Бизнес развитие

Две стратегии, които гарантирано водят до бизнес развитие

Александър НиколовБизнес развитие, Блог

 

 

Бизнес развитие - две стратегии

Бизнес развитие – две стратегии, които гарантирано водят към него

Стремиш ли се към бизнес развитие?

Аз съм сигурен, че се стремиш и то много.
И причината да съм сигурен е, че в противен случай не би попаднал на тази статия. Защото би бил човек, който не търси решения и не се развива, защото вярва, че всичко знае. Всички попадаме на такива хора и на тях трудно може да помогнем. Просто, защото самите те не искат да си помогнат.

Бизнес развитие за теб

Стремиш ли се към бизнес развитие?

Днес обаче не говорим за тези хора. А за теб.
Защото ти се стремиш към развитие на твоя бизнес.

И съм сигурен, че, търсейки начини да развиваш твоя бизнес, постоянно се стремиш да генерираш нови идеи – идеи за продукти, за нови маркетингови канали и за по-успешни продажби. И това е точното нещо, което трябва да правиш. Защото, за да има бизнес развитие, ние трябва да развиваме точно тези компоненти на бизнеса: продукта, маркетинга, продажбите. Не случайно Питър Дракър казва, че

Бизнес развитие: иновации и маркетинг

Бизнес развитие: „Бизнесът е само две неща: иновации и маркетинг“

„Бизнесът е само две неща: иновации и маркетинг“….

И да, има множество стратегии, които трябва да приложиш, за да вървиш напред и да развиваш твоя бизнес. Вероятно вече знаеш част от тези стратегии, а има още много, които не знаеш. И обикновено част от тези стратегии работят за теб или биха работили за теб, друга част – не.

Днес обаче аз ще се фокусирам само върху две от тях, които са много прости. Но освен, че са прости, най-хубавото е, че гарантирано носят резултати. Това са

Две стратегии за бизнес развитие

Две прости, но важни стратегии

стратегии, които ще ти донесат бизнес развитие.

Първата стратегия за гарантиран резултат е

да откриеш това, което в момента работи най-добре, и да го правиш повече.

Стратегия 1 за бизнес развитие

Открий какво работи и го прави повече

Да, това е най-простата стратегия. И най-хубавото е, че тя е под твой контрол: ти много бързо можеш да откриеш какво текущо работи и да го усилиш – това зависи само от теб.

И истината е, че тази проста бизнес стратегия често побеждава всички по-сложни нови стратегии, които ще се опиташ да въведеш. Защото, ако ти си вече на пазара и си се задържал известно време, то има поне едно нещо, което правиш правилно и което ти носи резултати.

Помисли сега кое е това нещо в твоя бизнес, което ти носи най-големи резултати.

Бизнес развитие - резултати

Помисли какво ти носи най-големи резултати?

Това може да е конкретен маркетингов канал, който ти носи най-много клиенти към момента. Може да е стратегия за мотивация на хората от екипа, която дава най-добри резултати. Може да е подход в управлението на разходите, който пести най-много пари. А може би това е специфичен начин, по който поставяш твоите цели и правиш твоите планове… Помисли и запиши сега в твоя дневник:

Как това нещо води до бизнес развитие?

И следващата стъпка е да видиш как можеш да усилиш това, което вече ти дава резултат. С други думи, да го правиш в още по-голям обем. Тук отговорът може да не е веднага очевиден, но ако помислиш по-сериозно, ще го намериш.

Бизнес развитие - качествен въпрос

Как мога още повече да използвам това, което вече работи и ми дава резултати?

Запитай се:

Как мога още повече да използвам това, което вече работи и ми дава реални резултати?

Последният въпрос е от тези, които наричаме качествени въпроси. Това е въпрос, на който първоначално отговорът вероятно е „не знам“. И това е нормално, защото ако ти знаеше отговора, вече щеше да си го направил. Ако си в тази ситуация да не знаеш отговора, не се притеснявай. Просто си задай този въпрос още няколко пъти и ще го намериш.

И след като си наясно кое е това, което вече ти дава резултати и имаш идея как да го усилиш няколко пъти, остава да го направиш. Не забравяй:

няма да получиш резултати от нещата, които не въвеждаш.

Желаеш ли да изградим заедно стратегия за ръст на твоя бизнес за следващите 12 месеца? Щракни на бутона и кандидатствай за 30 минутна безплатна опознавателна среща с мен.

Стратегия 2 за бизнес развитие

Моделирай успешния опит на някой друг

Втората стратегия за гарантирано бизнес развитие е да моделираш успешния опит на някой друг.

В първата стратегия казах, че ако си се задържал известно време на пазара, то със сигурност има нещо, което правиш добре и което ти носи резултати.

Ако обаче ти сега стартираш, вероятно си казваш, че няма как да знаеш кое е това, което работи. И това е съвсем естествено. А то значи, че в този случай не може да използваш първата стратегия, която разгледах по-горе. Ако ситуацията ти е такава, не се тревожи. Тази втора стратегия е напълно приложима и за теб. Както и за всеки, който вече има утвърден бизнес от 5, 10 или 20 години на пазара.

За какво става дума?

Бизнес развитие - моделирай

Открий някого, който вече е постигнал желаното от теб.

Ако искаш развитие, открий някого, който вече е направил това, което искаш ти.

И просто моделирай това, което той прави. Ако бизнесът ти е на ниво Х, а ти искаш да го развиеш до ниво 10Х (било като обем на продажбите, размер на печалбата, начин на управление на хората и т.н.), открий този, който вече е на това ниво 10Х.

В тази стратегия подходът ни е не да „откриваме топлата вода“, а да видим

кой вече е успешен и има подобни на желаните от нас резултати.

И да следваме този човек или бизнес. Виж какво този бизнес собственик прави по-различно и по-правилно от теб, което му носи по-добри резултати. Виж какви продукти предлага, какви са цените, по които ги предлага, как е опаковал продуктите или услугите си. Погледни какви канали за дистрибуция използва, какъв тип хора има в екипа си, на какви длъжности са тези хора, кой и как ги управлява и мотивира. Виж какви послания използва този бизнес, които го позиционират по-напред на пазара. Опитай се да разбереш каква е търговската фуния, чрез която се достига до повече клиенти и т.н. И се опитай да приложиш при теб тези неща, които този бизнес прави различно.

Тази стратегия е известна като моделиране.

И може би въпросът, който си задаваш е, как да намериш кого да моделираш.

Ето и отговора – той отново не е много труден ☺.

Бизнес развитие - погледни нагоре

Погледни нагоре….. кой е над теб?

Погледни нагоре… кой е над теб?

Кой в твоята индустрия (в България или по света) е 2, 3 или 10 пъти по-напред от теб и ти би искал да си като него/нея. Ако пък в твоята индустрия няма такъв бизнес, погледни към сходна индустрия и потърси такъв пример там. Или пък, потърси някого от друга индустрия, който обаче ти допада като човек и ценности и който има доказани резултати с това, което прави.

Открий този човек или бизнес и виж как можеш да го следваш или дори директно да черпиш опит и добри практики от него (ако не ти е пряк конкурент).

Това е най-краткият път към бизнес развитие и за теб.

Кажи ми какво мислиш за тези две прости стратегии? Скролирай надолу и остави коментар с твоя Фейсбук профил.

КАКВО ТИ ЛИПСВА В ТВОЯ БИЗНЕС?

Специален тренинг за собственици на малък бизнес,
които търсят решения за устойчив ръст

 

 

Основни моменти в статията:

Две стратегии, които гарантирано водят до бизнес развитие
Стремиш ли се към бизнес развитие?
Днес говорим за теб, защото ти се стремиш към бизнес развитие
„Бизнесът е само две неща: иновации и маркетинг“
Стратегии, които ще ти донесат бизнес резултати
Стратегия 1: открий това, което в момента работи най-добре, и го прави повече.
Помисли кое в твоя бизнес ти носи най-големи резултати.
Как това нещо води до бизнес развитие?
И как мога още повече да го използвам, за да постигна желания напредък?
Няма да получиш резултати от нещата, които не въвеждаш
Втората стратегия е да моделираш успешния опит на някой друг.
Ако искаш бизнес развитие, открий някого, който вече е направил това, което искаш ти
Кой вече е успешен и има желаното от нас бизнес развитие
Тази стратегия е известна като моделиране.
Погледни нагоре….. кой е над теб?
Това е най-краткият път към бизнес развитие и за теб.

Коментирай чрез твоя FB профил

Блог: Бизнес развитие

[themify_layout_part id=“1496″]

Коментирай чрез твоя FB профил