Какво е твоето послание към потенциалните ти клиенти?
Ако някой посети сайта ти, или види твой рекламен материал, или те чуе да говориш, ще грабнеш ли бързо вниманието на този човек?
Последните изследвания показват, че като бизнес собственици имаме само 1 (една!) секунда за грабнем вниманието на потенциалните клиенти…. Така основната задача на всеки бизнес собственик трябва да бъде да грабне вниманието. Иначе нищо няма да се получи или ще се получи много трудно… Знаеш какво имам предвид.
Защо повечето бизнес собственици не успяват да грабнат вниманието и след това и да го задържат?
Основният проблем, е, че те се опитват да се обърнат към всички, за да не изпуснат някого. Дали обаче когато говорим общо, хората са грабнати от мисълта да бъдат наши клиенти?
Необходимостта да си конкретен идва от това, че по този начин говориш много директно за целите, мечтите и проблемите на дадената група клиенти. И това те прави експерт в техните очи.
Нека ти илюстрирам силата на конкретното послание:
Представи си, че си с група хора (от 100 човека) и току що сте вечеряли. И аз ви попитам: „искате ли храна?” – вероятно 3-5% само ще отговорят че искат. Ако ви попитам: „а какво ще кажете за десерт – искате ли?” – вероятно вече 20-30% ще поискат десерт (който пак е храна). А ако попитам: „кой иска шоколадов сладолед с филирани бадеми?”, може би над половината от вас ще поискат. На практика всеки от тези въпроси пита дали искате храна и всичко, което се предлага е храна. Но когато сме много конкретни в храната, която предлагаме, получаваме много по-голям отговор на хора, които я желаят.
Същата е ситуацията и в бизнеса.
Да предположим, че си адвокат и работиш основно с клиенти от производствения сектор и се позиционираш по този начин. Кого е по-вероятно да наеме един производител, който си търси адвокат – теб или някой, който е просто „адвокат”? Ясно е, че в очите на този производител ти си експерт в сферата, която го интересува.
Затова помисли дали си достатъчно конкретен в посланието, което отправяш към твоите клиенти. За да звучиш като експерт и като човек, на когото те могат да се доверят, посланието ти трябва да бъде ясно и конкретно насочено към тях. Ако посланието ти е по-общо, вероятно е потенциалните ти клиенти да не бъдат привлечени да научат повече и оттам и да работят точно с теб и твоята фирма.
И последно (нещо, което няма да разглеждаме в детайли в тази статия),
важно е посланието ти да е насочено към ползите, които даваш с твоя продукт или услуга.
И винаги помни стария търговски израз, че „чертите описват, а ползите – продават”. Така че насочи твоето маркетингово послание към хората, бъди много конкретен (чак да те е страх, че изключваш голяма група хора) и дай ползите (не характеристиките!), които те ще имат, ако работят с теб.
Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на тази страничка.