Защо листът със задачи не работи?

Защо листът със задачи не работи?

Александър НиколовБлог, Фокус и продуктивност

To Do List

Ако си бизнес собственик, който се стреми да върви напред и да постига, най-вероятно твоят график е препълнен със задачи.

Така, както е при почти всички собственици на бизнес…

И съм сигурен, че търсиш начин да управляваш по-добре времето си…. Така че да имаш повече време за все по-нарастващия обем работа.

И много хора търсят това решение в неправилната посока…

Какво имам предвид?

Много хора търсят решението (на това да имат повече време) в различни техники и трикове за управление на времето. Много мои познати дори споделят „хакове“, които им пестят време…

В това няма нищо лошо, но проблемът е, че повечето техники и подходи за управление на времето се фокусират върху това да се поддържа списък със задачи (“to do list”) и се търси начин как той да се оптимизира. Това безспорно е полезно, но на практика не работи….

Защо листът със задачи не работи?

Защото колкото по-успешен ставаш, толкова повече стават задачите ти. И ако започнеш и втори и трети бизнес, на практика няма как да ти стигне денонощието, за да си изпълниш задачите от листа. Необходимо е да бъдем реалисти и да разбираме, че това да прилагаме трикове, които ни учат да свършим повече неща за по-кратко време, не може да реши основния въпрос. А основният въпрос е друг…

Основният въпрос е свързан с това, което листът със задачи не може да ти осигури. И то е:

Кои са най-важните неща за теб и за твоя бизнес?

Може да си много зает и да успееш да изпълниш повечето си задачи от списъка, но накрая стои въпросът: „С какво се придвижих напред днес?“ (или „С какво се придвижих напред тази седмица?“). И за съжаление вероятно по-често откриваш, че, въпреки че си направил много неща и си отметнал много задачи, не си по-напред и не си придвижил бизнеса си напред. Причината: това че си зает, не значи, че постигаш. Лесно е да си зает, но въпросът е, „зает с какво?“.

Листът със задачи и неговото отмятане не те придвижва напред в твоя бизнес!

Какво да направиш? – Потърси начин да планираш всяка седмица и всеки ден, но като тръгваш от крайния резултат, който искаш в дадена сфера, и се стреми да вкарваш в графика си само тези действия, които ще те движат към резултата, който е важен за теб в тази сфера. След това направи същото за друга сфера от твоя живот или твоя бизнес.

И още нещо много важно: Като правиш това планиране, подсигури си да включиш и дейности, които въобще не са спешни сега, но които са важни, за да вървиш напред и имат дългосрочен ефект върху твоя бизнес. Такива дейности са: обновяване на базата с клиенти, разработване на нови подходи за достигане до клиенти; по-добро описание на продуктите, създаване на системи, работа с екипа….. Всички тези дейности не са спешни, но са много важни, за да се движиш напред.

В основата на моя подход на планиране аз не използвам лист със задачи, а вместо това се фокусирам само върху ключовите дейности за ключовите сфери от моя бизнес.

И направи така, че всеки ден да имаш фокус и върху поне една проактивна задача. По този начин, макар и с малки стъпки, ще си гарантираш, че се движиш напред и че подобряваш някой аспект от твоята дейност. Стъпките може да са малки, но след 6 или 12 месеца бизнесът ти ще бъде изцяло променен, ако правиш това всяка седмица.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча клиентите в моите коучинг програми. Тези програми им помагат да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми тук.

 

Коментирай чрез твоя FB профил