Стремиш ли се към бизнес развитие?
Аз съм сигурен, че се стремиш и то много.
И причината да съм сигурен е, че в противен случай не би попаднал на тази статия. Защото би бил човек, който не търси решения и не се развива, защото вярва, че всичко знае. Всички попадаме на такива хора и на тях трудно може да помогнем. Просто, защото самите те не искат да си помогнат.
Днес обаче не говорим за тези хора. А за теб.
Защото ти се стремиш към развитие на твоя бизнес.
И съм сигурен, че, търсейки начини да развиваш твоя бизнес, постоянно се стремиш да генерираш нови идеи – идеи за продукти, за нови маркетингови канали и за по-успешни продажби. И това е точното нещо, което трябва да правиш. Защото, за да има бизнес развитие, ние трябва да развиваме точно тези компоненти на бизнеса: продукта, маркетинга, продажбите. Не случайно Питър Дракър казва, че
„Бизнесът е само две неща: иновации и маркетинг“….
И да, има множество стратегии, които трябва да приложиш, за да вървиш напред и да развиваш твоя бизнес. Вероятно вече знаеш част от тези стратегии, а има още много, които не знаеш. И обикновено част от тези стратегии работят за теб или биха работили за теб, друга част – не.
Днес обаче аз ще се фокусирам само върху две от тях, които са много прости. Но освен, че са прости, най-хубавото е, че гарантирано носят резултати. Това са
стратегии, които ще ти донесат бизнес развитие.
Първата стратегия за гарантиран резултат е
да откриеш това, което в момента работи най-добре, и да го правиш повече.
Да, това е най-простата стратегия. И най-хубавото е, че тя е под твой контрол: ти много бързо можеш да откриеш какво текущо работи и да го усилиш – това зависи само от теб.
И истината е, че тази проста бизнес стратегия често побеждава всички по-сложни нови стратегии, които ще се опиташ да въведеш. Защото, ако ти си вече на пазара и си се задържал известно време, то има поне едно нещо, което правиш правилно и което ти носи резултати.
Помисли сега кое е това нещо в твоя бизнес, което ти носи най-големи резултати.
Това може да е конкретен маркетингов канал, който ти носи най-много клиенти към момента. Може да е стратегия за мотивация на хората от екипа, която дава най-добри резултати. Може да е подход в управлението на разходите, който пести най-много пари. А може би това е специфичен начин, по който поставяш твоите цели и правиш твоите планове… Помисли и запиши сега в твоя дневник:
Как това нещо води до бизнес развитие?
И следващата стъпка е да видиш как можеш да усилиш това, което вече ти дава резултат. С други думи, да го правиш в още по-голям обем. Тук отговорът може да не е веднага очевиден, но ако помислиш по-сериозно, ще го намериш.
Запитай се:
Как мога още повече да използвам това, което вече работи и ми дава реални резултати?
Последният въпрос е от тези, които наричаме качествени въпроси. Това е въпрос, на който първоначално отговорът вероятно е „не знам“. И това е нормално, защото ако ти знаеше отговора, вече щеше да си го направил. Ако си в тази ситуация да не знаеш отговора, не се притеснявай. Просто си задай този въпрос още няколко пъти и ще го намериш.
И след като си наясно кое е това, което вече ти дава резултати и имаш идея как да го усилиш няколко пъти, остава да го направиш. Не забравяй:
няма да получиш резултати от нещата, които не въвеждаш.
Желаеш ли да изградим заедно стратегия за ръст на твоя бизнес за следващите 12 месеца? Щракни на бутона и кандидатствай за 30 минутна безплатна опознавателна среща с мен.
Желаеш ли да изградим заедно стратегия за ръст на твоя бизнес за следващите 12 месеца? Щракни на бутона и кандидатствай за 30 минутна безплатна опознавателна среща с мен.
Втората стратегия за гарантирано бизнес развитие е да моделираш успешния опит на някой друг.
В първата стратегия казах, че ако си се задържал известно време на пазара, то със сигурност има нещо, което правиш добре и което ти носи резултати.
Ако обаче ти сега стартираш, вероятно си казваш, че няма как да знаеш кое е това, което работи. И това е съвсем естествено. А то значи, че в този случай не може да използваш първата стратегия, която разгледах по-горе. Ако ситуацията ти е такава, не се тревожи. Тази втора стратегия е напълно приложима и за теб. Както и за всеки, който вече има утвърден бизнес от 5, 10 или 20 години на пазара.
За какво става дума?
Ако искаш развитие, открий някого, който вече е направил това, което искаш ти.
И просто моделирай това, което той прави. Ако бизнесът ти е на ниво Х, а ти искаш да го развиеш до ниво 10Х (било като обем на продажбите, размер на печалбата, начин на управление на хората и т.н.), открий този, който вече е на това ниво 10Х.
В тази стратегия подходът ни е не да „откриваме топлата вода“, а да видим
кой вече е успешен и има подобни на желаните от нас резултати.
И да следваме този човек или бизнес. Виж какво този бизнес собственик прави по-различно и по-правилно от теб, което му носи по-добри резултати. Виж какви продукти предлага, какви са цените, по които ги предлага, как е опаковал продуктите или услугите си. Погледни какви канали за дистрибуция използва, какъв тип хора има в екипа си, на какви длъжности са тези хора, кой и как ги управлява и мотивира. Виж какви послания използва този бизнес, които го позиционират по-напред на пазара. Опитай се да разбереш каква е търговската фуния, чрез която се достига до повече клиенти и т.н. И се опитай да приложиш при теб тези неща, които този бизнес прави различно.
Тази стратегия е известна като моделиране.
И може би въпросът, който си задаваш е, как да намериш кого да моделираш.
Ето и отговора – той отново не е много труден ☺.
Погледни нагоре… кой е над теб?
Кой в твоята индустрия (в България или по света) е 2, 3 или 10 пъти по-напред от теб и ти би искал да си като него/нея. Ако пък в твоята индустрия няма такъв бизнес, погледни към сходна индустрия и потърси такъв пример там. Или пък, потърси някого от друга индустрия, който обаче ти допада като човек и ценности и който има доказани резултати с това, което прави.
Открий този човек или бизнес и виж как можеш да го следваш или дори директно да черпиш опит и добри практики от него (ако не ти е пряк конкурент).
Това е най-краткият път към бизнес развитие и за теб.
Кажи ми какво мислиш за тези две прости стратегии? Скролирай надолу и остави коментар с твоя Фейсбук профил.
КАКВО ТИ ЛИПСВА В ТВОЯ БИЗНЕС?
Специален тренинг за собственици на малък бизнес,
които търсят решения за устойчив ръст
КАКВО ТИ ЛИПСВА В ТВОЯ БИЗНЕС?
Специален тренинг за собственици на малък бизнес,
които търсят решения за устойчив ръст
Основни моменти в статията:
Две стратегии, които гарантирано водят до бизнес развитие
Стремиш ли се към бизнес развитие?
Днес говорим за теб, защото ти се стремиш към бизнес развитие
„Бизнесът е само две неща: иновации и маркетинг“
Стратегии, които ще ти донесат бизнес резултати
Стратегия 1: открий това, което в момента работи най-добре, и го прави повече.
Помисли кое в твоя бизнес ти носи най-големи резултати.
Как това нещо води до бизнес развитие?
И как мога още повече да го използвам, за да постигна желания напредък?
Няма да получиш резултати от нещата, които не въвеждаш
Втората стратегия е да моделираш успешния опит на някой друг.
Ако искаш бизнес развитие, открий някого, който вече е направил това, което искаш ти
Кой вече е успешен и има желаното от нас бизнес развитие
Тази стратегия е известна като моделиране.
Погледни нагоре….. кой е над теб?
Това е най-краткият път към бизнес развитие и за теб.
Share the post "Две стратегии, които гарантирано водят до бизнес развитие"