/mojesh-li-naistina-da-razviesh-biznesa-si-bez-parii-bez-reklama-hader

Можеш ли настина да развиеш бизнеса си без пари, без реклама, без да правиш видеа, без да продаваш … ?

Александър НиколовБизнес развитие, Блог, Фокус и продуктивност

Последните дни видях много реклами на мои колеги (от България и от САЩ)…

В една от тях се предлага решение за бизнеса ти с обещанието, че можеш да имаш ръст без да е необходимо да харчиш пари.
Друга реклама ти казва, че няма да имаш нужда да правиш видеа и да публикуваш съдържание в социалните мрежи чрез подхода, който ще научиш.
Трета реклама обещава, че можеш да привличаш клиенти без да е необходимо да продаваш.
Четвъртата обещаваше метод за генериране на нови контакти без да е необходимо да рекламираш …

Вероятно има и други обещания, просто тези ми попаднаха през последните 3-4 дни …

И се замислих, че ако реално последваш продуктите и програмите на тези ментори, то би следвало в крайна сметка да имаш постоянно растящ бизнес:

  • Без да са ти нужни пари
  • Без да трябва да рекламираш
  • Без да трябва да продаваш
  • Без да трябва да създаваш маркетингово съдържание, което да публикуваш …

Честно, вярвам, че можеш да изградиш модел на маркетинга си, в който да нямаш нужда от даден ресурс, даден канал или даден инструмент и да бъдеш успешен.
ДА, можеш да имаш бизнес, в който да достигаш до нови клиенти без да са ти необходими много средства за маркетинг.
Да, можеш да имаш и маркетинг, в който да не залагаш на социалните мрежи и създаването на съдържание.
Да, можеш да създадеш модел на продажба, при който нямаш индивидуални търговски срещи един на един.
И така нататък…

Но дали можеш да имаш успешен бизнес без да е необходимо да правиш каквото и да е?

Сигурен съм, че и ти се съмняваш, че това е възможно. Защото, ако беше възможно, щеше да има много повече успешни собственици на малък бизнес. Вместо това, картината е точно обратната: може би над 80% от собствениците на малък бизнес буквално страдат от липса на достатъчно клиенти и достатъчно пари.

И знаеш ли, ще ти кажа, че в много от тези реклами, реално бизнес менторът прави и тези неща, които обещава, че ти можеш да не правиш… Иначе няма как самият той/тя да е успешен.

И тук идва въпросът за това да бъдеш честен в твоя маркетинг.
За много хора границата тук е много тънка…
Защото те искат да са честни и коректни…
Но в същото време, са учили, че трябва да направят гръмки обещания, за да привлекат интереса и да мотивират клиента да купи.

Когато обаче обещаваш неща, които реално не можеш да доставиш …
Или които не работят …

Ти губиш дългосрочното доверие на клиента.

А и всъщност доверието на клиента дори не е най-важно в случая. Как би се чувствал, ако знаеш, че това, което продаваш като решение, всъщност не работи точно така, както обещаваш.

За мен ключово е било да правя силен маркетинг и това, разбира се, включва, да кажа ясно какви са ползите от работата с мен.
Но винаги през годините (вече 14) водещо е било искреното ми желание да помогна на моята аудитория: собствениците на малък бизнес. И това искрено желание ми помага да не преминавам тази граница в маркетинга, която някои колеги преминават.

Но така или иначе, какво правят другите, няма никакво значение.
За мен няма. Защото съм решил да следвам моя път с това, което вярвам, че е правилно в бизнеса.
Като резултат от това осъзнах, че даже не знам какви решения предлагат моите конкуренти и на какви цени. Не ги знам защото никога не съм се интересувал от това.
Което от бизнес гледна точка не е правилно.
Затова и ще коригирам последното като възложа на моя екип да направи по-детайлно проучване в моята сфера.

Но да се върна на основната тема. Много от моите клиенти споделят, че са ми станали клиенти, защото са усетили, че точно аз съм техния човек. И за това усещане им е повлияла моята автентичност, искреност и бизнес подхода, който аз следвам.

И всъщност аз вярвам, че това е най-голямата задача на маркетинга на всеки:

да селектира идеалните ни клиенти и да привлече тези от тях, които истински резонират с нас. Защото един от моите ментори казваше, че всичко в вибрация. Всичко. Наистина всичко.
Отчитай и ти това когато правиш маркетинг и когато избираш кого да слушаш и от кой искаш да се учиш. Аз съм повлиян в това което правя, за начина по който го правя, от хората, от които аз съм учил. Но не е случайно, че съм учил и работил точно с тях. Нещо по някакъв начин ме е свързвало с тях и са ми резонирали. Защото наистина всичко в този свят е вибрация. Всичко.

Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?

Коментирай чрез твоя FB профил