Привличане на клинети

Предприемаш ли достатъчно действия за привличане на клиенти?

Александър Николов Блог, Привличане на клиенти

 

привличане на клиенти

Кои са действията за поток от нови клиенти?

Успешното привличане на клиенти е решаващо за оцеляването и ръста на всеки бизнес. И за да привличаме нови клиенти трябва да правим действия в сферата на маркетинга и продажбите…

Не знам как е за теб, но повечето собственици на малък бизнес не обичат да правят маркетинг и да продават. И причините за това са най-различни.

 

Защо повечето собственици на малък бизнес не обичат да правят маркетинг за привличане на клиенти и да продават?

Привличане на клиенти - нежелание за действие

Защо повечето собственици на малък бизнес не правят нищо за да привлекат клиенти?

Много хора не са учили никога маркетинг и затова не го разбират. Други са учили маркетинга, който се преподава в университетите, пробвали са го и не са имали резултат. По отношение на продажбите пък, повечето хора имат страх от отхвърляне, притеснение, че притискат другите и не си вярват, че могат да успеят. Резултатът е, че те не правят нищо за привличане на клиенти и чакат клиентите сами да дойдат при тях.

Ще бъда честен, аз преди години също не обичах маркетинга и продажбите (колкото и това да е странно днес) и определено не изпитвах неудоволствие да се занимавам с тези дейности. Струваше ми се, че това не е за мен, че е трудно и че аз не съм типът човек, който може да прави маркетинг или директно да продава (въпреки добрите ми презентационни умения). Исках някой друг да го прави, ако може и да привлича клиенти, а аз да се изявявам само като експерт – да работя с клиенти, които вече са дошли при мен.

Защо обаче е нужно да работим целенасочено в тази посока?

Целенасочена работа за привличане на клиенти

Защо е нужна целенасочена работа за привличане на клиенти?

Реалността е такава, че с такъв подход, в който целенасочено не работиш за привличане на клиенти, много скоро оставаш без клиенти и така лишаваш бизнеса си от развитие, себе си от доходи и много хора от това, с което можеш да им им бъдеш полезен.

Когато разбрах последното, ми стана ясно, че не мога да се справя без да правя маркетинг. Отношението ми към маркетинга и продажбите обаче се промени едва след като усвоих работещи стратегии за привличане на клиенти. Инвестирах десетки хиляди лева и хиляди часове, за да изучавам опита на топ-изпълнителите в света и хора, които са изградили мултимилионни бизнеси! Наех личен американски ментор, научих подходи, които дават резултати и с това и моята нагласа към маркетинга и продажбите коренно се промени.

Днес нямам съмнения, че ако не правиш маркетинг и не се срещаш с потенциални клиенти, няма как да постигнеш ръст на бизнеса си. Нещо повече, неминуемо ще дойде момент, в който просто няма да има на кого да предлагаш продуктите или услугите си.

Твоето отношение към привличане на клиенти

Имаш ли съпротиви към дейностите за търсене на клиенти?

А какво е твоето отношение към действията за привличане на клиенти?

Помисли какво е твоето отношение към маркетинга и продажбите. Имаш ли съпротиви към тези дейности, които ти пречат да привличаш клиенти? Ако имаш вътрешни съпротиви, запитай се от какво са породени: от това, че не знаеш стратегиите, които постигат резултати, от страх, че нещата няма да се получат, от страх да не те отхвърлят, или от разбирането, че и без маркетинг бизнесът ти може се развива?

Ключови стъпки за привличане на клиенти

Ключови стъпки за привличане на клиенти

Кои са стъпките, които водят до привличане на клиенти?

В моя подход, част от Формулата от 7 стъпки за бизнес растеж, аз имам 4 ключови стъпки, които водят до привличане на клиенти.

Първата от тях е да познаваш твоя идеален клиент.

Само така ще знаеш къде да намериш твоите потенциални клиенти събрани на куп (от някой друг – било онлайн или офлайн). А стратегиите ти за привличане на клиенти няма да ти струват много пари.

Привличане на идеални клиенти с грабващо послание

Привличане на идеални клиенти с грабващо послание

Втората ключова стъпка е твоето послание.

– начина, по който се позиционираш на пазара. Защо това е важно е тема, която разглеждам в много други мои статии и видеа. Тук само ще кажа, че за да привличаш клиенти, много важно е те да са грабнати от твоето послание – самите те да са проявили интерес и да искат научат повече за това как могат да работят с теб.

Маркетингос пай за привличане на клиенти

Какъв е твоят маркетингов пай за привличане на нови клиенти?

Третата стъпка за привличане на клиенти е най-голяма във времето, защото се отнася до това да активираш много различни канали.

Един ефект ще има за бизнесът ти, ако твоето послание достига до хората по един или два канала. Съвсем друг ще е ефектът, ако посланието ти достига по 10-12 канала. Очевидно е, че във втория случай ще привлечеш много повече клиенти от първия, може би даже пъти повече. Виж колко канала за привличане на клиенти използваш сега и прецени дали използваш подходи като система за генериране на препоръки, нетуъркинг, стратегически партньори, публични лекции, онлайн блог, фейсбук реклама, имейл маркетинг…

Привличане на клиенти - работещ продажбен скрипт

Когато имаш разписан скрипт за привличане на клиенти, който следваш, ще можеш и да го подобряваш.

И последната стъпка е да изградиш работещ продажбен скрипт (сценарий).

Когато имаш яснота как да провеждаш търговската среща и знаеш точно какви въпроси да зададеш, в каква последователност да ги зададеш, как да представиш ползите от продукта ти, как да затвориш сделката и как да се справиш с възраженията, ти ще имаш много по-голяма успеваемост на тези срещи. И още по-важното, когато имаш разписан скрипт за привличане на клиенти, който следваш, ще можеш и да го подобряваш!

Твоята задача сега

е да видиш дали убежденията, които досега имаше, те водят напред или те дърпат назад. Какъв ще е крайният резултат за бизнеса ти, ако продължиш да не правиш продажби и нямаш канали, чрез които да привличаш клиенти и то постоянно?

Привличане на клиенти - убеждения

Кои са твоите убеждения за успешното достигане до нови клиенти?

И ако трябва да промениш отношението си към маркетинга, може би е време да го направиш.

Какви са новите убеждения, с които трябва да формираш нагласата си към маркетинга и продажбите като единствено средство за привличане на нови клиенти?

Помисли с какви действия ще утвърдиш тези нови убеждения в себе си. И коментирай по-долу какво е твоето отношение към това да правиш маркетинг и да продаваш. Виж също дали спазваш 4-те стъпки за привличане на клиенти, които споменах, и ми напиши по какви канали текущо достигаш до нови клиенти.

Желаеш ли да изградим заедно стратегия за ръст на твоя бизнес за следващите 12 месеца? Щракни на бутона и кандидатствай за 30 минутна безплатна опознавателна среща с мен.

 

Основни моменти в статията:

  1.  Предприемаш ли достатъчно действия за привличане на клиенти?
  2.  Защо повечето  собственици на малък бизнес не обичат да правят маркетинг и да продават?
  3.  Защо е нужно да работим целенасочено за привличане на клиенти?
  4.  А какво е твоето отношение към действията за привличане на клиенти?
  5.  Кои стъпките, които водят до поток от нови клиенти?
  6.  Първа ключова стъпка за привличане на клиенти
  7.  Втора ключова стъпка
  8.  Трета стъпка
  9.  Четвърта ключова стъпка за привличане на нови клиенти
  10.  Твоята задача
  11.  Какви са новите убеждения, с които трябва да формираш нагласата си към маркетинга и продажбите като единствено средство за привличане на клиенти?

Коментирай чрез твоя FB профил