работата с клиенти, така и в работата помежду ни. Тези 5 ценности са и един от критериите, когато наемаме нови хора в екипа. И днешното видео е посветено …
Топ 5 ценности: Ценност №3: Принос
Това е видео №3 от поредицата от 5 видеа, в които разказвам за моите топ 5 ценности в бизнеса. Това са ценности, от които се движи целият екип на Ликора: както в работата с клиенти, така и в работата помежду ни. Тези 5 ценности са и един от критериите, когато наемаме нови хора в екипа. И днешното видео е посветено …
Топ 5 ценности: Ценност №2: Постоянно развитие
Това е видео №2 от поредицата от 5 видеа, в които разказвам за моите топ 5 ценности в бизнеса. Това са ценности, от които се движи целия екип на Ликора: както в работата с клиенти, така и в работата помежду ни. Тези 5 ценности са и един от критериите, когато наемаме нови хора в екипа. И днешното видео е посветено …
Топ 5 ценности: Ценност №1: Фокус към резултати
В поредица от 5 видеа ще се спра на моите топ 5 ценности в бизнеса. Това са ценности, от които се движи целия екип на Ликора: както в работата с клиенти, така и в работата помежду ни. Тези 5 ценности са и един от критериите когато наемаме нови хора в екипа. Споделям тези ценности с теб, защото вярвам, че така ще …
Как да привличаме клиенти чрез нетуъркинг?
Какво е нетуъркинг и какво ни дава? Нетуъркинг (networking) е създаването на контакти на събития, най-често организирани от някой друг (партита, конференции, семинари, както и събития, специално организирани с цел контакти – т.нар. нетуъркинг събития). Основната полза е, че, когато отиваш на тези места, там ти можеш срещнеш събрани на куп своите идеални клиенти или идеални стратегически партньори. Това позволява …
Цени себе си, за да те ценят и другите
В днешното видео се спирам на това какво е най-важно, за да ни ценят другите хора… И сигурно се досещащ от заглавието, че за да ни ценят другите, първо ние трябва да се ценим сами. Звучи ясно, но дали всъщност го разбираме? А от това как ни ценят останалите зависят толкова много неща в бизнеса: с какви клиенти работим, с …
Когато работиш с всеки, ти губиш пари!
Ако първата ти реакция на това заглавие е, че има някаква грешка, то след като видиш видеото по-долу, ще се убедиш, че няма грешка… и вероятно в момента губиш пари в твоя бизнес, ако наистина работиш с всеки възможен клиент. На пръв поглед, ако приемаме за клиенти всички, които искат да работят с нас, би следвало да печелим повече. И …
Как да осъществя студен контакт с потенциален клиент?
Това е поставен от мой последовател въпрос, за който съм сигурен, че интересува много собственици на бизнес. Много хора имат трудности да правят студени контакти с хора, които не познават. И това е напълно разбираемо. Първо се притесняват, че те въобще няма да имат интерес към това, което им предлагат, и второ, бързо се обезкуражават от това, че нямат успех. …
Формулирай ясно послание към своя клиент
Какво е твоето послание към потенциалните ти клиенти? Ако някой посети сайта ти, или види твой рекламен материал, или те чуе да говориш, ще грабнеш ли бързо вниманието на този човек? Последните изследвания показват, че като бизнес собственици имаме само 1 (една!) секунда за грабнем вниманието на потенциалните клиенти…. Така основната задача на всеки бизнес собственик трябва да бъде да …
Предприемаш ли достатъчно действия за привличане на клиенти?
Успешното привличане на клиенти е решаващо за оцеляването и ръста на всеки бизнес. И за да привличаме нови клиенти трябва да правим действия в сферата на маркетинга и продажбите… Не знам как е за теб, но повечето собственици на малък бизнес не обичат да правят маркетинг и да продават. И причините за това са най-различни. Защо повечето собственици …
Критерии, с които да избереш с кой бизнес коуч да работиш
Ако вярваш, че коучингът може да ти помогне да постигнеш желаните резултати по-бързо и с по-малко усилия, то е важно да знаеш и как правилно да избереш своя бизнес коуч. (Ако не си сигурен в ползите от коучинга, виж статията ми Как коучингът може да ти помогне да постигнеш резултати по-бързо и с по-малко усилия). И така: …
Университетското образование по бизнес и маркетинг те стопира в бизнеса и те държи беден
Заглавието може и да те шокира, но изгледай цялото видео и ще разбереш точно какво имам предвид. Много собственици на бизнес са ми споделяли, че това, което ги стопира, е, че нямат бизнес образование. Но аз съм видял и още толкова, които са били в трудна ситуация, точно защото имат бизнес образование. Като всяко друго образование, и университетското образование по …
Имам уеб страница и профил в социалните мрежи, но никакви клиенти не се обаждат. Какво да правя?
Това е въпрос, който получих от мой абонат преди време. И съм сигурен, че в подобна ситуация са много собственици на малък бизнес… Защото много бизнеси правят точно това: изграждат уеб сайт, създават страница във Facebook, или Instagram, или LinkedIn и очакват да имат нови клиенти. Реалността обаче е друга. Това, че имаш сайт или профил в социалните мрежи все още …
Как да пишеш имейлите си така, че хората да ги четат?
Твоят имейл лист е може би най-ценният актив, с който разполагаш. Защото в социалните мрежи може да имаш много фенове, но малко от тях ще купят, когато им направиш търговско предложение. Чрез реклама и изграждане на стратегически партньорства можеш да стигнеш до много потенциални клиенти, но в тези случаи ти все пак си зависим от други хора. Активът, който е …
Как да свършиш повече за по-кратко време?
Мечтата на всеки е да има повече свободно време…. И за целта се стреми да свърши повече неща за по-кратко време. И това се нарича продуктивност. И ти като собственик на бизнес със сигурност искаш да имаш колкото може по-висока продуктивност. Защо? – за да имаш повече свободно време за себе си. И забелязваш ли, че дори и да управляваш …
Как да живееш мисията си като помагаш на повече хора
В днешното видео се спирам на два въпроса: Как да разбереш дали това, което правиш, е свързано с твоята по-голяма мисия, заради която си на Земята? Ако това е мисията ти, как да я живееш повече? Както винаги, нямам търпение да видя мнението ти по това, което споделям. Скролирай надолу и остави своя коментар.
Повечето сертификати няма да ти донесат повече клиенти
Днешната ми публикация е валидна за всеки бизнес, но е особено важна за всички, които лично обслужват клиенти: собственици на консултантски бизнес, коучинг бизнес, студио за красота, архитекти и интериорни дизайнери, холистични терапевти и т.н. И ако си като повечето собственици на бизнес, вероятно мислиш, че ако имаш повече сертификати, ще имаш и повече клиенти. Сертификати за твоите умения, за …
Защо листът със задачи не работи?
Ако си бизнес собственик, който се стреми да върви напред и да постига, най-вероятно твоят график е препълнен със задачи. Така, както е при почти всички собственици на бизнес… И съм сигурен, че търсиш начин да управляваш по-добре времето си…. Така че да имаш повече време за все по-нарастващия обем работа. И много хора търсят това решение в неправилната посока… …
Страхът да инвестираш в себе си и в бизнеса си стопира твоя растеж
Какво изпитваш всеки път, когато трябва да предприемеш по-съществена инвестиция в твоя бизнес или в твоето развитие? Ако изпитваш страх, това е напълно нормално. Решенията да инвестираме естествено водят до съмнения и страхове: ще се оправдае ли инвестицията, ще ми се възвърне ли вложената сума и т.н. Тези съмнения и страхове са нормални и са нашата защитна реакция, която да …
Когато си преуспяващ собственик на бизнес, се радваш и на много свободно време
Повечето предприемачи стартират бизнеса си с два основни мотива: Да печелят повече и Да имат повече свободно време. Разбира се, може да имаме и много други мотиви: да бъдем полезни и да помагаме на повече хора, да се развиваме, да имаме по-голям екип и т.н. Всеки има различни мотиви и по това и се различаваме, но според мен всеки собственик …
Как да определиш ключовите приоритети в бизнеса си?
Нека го кажа директно: ако искаш да развиваш бизнеса си и да печелиш повече, това трябва да е видно в твоите ежеседмични приоритети. Много собственици на бизнес казват, че искат да направят ръст и да достигнат до повече клиенти, но реално 90% от фокуса им са в оперативни задачи… И ако графикът ти е запълнен основно с оперативни задачи, то …
Скъпо ли е да работиш с бизнес треньор?
Ако обмисляш дали е добре да работиш с бизнес треньор (коуч, бизнес консултант), за да направиш ръст на бизнеса си, сигурно често изскача и въпросът, който е заглавие на днешната публикация: Скъпо ли е да се работи с бизнес треньор? И да, в зависимост от бизнес треньора, когото наемаш, това може да ти струва доста пари. Всички сме били в …
Как да наемаш ефективни хора за твоя екип
Един от най-големите проблеми на всички бизнес собственици е свързан с намирането и задържането на правилните хора в екипа им. Ако ти работиш с най-готините и най-ефективните хора на света, това е чудесно и те поздравявам. Ако обаче си в ситуация, в която по-скоро хората ти не действат или ти не можеш да разчиташ на тях, вярвам, че тази статия …
Бизнес трансформация: историята на един предприемач
Днес реших форматът на БЛОГ публикацията да бъде различен… И то е защото искам да ти споделя една наистина много успешна и вдъхновяваща история за бизнес трансформация. Във видеото по-долу ще видиш Ивайла Янкова, холистичен акне терапевт. За по-малко от 3 години бизнесът на Ивайла нарасна 5 пъти, но по-важното е друго: той изглежда по тотално различен начин днес. Ивайла …
Как да откриеш къде и как се самосаботираш?
Между ситуацията ти в момента и там, където искаш да бъдеш, стои само една пречка: твоята нагласа. И един от ключовите фактори в нагласата ни са всички онези вътрешни бариери, с които се стопираме да постигнем каквото искаме: съмнения, страхове, лимитиращи убеждения. И това, което се случва, е, че се саботираме сами. Казваме, че искаме да имаме по-голям и по-успешен бизнес, …
Не всичко е дигитален маркетинг!
В последните години всеки разчита на дигиталния маркетинг: социални мрежи, платени реклами в Google и Facebook, имейл маркетинг, SEO оптимизация на сайта, блог публикации…. И повечето собственици на бизнес обикновено разработват основно един от тези канали…. и всичките им усилия са насочени към този един интернет канал. Ако и ти използваш каналите на интернет за да достигаш до клиенти, поздравления! Това …
Как да си позволиш това, което не можеш да си позволиш?
„Не мога да си го позволя.“ Колко често си казваш това? Знаеш, че за да направиш следващата стъпка и да развиеш бизнеса си, трябва: Да наемеш нов служител; Да закупиш нова машина; Да наемеш офис; Да започнеш да рекламираш онлайн; Да инвестираш в обучение; Да наемеш бизнес консултант или бизнес ментор; Да закупиш нова софтуерна програма; ……… Имаш нужда от …
Какво е чувството да действаш сам в бизнеса?
Предприемачите като че ли са обречени да бъдат сами. С малки изключения, когато от самото начало на бизнеса имат съдружие, повечето собственици на бизнес започват сами. И правят всичко в своя бизнес. И дори и да имат екип, те пак правят всичко в бизнеса. Защото сякаш това е в природата на всеки предприемач – да бъде двигател, да се бори …
Харченето на много пари за реклама не ти носи повече клиенти!
Има ли логика в това, че като рекламираме повече, ще достигаме до повече хора и ще имаме повече клиенти? Разбира се, че има логика и това е нещо, към което се стреми всеки собственик на бизнес. И единствената спирачка е бюджетът, с който разполагаме – винаги ни се иска да е по-голям… и колкото и да е голям, пак ще …
Научи се да делегираш, за да си по-ефективен
В началото на всеки бизнес собственикът прави почти всичко сам…. или дори напълно всичко. И това е нормално. След като бизнесът ти напредне обаче, се стига до момент когато все повече се претрупваш с работа. Нещо повече, колкото по-успешен ставаш, толкова повече задачи ти се трупат. И толкова по-малко време остава за важните, стратегически неща. Вероятно ти е позната концепцията …
Може ли всеки собственик на малък бизнес да бъде успешен?
Всяка година на 31-ви декември цялото семейство отделяме 3-4 часа, в които аз чета най-интересните преживявания през годината, припомняме си ги взаимно и споделяме какво те са били за нас. И когато правихме това за пореден път (вече 8-ма или 9-та година) за случилото се през 2020-та. осъзнах няколко неща: Да, годината бе трудна в много аспекти, случиха се много …
Нямаш нужда от много контакти, за да върви бизнесът ти напред!
Много бизнес собственици вярват, че за да успеят в бизнеса, трябва да имат много контакти. Контакти с клиенти, с препоръчители, със стратегически партньори. Много от бизнес собствениците вярват, че не само имат нужда от много контакти, но това е единственият начин, за да вървят напред. Ако и ти мислиш така, разбирам те. Това изглежда много логично и точно затова и много …
Моето послание за настъпващата 2021 година
Това е моята последна публикация за отиващата си 2020 година. И в нея аз отправям моето послание към теб за предстоящите празници и за настъпващата 2021 година. И ти благодаря, че си с мен и гледаш моите видеа и четеш моите статии. Така ми помагаш в моята мисия да бъда полезен и да помагам на хората да променят живота си! …
2020-та е всъщност най-големият подарък за твоя бизнес!
Ако се чудиш дали съм добре, за да пиша такива неща като това заглавие, то искам да те успокоя, че всичко е наред при мен. Изгледай видеото по-долу и съм сигурен, че, след като го чуеш и видиш, всичко ще има много повече логика за теб! Защото 2020-та година бе изключително трудна и предизвикателна и може дори да е била …
Ти НЕ трябва да работиш с всеки!
Много собственици на бизнес имат убеждението, че всеки може да им е клиент и е важно да работят с всеки. Аз посещавам нетуръкинг събития с участието на собственици на бизнес и много често чувам израза: „Ние не връщаме клиент“ Или: „Бихме могли да сме полезни на всеки и искаме всякакви клиенти“ Ако и ти имаш тези убеждения, бързам да кажа: Това …
Няма да имаш напредък като просто си продуктивен и работиш много!
Много обучители, бизнес треньори и лектори по личностно развитие ни учат, че: За да имаш резулатати, трябва да си продуктивен и да работиш много. Искам директно да кажа: Това НЕ е вярно! Ти може да си продуктивен цял ден и цяла седмица и въпреки това да нямаш резултатите, които искаш. Погледни резулатите си, погледни резултатите и на хората, които считаш, …
Вдъхновяващ панел от Бизнес Ритрийт’2020
Какво е възможно, когато се следват и прилагат доказани стратегии за бизнес растеж? Стратегии, които дават предвидими резултати… Както за бизнеси, които изпитват сериозни трудности… Така и за бизнеси, които вървят силно, но чиито собственици искат още по-голям растеж. В днешната публикация ще откриеш видеото от Вдъхновяващия панел на Бизнес Ритрийт‘2020. То съдържа споделянията на трима собственици на малък бизнес, …
Какво си взеха участниците от Бизнес Ритрийт 2020?
Днешната блог публикация е по-различна…. Защото реших да сменя фокуса от дискутиране на конкретни стратегии към това да ти предложа порция вдъхновение. И реших да споделя с теб някои от мненията, които участниците изказаха в края на моето 3-дневно събитие Бизнес Ритрийт. То завърши преди месец и бе най-голямото досега. Но не за събитието става дума днес, а за това …
Как да се справяш с възраженията на клиентите?
Едно от най-големите притеснения на търговците и собствениците на бизнес са възраженията на клиентите. Замисли се, знаеш ли как да подходиш, когато чуеш клиентът да казва: „Цената е много висока“; „Нямам парите. Не мога да си го позволя“ „Нямам време тогава. Много съм зает.“ „Не мога да пътувам точно тогава.“ „Нямам интерес“ Обзалагам се, че чуваш редовно от твоите клиенти поне …
Силата на програмирането на подсъзнанието ни за успех
В днешното видео искам да ти споделя конкретен пример, който показва колко силно е подсъзнателното програмиране и трениране на нашия мозък. Примерът е лична моя история, в която аз целенасочено в продължение на няколко седмици програмирах подсъзнанието си за постигане на определен резултат. Когато искаме определен резултат – отлично здраве, ръст в бизнеса, или повече пари – не е достатъчно …
Най-важният фактор за успех, когато имаш трудности в бизнеса
Какво правиш, когато изпитваш трудности в бизнеса? Като тук имам предвид, наистина сериозни трудности. Повечето собственици на бизнес продължават да се мъчат да получат резултати от това, което са правили и преди. Това рядко дава резултати, защото ако даваше, то ти вече щеше да си ги получил и нямаше въобще да изпадаш в затруднение. Други търсят спасението в някаква специална …
Прави последваща комуникация с потенциалните си клиенти (и те ще ти станат клиенти в крайна сметка)
Какво да правим, когато сме имали среща (на живо, или онлайн) с потенциален клиент и той не е купил? Данните показват, че повечето фирми и търговци (всъщност над 90%) са фокусирани само върху хората, на които могат да продадат веднага, и, след като един човек (или фирма) не купи, те веднага преместват фокуса си към други потенциални клиенти. Може би …
Как да вземеш бизнес от конкурентите си в кризата?
Как да вземеш бизнес от твоите конкуренти? Отговорът на този въпрос не е свързан с тактики, с които да отидеш при клиентите на твоите конкуренти и да се опиташ да ги привлечеш при теб като им предложиш по-добри условия. Всъщност много бизнеси сега правят точно това – намаляват цените, по които работят, пускат промоции или директно се свързват с клиенти …
Много често мотивацията не е достатъчна!
Много хора така и не са последователни в това: Да се хранят здравословно Да тренират редовно Да се срещат с нови клиенти всеки ден Да посещават редовно нетуркинг събития Да работят върху стратегията за развитие на своя бизнес …………………. Може би и ти не правиш някое от тези или други неща, за които знаеш, че е добре да правиш. В …
Действай от възможностите, не от обстоятелствата!
Всеки път когато казваш, че не можеш да направиш нещо, защото… Нямаш достатъчно пари Нямаш достатъчно време Не разполагаш с определен ресурс В твоя бранш това не е прието да се прави Икономиката е в криза Хората нямат пари да купуват продуктите ти ………… Ти действаш от обстоятелствата в момента. Ако се е случвало да имаш такива ситуации, запитай се …
Ти на първо място правиш маркетинг…
Много собственици на бизнес не правят и не искат да правят маркетинг…. И причината за това е, че се фокусират върху други неща… Като например да подобряват уменията си и да специализират в това, в което са експерти. И точно сред професиите, които изискват силна специализация (лекари, зъболекари, адвокати….) са най-малко хората, които печелят добри пари. Причината това да се …
Отдаден ли си да постигнеш това, което искаш?
Много хора казват, че искат да постигнат нещо (да развият бизнеса си, да спечелят повече пари, да отслабнат….), но не го постигат. Защо? Една от основните, да не кажа единствена причина, е, че не са отдадени да постигнат това, което искат. Виж, ти може да искаш много неща, но постигаш само тези, за които си отдаден. И един от моите …
Как да разбереш дали това, което правиш, е „твоето“ нещо?
Днес ти предлагам запис на едно видео, което направих по-рано тази седмица. Ако на 100% нямаш съмнение, че това, което правиш, е твоето нещо, може да не гледаш видеото. В противен случай ще намериш видеото за полезно, защото в него давам 3 критерия, с които всеки може да разбере дали това, с което се занимава, е печеливш бизнес, който му …
Попитай ме каквото искаш: Как да привличаме клиенти и пари в бизнеса си
Запис от онлайн тренинг, проведен на 9 юни 2020 г. Видеото по-долу представлява мини-коучинг сесия, проведена с бизнес собственици, които не са клиенти в моите коучинг програми. В продължение на 60 минути отговорих на около 20 въпроса, свързани с привличането на нови клиенти и ръст на бизнеса. Ако и ти имаш въпроси свързани с позиционирането ти на пазара, отличаването ти …
Можем ли да повлияем на фактори в бизнеса извън нашия контрол?
Днешното видео е посветено на отговор на въпрос на читател на блога и моя имейл бюлетин. И въпросът е: Можем ли да повлияем на фактори в бизнеса извън нашия контрол? В обосновката на въпроса, моя читател отбелязва, че „колкото и различен да бъде един малък или среден предприемач, едва ли е в състояние да повлияе на фактори, които са извън …
Кое е това, което те отличава от конкурентите ти?
Знаеш ли и можеш ли ясно да комуникираш с какво си по-добър от своите конкуренти? Запитай се: ако мой потенциален клиент погледне в каталог (онлайн или офлайн) на 100 бизнеса, които правят едно и също, има ли причини да избере точно мен? В текущата ситуация на икономическа криза (която ще продължи и през следващите месеци и може би дори, години) …
Как да планираме целите си и да правим повече продажби към други бизнеси (видео интервю)
Днешната публикация е на тема планиране и то – планиране най-вече в областта на B2B продажбите. За мен бе удоволствие вчера да разговарям с моя приятел Ивайло Кунев, обучител, на когoто искрено се възхищавам. Иво е специалист с над 20 години опит в продажбите от фирма към фирма (B2B). От разговора ми с Иво ще разбереш как да планираш целия …
Спри да бъдеш перфектен
Много хора се стремят да са перфектни и дори не осъзнават как това ги спира да постигат това, което искат. Ако и ти имаш такава склонност, тази статия ще ти е много полезна, за да разбереш как това всъщност спира твоя успех. И може би веднага си казваш: „Но, чакай, как така? Не е ли важно да изпипвам всичко, за …
Създай и поддържай визия за твоя успех
Най-вероятно вече знаеш какво е визия и вероятно използваш техниката на визуализация…. Но ако нямаш резултатите, които искаш, тази статия ще ти покаже как може да подобриш този процес.… А ако още не използваш силата на визията, от статията ще откриеш как поддържането на визия може да те придвижи бързо към твоите цели…. Какво значи визия и защо е важна? …
Как да определяме приоритетите си и как да делегираме (видео интервю)
Днешната публиакция е на тема продуктивност. И имам удоволствието да ти представя специално видео интервю, което направих със Силвина Фурнаджиева. Силвина е консултант по лична ефективност и помага на собствениците на бизнес да планират по-добре и да организират проектите си по начин, по който да ги доведат успешно до край. От разговора ми със Силвина ще разбереш как да определяш …
Как да съгласуваме нашите цели с нашата вътрешна енергия? (видео интервю)
Днес отново предлагам на вниманието ти едно интервю със специален мой гост – Деница Андонова. Деница е сертифициран специалист по корпоративен уелнес и психолог…. и тема на разговора ни са целите и енергията ни. Случвало ли ти се е много да искаш нещо и да не можеш да го постигнеш; да полагаш много усилия и въпреки това да не получаваш …
Как да спим по-добре и как да използваме времето за сън, за да се движим към нашите цели?
Днес имах щастието да интервюирам изключителен специалист по темата за съня за това как сънят може да ни помага да постигаме повече в живота си. Този специалист е Гергана Радович, холистичен терапевт, енергиен психолог и сертифициран преподавател по ТЕС (Техники за Емоционална Свобода). От разговора ми с Гергана ще откриеш: Откъде идват проблемите със съня, които много хора изпитват; Защо …
Защо не можеш лесно да промениш нагласата си?
„Трябва да променя нагласата си, за да имам по-успешен бизнес“ „Трябва да променя нагласата си, за да отслабна“ „Трябва да променя нагласата си към парите, за да имам повече инвестиции и доход“ …… Колко често си казваме точно това: „Трябва да променя нагласата си…..“ И забелязваш ли как в повечето случаи всъщност не успяваш да го направиш. Защото когато си …
Напомняне: твоята печалба не е отражение на ръста на твоя бизнес
Много хора бъркат понятията приходи и печалба и често са разочаровани когато бизнесът им порасне, да кажем със 100%, и установят, че реално не печелят два пъти повече пари и за себе си…. Други собственици на бизнес много добре разбират разликата между печалба и приходи и при все това, също са неприятно изненадани, че когато бизнесът им расте, това не …
Как срещите с много потенциални клиенти могат да намалят увереността ти?
Всички искаме повече клиенти….. И логично това означава, че би следвало да искаме да имаме и повече срещи с потенциални клиенти… Днес искам да предизвикам това логично предположение… Защото не всеки път, когато се срещаш с повече потенциални клиенти, това е добре за твоя бизнес…. а при определени ситуации може и да намали и драстично твоята увереност. Виж видеото по-долу, …
Как да направиш живота си по-добър през 2020 година?
Ако четеш тази публикация, то гарантирано си от хората, които искат повече…. хората, които не се примиряват с това, което е сега и винаги търсят още… Във видеото днес искам да ти дам три инструмента, с които да постигнеш това и 2020 година наистина да донесе по-силни резултати за теб – и в бизнеса, и в личен аспект, и във …
Все още ли работиш и през уикендите?
Когато стартираш бизнеса си, е нормално да се наложи да работиш извънредно –по 10-12 часа на ден, и събота и неделя. Такава бе ситуацията и при мен, когато стартирах моя бизнес. Работех до късно вечер (често до 21:00 часа) и може би половината от времето през уикенда. За съжаление по-голямата част от собствениците на малък бизнес продължават да работят и …
Как коучингът променя бизнеса и живота на хората
(успешни истории на собственици на малък бизнес) Много хора вярват, че чрез ментор или коуч могат да направят промени в живота и бизнеса си и да постигнат резултати. Но много повече хора са скептични, че това може да се случи… И колкото и да не ми се иска, трябва да кажа, че те имат право. И причините са три: 1.) …
Да, трябва да работиш по-малко, за да имаш ръст на бизнеса си!
Може ли да имаш ръст на бизнеса си като работиш по-малко? На пръв поглед, двата израза – „да работиш по-малко“ и „да имаш ръст“ – изглеждат изключващи се един друг… Но да имаш ръст на бизнеса си като работиш по-малко не само е възможно, но в много случаи е единственият начин да имаш ръст! Да, може би изглежда нелогично, но …
Правиш ли тази грешка, когато делегираш?
Делегирането е процес, с който много собственици на бизнес изпитват затруднения… От една страна, често въобще не искаме да делегираме…. защото „не можем да си го позволим“ или „няма кой да го свърши по-добре от мен“…. От друга страна, когато решим да делегираме, често резултатите не са добри… и след като се мъчим известно време, накрая пак стигаме до извода, …
Защо повечето техники за управление на времето не работят?
Всички сме много заети и всеки иска повече време… Време за цялата оперативна работа, време за стратегически задачи и време за нас самите…. И в стремежа си да имаме повече време, ние търсим подходи и техники за управление на времето, които да ни помогнат… И всички техники, които учим на курсовете и тренингите по управление на времето (time management), са …
Какви са рисковете, когато растеш?
Всеки малък бизнес иска да порасне… И това е естествено, защото това ти дава възможност: Да повлияеш позитивно на повече хора с твоя продукт или услуга Да дадеш работа на повече хора в твоя екип Да бъдеш по-известен на пазара Да имаш по-високи доходи И нормално, всеки бизнес се стреми да расте…. Но растежът крие и някои рискове. И когато …
Как да направиш клиентите си щастливи?
Искаш ли да направиш така, че клиентите ти да стоят дългосрочно с теб и никой твой конкурент да не може да ти ги отнеме? Клиентите са най-ценния актив в бизнеса. А постоянните клиенти са още по-ценен актив. И въпросът, който всеки собственик си задава, е как след като веднъж достигне до някой клиент, да успее да го задържи дългосрочно. Това …
Привличай клиенти с офлайн и онлайн кампании
По колко канала привличаш клиенти за твоя бизнес? И преди съм писал в блога за това, че очевидно ще има голяма разлика за твоя бизнес, ако привличаш клиенти по 5-6 канала вместо по 1-2 канала. Представи си колко пъти усилваш ефекта, ако привличаш клиенти и по още повече канали – например по над 10 различни канала. И когато използваш много …
Планирай за резултати, а не за пълен график
Ако графикът ти със задачи е постоянно пълен, не се изненадвай: това е така за почти всеки бизнес собственик. Винаги има толкова много неща, за които трябва да се погрижим, а времето винаги е по-малко…. И, разбира се, основната ни грижа е как да имаме малко повече време за всичко в нашия график… Има обаче и по-голям проблем от липсата …
Спри да се притесняваш за неважни неща в твоя бизнес
Като собственик на бизнес вероятно се случва да се притесняваш за много неща… И причината е, че има твърде много неща, които да наблюдаваш, да контролираш и да управляваш в твоя бизнес. Когато си въвлечен в ежедневните оперативни неща, винаги се намира нещо, което да не върви добре: било в обслужването на клиент, било в счетоводството или техниката, или маркетинга и …
Как да генерираш нови идеи в бизнеса си
Ние регулярно имаме нужда от нови идеи, с които да развиваме бизнеса си. Защото, както казва Питър Дракър, „бизнесът е само две неща: иновации и маркетиинг“. И извън привличането на клиенти (маркетинг), ние постоянно трябва да се стремим да създаваме нови неща: нови бизнес модели, нови продукти, да добавяме нови канали за дистрибуция и т.н. Проблемът е, че генерирането на …
Когато планираш, виж какво работи и какво не работи от досегашния ти опит
Много пъти, когато си поставяме цели и правим планове за следващите, гледаме само напред: мечтаем, визуализираме успеха си и след това се питаме как да го постигнем. Когато обаче планирам следващите си цели и действия, съм забелязал, че е много полезно да погледнеш и назад: към миналото. Не за да се вдъхновяваш или демотивираш (в зависимост от резултатите ти), а …
Открий убежденията, които те спират да постигаш това, което искаш
Чувстваш ли понякога, че много искаш да постигнеш нещо, правиш всичко, за да го постигнеш, но така и не успяваш? Спокойно, това се случва почти на всеки. И хубавото е, че има начин да го промениш. Когато не постигаме нещо, което искаме много, причината за това обикновено са нашите убеждения. Да, може и да не знаем нещо как да направим …
Как да реагираш на негативни коментари към теб онлайн
Притеснява ли те, когато някой напише негативен коментар под твой пост в социалните мрежи? Какво си мислиш, когато видиш такъв коментар?… Вероятно «Какво ще кажат останалите, които го видят?», или директно се чувстваш и ти негативно и съжаляваш, че въобще си публикувал… Имал съм клиенти, които дори са се стопирали да използват маркетинг в социалните мрежи от страх, че може …
Бъди автентичен, когато правиш маркетинг и продаваш
Всеки бизнес собственик иска повече клиенти, повече приходи и повече печалби…. И ако си като мен, сигурно не харесваш: Маркетинга, който постоянно обещава големи неща, които после не се случват; Притискането и досаждането на клиента; Неавтентичните маркетингови текстове, които подвеждат клиента… Кое кара много бизнес собственици да прилагат такива притискащи или манипулативни подходи в своя маркетинг? Основната причина е, че …
Силата на ефективния копи райтинг – или – как да пишеш текстове, които привличат клиенти
Копи райтинг (copy writing) – това е израз, който няма директен превод на български. Означава «писане на грабващи текстове». Всеки път когато имаш някаква комуникация с твоите клиенти, ти извършваш копи райтинг. Независимо дали това е текст на статия, power point презентация, продажбено писмо (електронно или хартиено), или видео, за теб е важно да имаш силно въздействие върху потенциалните ти …
Трябва ли да харесваш продукта, който продаваш?
Много собственици на бизнес и търговци смятат, че не е важно да харесват продукта си, за да бъдат успешни. Тяхното разбиране е, че могат да продават и не много качествен продукт, но ако са умели търговци, могат да бъдат успешни. И това води до това често те да използват манипулативни техники в комуникацията си с клиенти, за да продадат на …
Направи офертите си неустоими
Как да направим оферта, която нашите клиенти да приемат? И не само да приемат, но да вземат решение веднага? Офертата е финалът на всяка сделка. И независимо дали продаваш в среща един на един или правиш презентация пред група потенциални клиенти, твоята оферта е финалът на твоята презентация. Много бизнес собственици изпитват недостиг на клиенти именно заради факта, че нямат …
Следиш ли ключовите числа в бизнеса си?
В работата си с моите клиенти – собственици на малък бизнес, не рядко се случва да видя, че те не знаят каква точно е текущата им ситуация. При това говорим за наистина важни финансови данни като месечен оборот, годишен оборот, колко от този оборот е печалба. Някои собственици на бизнес са ми казвали, че имат сериозен ръст в приходите след …
Какво да направиш, ако се чувстваш обезкуражен
На всички ни се случва да имаме ситуации, в които се чувстваме обезкуражени. Дори и когато нещата вървят супер добре, има моменти или поредица от моменти, когато не всичко се случва идеално, както е планирано. Или нещата тотално се объркват спрямо това, което си очаквал. Моят бизнес върви нагоре почти постоянно последните 5 години, но това не значи, че няма …
Две стратегии, които гарантирано водят до бизнес развитие
Стремиш ли се към бизнес развитие? Аз съм сигурен, че се стремиш и то много. И причината да съм сигурен е, че в противен случай не би попаднал на тази статия. Защото би бил човек, който не търси решения и не се развива, защото вярва, че всичко знае. Всички попадаме на такива хора и на тях трудно …
Как да продаваме решение на нашите клиенти и да затваряме повече сделки
Защо нямаш броя клиенти, които желаеш? Отговорите на този въпрос биха могли да са най-различни и да са свързани с позиционирането ти на пазара, използването на различни маркетингови канали или неспособността да затваряш достатъчно често срещите с потенциални клиенти. Случва ли ти се клиент да каже: „Цената е висока.“ „Вече работя с друг твой конкурент.“ „Нямам интерес.“ …
Какъв е твоят бизнес модел?
Можеш ли още утре да работиш с 10 пъти повече клиенти в твоя бизнес? Ако бизнесът ти вече генерира сериозни приходи и отговорът на горния въпрос е „да“, то твоят бизнес модел е силно устойчив и най-важното: бизнесът ти не изисква твоето време, за да се съществува и да расте. Ако отговорът ти на горния въпрос е „не“, това означава, …
Изграждане на бизнес стратегия за ръст на бизнеса
Как да изградим бизнес стратегия, която да ни донесе бизнес растеж? И как да намерим бизнес стратегията, която може да ни донесе най-голям ръст за най-кратко време? Това са въпросите, които всеки бизнес собственик би следвало да си задава. В днешната статия ще споделя най-добрите практики за изграждане на стратегия за бизнес от моята 7-годишна практика в консултирането …
Весела Коледа!
Моят поздрав за теб… и благодарност за това, че си част от хората, на които служа. Аз ти желая една наистина много силна 2019 година – още по-успешна от годината, която изпращаме! Сърдечни поздрави, Сашо
Какви са уроците ти от изминалата година?
В края на всяка година (обикновено още през ноември) аз планирам целите си за следващата. И използвам процес, с който да направя резултатите си предвидими. Това е и причината вече над 4 години да имам ръст, който сумарно е довел до над 4 пъти ръст на бизнеса ми за този период. Всеки декември аз имам удоволствието да водя този процес …
Как извиненията ни спират да постигаме това, което заслужаваме
Всеки бизнес собственик има определени цели – да привлече повече клиенти, да спечели повече пари, да има повече свободно време, да създаде по-работеща система на работа – и една от причините да не ги постига, са извиненията, които си намира. Какво са извиненията? Всеки път, когато нещо не правим, ние имаме извинения. Рядко обаче ние ги наричаме така. Обикновено говорим …
Как да управляваме емоциите си, за да правим това, което е важно
Как да управляваме емоциите си, за да правим това, което е важно Защо е важен въпросът как да управляваме емоциите си? Защото често ние знаем какво трябва да направим, но просто не го правим – било защото отлагаме, било по друга причина…. Но един от ключовите фактори, който ни спира, са емоциите. Когато си демотивиран, нерешителен, уплашен – по-вероятно е …
Как да преодолееш страховете си, за да предприемеш действие
Кой е най-големият фактор, който ни спира да постигнем целите, които искаме? Страхът. Страхът има способността да ни парализира и да ни кара да отлагаме важните действия – точно тези, които ни трябват за да получим нови резултати. Страхът също ни помага като ни държи в зоната ни на комфорт и така ни пази. Но едновременно с това ни спира …
Как да зададеш целите си по начин, по който да получиш резултати?
Как да зададеш целите си по начин, по който да получиш резултати? Всеки успех тръгва от това да поставиш ясен фокус към целта, която искаш. Да, техниките и стратегиите са важни, но реално всичко започва от момента, в който вземеш решение да направиш промяна и да поставиш цели. Причината повечето хора да не постигат резултати е, че въобще не си …
Как нагласата определя твоите резултати?
Всяка промяна, която стартираме в живота си – в кариерата, в личния живот, в бизнеса – първо започва от промяна, която правим вътре в себе си. Ако искаш да отслабнеш, това започва с промяна вътре в теб – в начина ти на мислене. Ако искаш да удвоиш бизнеса си, да печелиш повече пари или да смениш кариерата си – това …
Как да си освободиш време като елиминираш прекъсванията и разсейванията
Всички собственици на бизнес са много заети и биха искали повече свободно време. За голяма част от тях, обаче, това изглежда като почти невъзможна задача. И причината за това е, че са толкова натоварени с оперативни задачи, че не могат да си представят как могат да освободят 2 часа на седмица за проактивна, стратегическа работа, а какво остава – за …
Успешна история: магията на грабващите послания
Представяш ли бизнеса си по начин, който предизвиква интерес към теб, твоя продукт или твоята услуга? Първите думи, с които представяме това, което предлагаме, са ключови, за да предизвикаме интереса на потенциалните ни клиенти. В днешното време на свърхинформация реално разполагаме с от 3 до 10 секунди, в които трябва да грабнем вниманието и да мотивираме хората да поискат да научат …
Преодолей отлагането
Почти всеки човек споделя, че има проблем с това, че отлага важните неща. И до голяма степен това е естествено. Най-вероятно ние асоциираме някаква болка или дискомфорт да направим нещо и заради това го и отлагаме. Причините за този дискомфрот могат да са различни: страхуваме се от последиците, не знаем откъде да започнем, свързваме много усилия с действието и т.н. …
Успешен пример: как бързо да намерим хората, които ни трябват в нашия екип
Наемането на правилните хора в екипа е един от най-големите проблеми на почти всеки бизнес. При разговорите ми с мои клиенти – собственици на бизнес – много често съм чувал израза „няма хора“. По тази тема – наемането на хора – аз уча клиентите си как да пускат обявите си така, че да не получат стотици автобиографии, които трябва да …
Аудио интервю (подкаст): Kак да изградиш живота си така, както го искаш
Днес искам да ти споделя едно аудио интервю с мен – подкаст, от което, вярвам, ще научиш много полезни неща и ще се вдъхновиш да направиш промени… така че да създадеш живота си така, както го искаш. И всичко, което ще научиш и с което ще се вдъхновиш от този подкаст с мен, е благодарение на интересните и качествени въпроси …
Преодолей страховете си и действай с голям мащаб
Чувстваш ли понякога, че сам се стопираш пред възможности, които се появяват в живота и бизнеса ти? Всички ние имаме страхове и много често тези страхове ни спират да правим важните за нас промени: както в личен аспект, така и в бизнеса. Случва се дори (и лично на мен ми се е случвало) да видим определени възможности, с които можем …
Успешна история: как да удвоиш бизнеса си и да имаш повече свободно време (не само за теб, но и за целия ти екип)
Как да удвоиш бизнеса си и в същото време да имаш повече свободно време? На пръв поглед звучи невъзможно, но точно това направи моят клиент Емилия Цветкова – при това както за себе си, така и за своя екип. За последните две години бизнесът на Емилия (въздушно карго) нарасна почти два пъти и в същото време тези резултати сега се …