Твоят имейл лист е може би най-ценният актив, с който разполагаш.
Защото в социалните мрежи може да имаш много фенове, но малко от тях ще купят, когато им направиш търговско предложение. Чрез реклама и изграждане на стратегически партньорства можеш да стигнеш до много потенциални клиенти, но в тези случаи ти все пак си зависим от други хора. Активът, който е единствено твой, е твоят имейл лист. И ако ти го управляваш правилно като изграждаш добри взаимоотношения с хората в него, можеш да постигнеш и сериозни резултати като продажби.
Какви са рисковете и трудностите?
Повечето хора не харесват имейл маркетинга, защото не знаят как да пишат по начин, който да въвлича читателя. Или пък, най-лошото, не изграждат свой лист, а купуват база данни от някого. На второто няма да се спирам: освен че е некоректно, то все по-малко работи. Въпросът е, обаче, как да пишеш така, че да въвлечеш получателя на имейла в темата. Трудностите са големи, защото ти сам знаеш колко много имейли получаваш на ден… и колко много от тях въобще не четеш. А голяма част сигурно въобще не отваряш.
Каква е най-важната ти задача когато пишеш имейл?
Първата и най-важна задача е да „продадеш“ на получателя да отвори писмото ти. И след това да го мотивираш да прочете информацията в писмото. Тази информация може да е поместена изцяло в имейла или можеш да препратиш читателя с линк към нея. И в двата случая обаче трябва много бързо да ангажираш получателя; иначе той/тя няма да отвори имейла или, ако го отвори, няма да кликне на линка в него или да прочете цялата информация.
Ето трите най-важни принципа, които ако спазваш, можеш да предизвикаш голям интерес към твоя имейл.
Принцип №1:
Ориентирай цялото съдържание към нещо, което е от интерес за твоята аудитория.
Дори и в имейла да пишеш за себе си, направи го по начин, така че читателите да виждат връзка със себе си. Не забравяй най-важното: никой не се интересува от твоя продукт или услуга до момента, в който не е решил, че се интересува. Затова пиши неща, които са свързани с нуждите и желанията на твоя идеален клиент.
Принцип №2:
Предметът на имейла (subject line) трябва да е много интригуващо звучащ –
самият той да подтиква любопитството на читателя и да го кара да отвори писмото. За да постигнеш това, използвай език, който ясно да покаже на читателя, че той ще има полза, ако отвори и-мейла. Отново, с риск да се повторя, това се постига като пишеш за неща, които вълнуват твоите абонати. Ако имаш яснота по профила на твоя идеален клиент, то имаш яснота и за това какво го вълнува: какви са проблемите, трудностите, предизвикателствата на клиента и какво той желае като цели и мечти. Пиши за тези неща и имейлите ти ще бъдат отваряни.
Принцип №3:
Съдържанието на писмото трябва да е написано така, че да накараш читателя да го прочете цялото.
Това означава, че самото съдържание трябва да е движено от любопитство и да е ориентирано към човека, за когото е писмото. Най-лошото, което може да направиш в един имейл, е да говориш как ти или твоят продукт сте най-добрите.
Обърни внимание на писмата, които получаваш от мен. Без да звучи нескромно, можеш много да научиш за това как да пишеш и ти такива и-мейли.
Ето и един пример на мой имейл, изпратен до моите абонати
с покана за участие в безплатно събитие (ако си мой абонат от Пловдив от по-дълго време, може би и ти си го получил):
––––––––-
Subject: с риск да ми се разсърдиш….
Здравей!
Реших да ти пиша още веднъж с покана за събитието на 07.02.2020 г. – този петък от 9:00 часа, което ще проведа в Пловдив:
Бизнес Решение: планиращ ден с Александър Николов
И да, рискувам да ми се разсърдиш, че те „спамя“…
Но искам да съм сигурен, че знаеш за това събитие…
Защото то е на много висока стойност… и в същото време е безплатно… И отдавна не съм имал събитие в Пловдив…
Това събитие ще те зареди със стратегии за бизнес растеж, които можеш да приложиш веднага… и най-хубавото е, че те работят и дават бързи резултати.
Всичко е на този линк:
https://doubleyourbusiness.bg/planning-day/
Кликни на линка и се регистрирай за участие.
Сашо
–––––––––––––––
Обърни внимание как и заглавието на имейла (subject-a), и текста са написани така, че да пораждат любопитство. И виж как в този имейл няма нищо за мен. Да, има информация за мое събитие, но тази информация е насочена към моите абонати.
Фокусът на целия текст е да бъде ориентиран към моя идеален клиент и това, което той/тя иска.
Твоята задача сега е да провериш спазваш ли трите принципа, за които говорих по-горе, в твоите имейли. И ако не, помисли какво трябва да промениш, така че имейлите ти да се отварят от много повече хора и да постигаш по-голям ефект с тях в твоя маркетинг.
Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.
Share the post "Как да пишеш имейлите си така, че хората да ги четат?"