otkude-idva-motivatsiata-mi-da-pravia-goliamo-subitie-8-poredni-godini-header

Лично послание от Созопол: Откъде идва мотивацията ми да правя голямо събитие 8 поредни години?

Александър НиколовБизнес развитие, Блог, Привличане на клиенти, Фокус и продуктивност

Пиша тази статия от бюрото ми в хотела в Созопол …

Тук съм за 3-дневното събитие „Бизнес Ритрийт“, което стартира в петък (22.9) за 8-ма поредна година…

И се замислих за мотивацията си да правя това събитие 8 поредни години… И смятам, че ще е полезно за всички мои последователи да споделя откъде идва тя. Може би ще откриеш нещо, което да мотивира и теб в бизнес начинанията, които правиш…

Всъщност, истината е, че когато става дума за това събитие, не винаги съм имал голяма мотивация да продължа. Нека те върна в началото …

През 2016 г. за първи път реших, че искам да направя такова интензивно 3-дневно събитие. Предложих го на всички мои клиенти и организирах лятно турне в 5 града с цел да привлека повече участници. В крайна сметка в залата имаше 28 човека, събитието бе изключително зареждащо, а в неговия край част от новите хора решиха да станат клиенти в моята годишна програма. Всичко беше WOW. Нямах търпение за следващата година да направя отново това събитие и да имам много повече хора…

Само, че маркетингът ми през следващото лято не бе много успешен …Отново правих турне в няколко града, но този път имахме само 21 регистрирани участници. И нека ти кажа: организирането на такова събитие не е никак лесно. Оставям настрана цялата логистика, за която аз така или иначе не се грижа пряко. Моята работа обаче е сериозна: първо, аз съм ангажиран изцяло в промотирането на събитието и второ, аз водя цялото събитие (това е една от отличителните характеристики на това събитие в сравнение с многото семинари и конференции, където има множество лектори с полезни презентации, но без връзка между тях). И тогава през есента на 2017г. чувствах, че полагам много усилия, а резултатът е малък. И от бизнес гледна точка, събитието не се очертаваше да бъде ефективно. И тогава още преди започването на Бизнес Ритрийт-а обмислях дали това няма да е последното такова събитие…

Подобна мисъл имах непосредствено преди старта на събитието и през 2018г. Но, тези мисли бързо отстъпваха веднага щом събитието започнеше и най-вече когато то завършваше. В момента, в който в последния ден закривах събитието, вече мислех за следващата година и планирах на кои дати да бъде …

Последните години събитието Бизнес Ритрийт е много по-голямо. През 2022г. в залата присъстваха 76 човека, подобен брой участници очакваме и сега след 2 дни. И всяко събитие води и дългосрочен бизнес за мен, тъй като част от хората, които не са клиенти в годишната ми програма, взимат решение да станат такива. Но… дори и това не е основната ми мотивация да провеждам това събитие. Защото ще бъда честен: новият бизнес, който събитието ми носи е съизмерим с бизнеса, който аз получавам от една стандартна онлайн маркетинг кампания, която при това изисква много по-малко усилия и в която няма никаква организационна логистика.

И сега, на основния въпрос, с който стартирах това лично споделяне.

Откъде идва мотивацията ми да организирам и водя това събитие всяка година?

Истината е, че аз обожавам да водя събития и то на живо. Да бъда полезен на хората в залата със съдържанието, което поднасям по начин, по който никой друг не може да направи. Изключително удоволствие ми доставя да помагам на хората да променят своите лимитиращи убеждения и подхода си към бизнеса. В кратки, 10-15 мин „интервенции“ аз преобръщам представата на някой за бизнеса. Тези мини коучинг сесии водят до това хората да откриват кой е техният истински идеален клиент, как да формират грабващо послание, как лесно да продават, или как да си освободят много време за себе си. Всичко, което съм изграждал като умения и натрупания опит ми дават възможност изключително бързо да изграждам стратегии за всеки бизнес и да помагам на хората да променят подхода, когато този подход ги лимитира. И това събитие е мястото, където в най-голяма степен мога да направя това. Работа, която всъщност ми доставя удоволствие да я правя.

И не на последно място, средата, която се формира. Дори не мога да обясня как точно се постига, но на събитието се създават условия за много споделяне на добри практики между участниците, подкрепа и дори партньорства. Не малко приятелства между клиентите ми също започнаха от Бизнес Ритрийт-а. Като резултат, всички говорят дълго след събитието за това колко полезно им е то и най-важното: как ги е заредило с това, което им е било нужно, за да продължат напред.

Събитието е бизнес инициатива и като такава, то трябва да се управлява по бизнес начин и да носи печалба. Но извън това, то е нещо, което аз бих правил дори и да нямам възнаграждение за това. Давам си сметка, че аз съм структурирал самото събитие така, че да ми позволи да правя това, което е моята мисия: да помагам на хората в бизнеса да постигат целите си, да печелят повече и да бъдат полезни на много повече хора. А когато работиш това, което е предназначението ти на Земята, е много лесно да бъдеш мотивиран!

Ще се радвам да видя какво мислиш по това, което искрено ти споделих в днешната статия. Скролирай надолу и остави твоя коментар.

Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?

Коментирай чрез твоя FB профил