В света на бизнеса често се наблюдава един интересен феномен – като собственик на малък бизнес сигурно си забелязал как всички около теб търсят преки пътища към успеха.
Привлечени от обещания за бързи резултати и „тайни формули“, скачаме от една стратегия на друга, надявайки се да открием магическото решение, което ще трансформира бизнеса ни за една нощ.
Най-вероятно и ти постоянно търсиш кое е най-бързото решение за теб и кой е най-прекият път към резултатите, които преследваш.
Капанът на бързите решения
Представи си, че започваш фитнес програма и вместо да следваш последователен план за тренировки, опитваш всяка нова „революционна“ диета или упражнение, което обещава резултати за седмица. Всъщност мнозинството от хората правят точно това. И точно затова и все не постигат желаните резултати.
Замисли се, дали ние като бизнес собственици не правим същото.
- Сменяме маркетинговите си стратегии всеки месец
- Експериментираме с различни ценови модели без реални данни
- Прескачаме между различни социални платформи без ясна стратегия
- Инвестираме в множество инструменти, които никога не усвояваме напълно
Силата на последователността
Всъщност като говорим за пряк път, най-добрата аналогия е разходката ни в планината. Там има много преки пътища (short cuts), но много от тях са значително по-трудни: по-трънливи, по-труднопроходими или изискват повече усилия. Някой, който следва маркираната полегата пътека често стига по-бързо от този, който се опитва да мине „напряко“.
Аз вярвам, че успехът идва от постоянството и последователността.
Кое е по-работещо за един ресторант: постоянно да експериментира с менюто или да има ясен фокус към 4-5 ястия, които го представят по различен начин и които водят до много лоялни клиенти? Повечето малки ресторанти вероятно правят първото именно в търсене на най-прекият път, но всъщност ключът е в стъпка по стъпка да се позиционираш по желания начина на пазара и да изградиш лоялни клиенти.
И това ни води до това, че много често по-бавният път е всъщност по-добър и по-работещ …
Защо бавният път често е по-работещ?
Защото при него ти се фокусираш върху истински важните за бизнеса неща, а не върху тези, които изглеждат привлекателни в момента и които всички други в бранша ти също правят.
По-бавният подход:
- ти дава време да се учиш от грешките си
- позволява ти да създаваш устойчиви взаимоотношения с клиентите
- дава ти по-задълбочено разбиране на пазара
- дава ти възможност да изградиш истинска експертиза и оттам и име на пазара
Моят финален съвет към теб е …
Вместо да търсиш следващия „хак“ за успех, фокусирай се върху изграждането на стабилен бизнес чрез последователни действия. Избери стратегия, която резонира с твоите ценности и цели, и ѝдай време да работи. Помни, че най-успешните бизнеси не са построени за една нощ, а чрез постоянство, търпение и отдаденост да правим това, което е важно да се направи.
Какво мислиш по тази тема? Скролирай надолу и остави своя коментар.