tri-vagni-faktora-pri-opredeliane-na-cenite-header

Три важни фактора при определяне на цените

Александър НиколовБизнес развитие, Блог, Привличане на клиенти, Фокус и продуктивност

Как да определиш цената на твоя продукт или услуга?

Има два основни модела, по които да определиш цената.
Първия модел е свързан с това какви са цените на пазара и колко взимат твоите конкуренти. Ако се намираш на пазар, на който продуктът ти е много сходен или същият като на останалите, това е водещият фактор, който трябва да отчиташ.

Вторият модел е да изчислиш цената като сума от себестойността на продукта + разходите за маркетинг и продажби + желаната печалба за бизнеса. Много бизнес собственици следват този подход, но забравят някои от последните компоненти в уравнението. И като резултат: или не печелят достатъчно, или нямат достатъчно пари, за да правят маркетинг.

Това са двата модела, които можеш да следваш и които до голяма степен са задължителни, ако действаш на пазар, на който нямаш свобода. Обикновено това е така, ако продаваш продукти или машини, които са близки до тези на конкурентите ти. На такъв пазар е много трудно ти да определиш драстично по-голяма цена, освен ако не успееш да вкараш в действие трите фактора, които разглеждам във видеото по-долу.

Има обаче и пазари, на които имаш по-голяма свобода.

И на практика, всеки пазар в сектора на услугите е такъв. Пазар, на който цената не е зададена отвън и ти имаш свобода да я определиш.
Дали ще определиш ниска или висока цена, зависи от три важни фактора. На практика от тези три фактора зависи и колко печеливш ще е твоят бизнес.

Видеото по-долу разглежда тези три фактора, от които зависи твоята цена.

 

Какво мислиш по тази тема? Скролирай надолу и остави своя коментар.

Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?

Коментирай чрез твоя FB профил