Три ключови фактора да имаш
работеща маркетингова стратегия

Маркетингова стратегия

Три ключови фактора да имаш работеща маркетингова стратегия

Всеки собственик на бизнес търси печелившата маркетингова стратегия – тази, която ще донесе повече клиенти, повече приходи, по-голям ръст и по-голям пазарен дял на бизнеса. Много бизнес собственици не знаят как да изработят такава маркетингова стратегия и често се обръщат към други специалисти: консултанти, маркетингови или ПР агенции – които да им помогнат в това.

Често, обаче, маркетинговата стратегия, която се изработва, не дава резултати. Нека видим причините за това.

 

Защо стандартната маркетингова стратегия не винаги работи?

Маркетингова стратегия - причина 1 да не работи

Маркетинговата стратегия не е ориентирана
към крайната цел на бизнеса.

Причина №1:
Маркетинговата стратегия не е ориентирана към крайната цел на бизнеса.

Много пъти, консултантите по маркетинг дават стратегия, насочена към повишаване на твоето публично присъствие. Това може да включва действия, с които повече хора идват на уеб сайта ти, стоят повече време на сайта ти или се организират събития, чрез които да се чуе повече за твоята фирма, твоя продукт или услуга. Всички тези действия, обаче, може и въобще да не ти помогнат в твоята основна цел – да привличаш повече клиенти и да генерираш повече приходи и печалби. Проблемът на такава стратегия е, че тя не е насочена да генерира продажби. Действията от такава маркетингова стратегия може да помагат много на големи фирми, които вече са известни на пазара, но често пъти нямат ефект за малки бизнеси, които никой не познава.

Маркетингова стратегия - причина 2 да не работи

Маркетинговата стратегия изисква
твърде много пари, за да се реализира.

Причина №2:
Маркетинговата стратегия изисква твърде много пари, за да се реализира.

Това води до факта, че тя просто не се реализира. Ако ти си собственик на малък бизнес, който генерира годишни приходи от 50,000 лв до 500,000 лв, маркетингова стратегия, която предвижда бюджет от над 50,000 лв. е на практика непостижима за теб. А почти всяка маркетингова агенция ще те убеждава, че без да инвестираш такива средства (и по-големи!), няма как да имаш успешна кампания. Това беше първият фактор, с който се сблъсках и аз, когато започнах да правя бизнес: никоя маркетингова стратегия, която бях учил в университета, не работеше за мен по две причини: стандартната стратегия е подходяща за големи фирми (какъвто моят бизнес не беше) и се изисква бюджет, който аз не можех да си представя, че мога да отделя дори след като стана супер успешен.

Маркетингова стратегия - причина 3 да не работи

Маркетинговата стратегия включва подходи,
които не работят за твоята конкретна ситуация.

Причина №3:
Маркетинговата стратегия включва подходи, които не работят за твоята конкретна ситуация.

Често подходите, които се посочват в маркетинговата стратегия и маркетинговия план, работят, но само при определени условия и не са съобразени с големината на твоята фирма, с бранша, в който работиш, или със спецификите в психологията на клиентите ти. Така, ако се опиташ да приложиш нещата, бързо може да се разочароваш, че въпреки всички действия и инвестиции на много време и пари, маркетинговата стратегия не дава резулатите, които искаш.

Каква тогава е работещата маркетингова стратегия?

Когато създадох моя бизнес и реших, че ще помагам на собствениците на малък бизнес да привличат повече клиенти и да печелят повече пари, аз си поставих за цел да създам подход, който да дава предвидими резултати – всеки път. И след тестване на буквално стотици стратегии, аз видях кои от тях работят и кои не. От тези тестове открих и

трите най-важни фактора, от които зависи
успехът на една маркетингова стратегия.

Това са моите три „тайни“, които ми помагат вече 7 години да постигам силен ръст на моя бизнес и по-важното – да помагам на десетки други бизнеси от различни отрасли да постигат същото.

Маркетингова стратегия - ключов фактор 1

Маркетинговата стратегия изисква яснота за идеалния клиент.

Ключов фактор №1:
Всяка успешна маркетингова стратегия тръгва от яснота за идеалния клиент на фирмата и грабващо послание към този клиент.

Наличието на грабващо послание е в основата на всичко. Каквото и действие да се предприеме, ако ти нямаш послание, което да привлича хората към теб, няма как да получиш желания резултат. Обратно, ако си прецизирал добре посланието си, ти го използваш във всяка маркетингова кампания, която провеждаш, и това е в основата тя да бъде успешна. Правилното послание ти позволява да грабнеш бързо вниманието и, едновременно с това, да се отличиш от твоите конкуренти на пазара.

Маркетингова стратегия - ключов фактор 2

Маркетинговата стратегия може да включва решения, които не изискват голям бюджет

Ключов фактор №2:
Във всяка маркетингова стратегия може да се намерят решения, които не изискват голям бюджет, за да се реализират!

Ако вярваш в това, ти последователно ще търсиш такива решения. Почти всяка маркетингова стратегия, която препоръчвам на моите клиенти, включва някаква форма на обучителен подход. Силата на обучителния подход е, че ти позволява да стигнеш до 2, 3 и дори 10 пъти повече потенциални клиенти, при това без да харчиш допълнителни средства.

Маркетингова стратегия - ключов фактор 3

Маркетинговата стратегия трябва да ти позволява бързо да измерваш резултата

Ключов фактор №3:
Винаги прилагай такава маркетингова стратегия, която да ти позволява бързо да измерваш резултата.

Недостатък на много от стандартните подходи за маркетинг, които се предлагат, е, че резултатът от тях не може да се измери. Много пъти съм питал ПР и маркетингови агенции „колко нови клиенти или приходи са генерирани вследствие на организираното събитие или публикуваната статия в пресата?“. И винаги отговорът е, че това не може да се каже, защото „ефектът от тези действия е дългосрочен и може да дойде след месеци или години“.

Къде е проблемът на такъв тип маркетингова стратегия?

Проблемът е, че ти не знаеш дали тя дава резултати или не; съответно не знаеш дали да продължиш да инвестираш в нея или да я прекратиш. Аз вярвам, че действията в една маркетингова стратегия трябва да са такива, че много бързо да разбираш дали носят резултати или не. Затова аз съм ориентиран към маркетингови подходи, които изискват директна реакция (отговор) от клиентите или потенциалните клиенти. Този отговор е или покупка, или коментар, или харесване, или отваряне на имейла, или кликване….. Така много бързо можеш да разбереш какви корекции трябва да направиш, както и да вземеш решение дали да увеличиш бюджета си за реклама или да го намалиш.

Твоята задача сега, е да погледнеш
твоята маркетингова стратегия.

Ако нямаш такава, може би е време да създадеш. Ако пък имаш, виж дали тя отговаря на трите тайни, които споделих с теб и които са ми помогнали в моята 7-годишна практика на бизнес консултант и коуч.

И разбира се, кажи ми какво мислиш. Скролирай надолу и остави твоя коментар.

Желаеш ли да изградим заедно стратегия за ръст на твоя бизнес за следващите 12 месеца? Последвай линка и кандидатствай за 30 минутна безплатна опознавателна среща с мен.

Основни моменти в статията:
Защо стандартната маркетингова стратегия не винаги работи?
Причина №1: Маркетинговата стратегия не е ориентирана към крайната цел на бизнеса.
Причина №2: Маркетинговата стратегия изисква твърде много пари, за да се реализира.
Причина №3: Маркетинговата стратегия не работи за твоята конкретна ситуация.
Каква тогава е работещата маркетингова стратегия?
Трите най-важни фактора, от които зависи успехът на една маркетингова стратегия
Ключов фактор №1: Всяка успешна маркетингова стратегия тръгва от яснота за идеалния клиент на фирмата и грабващо послание към този клиент.
Ключов фактор №2: Във всяка маркетингова стратегия може да се намерят решения, които не изискват голям бюджет, за да се реализират!
Ключов фактор №3: Винаги прилагай такава маркетингова стратегия, която да ти позволява бързо да измерваш резултата.
Къде е проблемът на стандартния тип маркетингова стратегия
Твоята маркетингова стратегия

Коментирай чрез твоя FB профил