Как да определиш цената на твоя продукт или услуга?
Има два основни модела, по които да определиш цената.
Първия модел е свързан с това какви са цените на пазара и колко взимат твоите конкуренти. Ако се намираш на пазар, на който продуктът ти е много сходен или същият като на останалите, това е водещият фактор, който трябва да отчиташ.
Вторият модел е да изчислиш цената като сума от себестойността на продукта + разходите за маркетинг и продажби + желаната печалба за бизнеса. Много бизнес собственици следват този подход, но забравят някои от последните компоненти в уравнението. И като резултат: или не печелят достатъчно, или нямат достатъчно пари, за да правят маркетинг.
Това са двата модела, които можеш да следваш и които до голяма степен са задължителни, ако действаш на пазар, на който нямаш свобода. Обикновено това е така, ако продаваш продукти или машини, които са близки до тези на конкурентите ти. На такъв пазар е много трудно ти да определиш драстично по-голяма цена, освен ако не успееш да вкараш в действие трите фактора, които разглеждам във видеото по-долу.
Има обаче и пазари, на които имаш по-голяма свобода.
И на практика, всеки пазар в сектора на услугите е такъв. Пазар, на който цената не е зададена отвън и ти имаш свобода да я определиш.
Дали ще определиш ниска или висока цена, зависи от три важни фактора. На практика от тези три фактора зависи и колко печеливш ще е твоят бизнес.
Видеото по-долу разглежда тези три фактора, от които зависи твоята цена.
Какво мислиш по тази тема? Скролирай надолу и остави своя коментар.

