prekiqt-put-ne-vinagi-e-nai-dobriqt-hader

Прекият път не винаги е най-добрият!

Александър НиколовБизнес развитие, Блог, Фокус и продуктивност

В света на бизнеса често се наблюдава един интересен феномен – като собственик на малък бизнес сигурно си забелязал как всички около теб търсят преки пътища към успеха.

Привлечени от обещания за бързи резултати и „тайни формули“, скачаме от една стратегия на друга, надявайки се да открием магическото решение, което ще трансформира бизнеса ни за една нощ.
Най-вероятно и ти постоянно търсиш кое е най-бързото решение за теб и кой е най-прекият път към резултатите, които преследваш.

Капанът на бързите решения

Представи си, че започваш фитнес програма и вместо да следваш последователен план за тренировки, опитваш всяка нова „революционна“ диета или упражнение, което обещава резултати за седмица. Всъщност мнозинството от хората правят точно това. И точно затова и все не постигат желаните резултати.
Замисли се, дали ние като бизнес собственици не правим същото.

  • Сменяме маркетинговите си стратегии всеки месец
  • Експериментираме с различни ценови модели без реални данни
  • Прескачаме между различни социални платформи без ясна стратегия
  • Инвестираме в множество инструменти, които никога не усвояваме напълно

Силата на последователността

Всъщност като говорим за пряк път, най-добрата аналогия е разходката ни в планината. Там има много преки пътища (short cuts), но много от тях са значително по-трудни: по-трънливи, по-труднопроходими или изискват повече усилия. Някой, който следва маркираната полегата пътека често стига по-бързо от този, който се опитва да мине „напряко“.

Аз вярвам, че успехът идва от постоянството и последователността.
Кое е по-работещо за един ресторант: постоянно да експериментира с менюто или да има ясен фокус към 4-5 ястия, които го представят по различен начин и които водят до много лоялни клиенти? Повечето малки ресторанти вероятно правят първото именно в търсене на най-прекият път, но всъщност ключът е в стъпка по стъпка да се позиционираш по желания начина на пазара и да изградиш лоялни клиенти.

И това ни води до това, че много често по-бавният път е всъщност по-добър и по-работещ …

Защо бавният път често е по-работещ?

Защото при него ти се фокусираш върху истински важните за бизнеса неща, а не върху тези, които изглеждат привлекателни в момента и които всички други в бранша ти също правят.
По-бавният подход:

  • ти дава време да се учиш от грешките си
  • позволява ти да създаваш устойчиви взаимоотношения с клиентите
  • дава ти по-задълбочено разбиране на пазара
  • дава ти възможност да изградиш истинска експертиза и оттам и име на пазара

Моят финален съвет към теб е …

Вместо да търсиш следващия „хак“ за успех, фокусирай се върху изграждането на стабилен бизнес чрез последователни действия. Избери стратегия, която резонира с твоите ценности и цели, и ѝдай време да работи. Помни, че най-успешните бизнеси не са построени за една нощ, а чрез постоянство, търпение и отдаденост да правим това, което е важно да се направи.

Какво мислиш по тази тема? Скролирай надолу и остави своя коментар.

Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?

Коментирай чрез твоя FB профил