
Изграждане на бизнес стратегия за ръст на бизнеса
Как да изградим бизнес стратегия, която да ни донесе бизнес растеж? И как да намерим бизнес стратегията, която може да ни донесе най-голям ръст за най-кратко време?
Това са въпросите, които всеки бизнес собственик би следвало да си задава. В днешната статия ще споделя най-добрите практики за изграждане на стратегия за бизнес от моята 7-годишна практика в консултирането на собственици на малък бизнес.

Бизнес стратегията трябва да е работеща.
Първото най-важно нещо, когато изграждаме бизнес стратегия, е тя да е работеща.
Това означава да предвидим действия, които реално можем да приложим, те доказано да работят и да носят предвидим резултати. Има различни подходи към бизнеса, но аз най-много харесвам концепцията на легендарния бизнес стратег Джей Абрахам. Той дефинира три основни бизнес стратегии за ръст на бизнеса. Именно върху тях или върху някоя от тях трябва да изградиш и твоята бизнес стратегия.

Ключова бизнес стратегия №1 – достигане до нови клиенти
Ключова бизнес стратегия №1:
Достигане до повече нови потенциални клиенти.
Като достигнеш до повече потенциални клиенти, почти гарантирано ще достигнеш и до повече продажби. А оттам – и до повече печалби в бизнеса (при равни други условия). Как да достигнеш до повече потенциални контакти и клиенти?
Тук има много стъпки, които са ключови, за да реализираш тази бизнес стратегия:
да определиш кристално ясно твоя идеален клиент, да формираш грабващо маркетингово послание, да изградиш подход, с който да достигнеш до пъти повече контакти, да включиш повече маркетингови канали. Всички тези стъпки ще ти помогнат в това повече хора (и най-вече идеални клиенти) да знаят какво точно предлагаш и да потърсят продуктите или услугите ти.

Ключова бизнес стратегия №2:
Увеличаване на средната стойност на една продажба.
Ключова стратегия №2:
Увеличаване на средната стойност на една продажба.
Ако средната ти продажба е 100 лева и ти я повишиш на 120 лева, това на практика означава вече 20% ръст на бизнеса ти. Дори и да не не си достигнал до повече клиенти.
Кои са ключовите стъпки, с които можеш да реализираш тази стратегия?
По-добри умения за затваряне на сделките, по-високи цени (формирането на пакети ще ти помогне много за това!) и добавянето на допълнителна продажба в момента на покупката от клиента.

Ключова бизнес стратегия №3:
Увеличаване на честотата на последващи покупки
Ключова бизнес стратегия №3:
Увеличаване на честотата на последващи покупки от вече съществуващите клиенти.
Хората, които веднъж са ти се доверили, е много вероятно да поискат да купят от теб следващия продукт или следващото ниво на твоята услуга. Защо? – защото дори и да съзнават, че може да има по-добри опции (и като качество и като цена), те са склонни да използват този доставчик, който вече познават.
Изследванията показват, че дори и нищо да не правиш, част от клиентите ти ще бъдат твои лоялни клиенти и ще продължат да пазаруват от теб, след като веднъж са го направили. Ключовото тук е, че, ако имаш
система за последваща комуникация
с твоите клиенти, ти можеш да увеличиш средната честота, при която те правят повторна покупка. А това означава повече бизнес.
Kaĸ дa изгpaдиш cвoeтo мapĸeтингoвo пocлaниe cтъпĸa пo cтъпĸa?
Изтeгли мoя бeзплaтeн дoĸлaд:
Acaнcьopнa peч:
Kaĸвo дa ĸaжeш вceĸи път,
ĸoгaтo имaш ĸoнтaĸт c пoтeнциaлни ĸлиeнти,
тaĸa чe дa ги нaĸapaш дa пpoявят интepec
и дa иcĸaт дa ĸyпят твoя пpoдyĸт или ycлyгa.
В идеалния случай, когато работиш върху твоя бизнес, ти трябва да разработиш, въведеш и оптимизираш всички тези бизнес стратегии и стъпките в тях.

Въведената бизнес стратегия ще доведе до бизнес растеж, устойчив във времето.
Когато направиш това, ще постигнеш не само сериозен ръст на твоя бизнес (вероятно много по-голям отколкото са били мечтите ти). Най-важното е, че този растеж ще бъде устойчив във времето.
И да, в работата ми със собствениците на малък бизнес в моите програми, аз се фокусирам върху всички елементи за бизнес растеж, които разгледахме по-горе. Опитът ми обаче показва, че обикновено има едно или две действия, които, ако бъдат направени, могат да донесат много бързо резултати – при това често с не много големи усилия. С други думи,
съществува една бизнес стратегия, която може за кратко време да донесе солидни резултати.
И аз открих това донякъде случайно. Още в първите години на моята практика като бизнес консултант и коуч, когато работех само по индивидуални програми с моите клиенти, идваха собственици на бизнес, които изпитваха сериозни затруднения и за тях бе важно много бързо да получат резултати. Или пък, идваха бизнес собственици, които имаха стабилен бизнес, но които искаха много бързо да получат видими резултати, за да оправдаят инвестицията на време и пари от работата си с мен.
Тези ситуации ме „притискаха“ да търся, да намеря и да им предложа подход, който много бързо да доведе до резултати. И да, аз знаех, че рано или късно аз ще приложа с тях цялата система от стъпки за бизнес растеж. Но тук и сега трябваше да избера тази, която да им донесе резултати колкото се може по-бързо.
Това, което открих, е, че

Съществува една бизнес стратегия, която може за кратко време да донесе солидни резултати.
решаващата бизнес стратегия е някоя от тези, които разгледахме по-горе,
но за всеки от тези бизнес собственици тя бе различна. Разликата идваше от това на какъв етап е техният бизнес и от това какво текущо вървеше добре и какво не в техния бизнес.
Например, за някои бизнес собственици точната стратегия, която водеше до експоненциален ръст, беше стесняването на нишата – т.е. по-ясното дефиниране на идеалния клиент. За други – подобряването на посланието. За трети – активирането на точно определен маркетингов канал.
В други случаи, обаче, аз установявах, че бизнес собственикът вече се радва на сравнително голям поток от потенциални клиенти. В този случай, решаващата се оказваше подобряването на търговския скрипт или добавянето на допълнителни продукти или услуги в момента на продажбата на основния продукт.
В някои случаи най-работещата се оказваше формирането на пакети и повишаването на цените. В други – решаващата бизнес стратегия се градеше върху реактивирането на стари клиенти и подобряването на последващата комуникация с текущите клиенти.
Понякога стратегията за ръст е свързана с делегирането на повече задачи на други хора и освобождаване на време за истински важните неща. Ключовата стратегия може да бъде най-различна…

Винаги има една бизнес стратегия, която води до бързи резултати
Решаващата стратегия, която води до бързо генериране на допълнителни приходи е различна за различните бизнеси, но такава стратегия винаги съществува.
Затова, след като се запозная със ситуацията на един бизнес, винаги се питам:
От всички десетки бизнес стратегии, с които разполагам и които рано или късно ще приложим, коя е тази, която е вероятно да донесе най-голям резултат за най-кратко време?
Това е въпросът, който ти препоръчвам да си задаваш всяка седмица и да търсиш отговора му. Защото, ако намериш тази бизнес стратегия и след това я приложиш (не забравяй: няма как да получиш резултати от нещата, които не прилагаш), то и ти ще се радваш на ръст на твоя бизнес.
Кажи ми коя според теб е твоята решаваща бизнес стратегия за ръст на бизнеса. Скролирай надолу и остави твоя коментар.
Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?
Основни моменти в статията:
Изграждане на бизнес стратегия за ръст на бизнеса
Най-важното нещо, когато изграждаме бизнес стратегия, е тя да е работеща
Ключова бизнес стратегия №1: Достигане до повече нови потенциални клиенти
– Ключови стъпки за реализиране на стратегията
Ключова стратегия №2: Увеличаване на средната стойност на една продажба
– Ключови стъпки за реализиране на тази бизнес стратегия
Ключова бизнес стратегия №3: Увеличаване на честотата на последващи покупки
– Ключово при №3: система за последваща комуникация
Разработи, въведи и оптимизирай всички тези бизнес стратегии и стъпките в тях
Съществува една стратегия, която може за кратко време да донесе солидни резултати
Решаващата бизнес стратегия е различна за различните бизнеси, но такава стратегия винаги съществува