kak-da-posreshtnem-novite-hora-v-ekipa-si-suzdavane-na-efektivna-sistema-header

Как да посрещаме новите хора в екипа си: създаване на ефективна система

Александър НиколовБизнес развитие, Блог, Фокус и продуктивност

Когато наемаш нов служител е изключително важно да имаш ефективна система за посрещането му. Това е важно по две причини:

1.) За да може новият служител бързо да навлезе в работата.
2.) Да го спечелиш и ако това е качествен служител, той да бъде мотивиран да работи и да остане в твоя екип.

Повечето бизнеси нямат такава система за въвеждане на новите хора и всичко е оставено на случайността. Т.е. на момента. Търсим работно място, инсталираме компютър за човека, след като той или тя вече е на работа…

Но тези организационни проблеми са по-малкия проблем.
По-съществената част е, че човекът вижда точно това, което е виждал преди и на другите места. Самият служител очаква, че тепърва започва неговото навлизане в работата и че някой ще му препредава как се правят нещата… и това навлизане продължава с месеци.

А какво би било, ако имаш изграден подход, с който да направиш впечатление като различна фирма спрямо предишните?
А какво би било, ако имаш изграден подход за обучение на този служител, така че той бързо да навлезе в работата?

Освен по-добри резултати, това ще доведе и до по-висока мотивация, а вероятно и до по-висок процент на задържане на новите хора в екипа ти.

kak-da-posreshtnem-novite-hora-v-ekipa-si-suzdavane-na-efektivna-sistema

Ето най-важните стъпки, които можеш да включиш в такава система по посрещане на нов служител в екипа:

1. Създай процедури за посрещане в първия ден: как точно посрещаш новия човек, кой го посреща, как ще го поздравиш и представиш пред останалите. Не оставяй това на импровизацията, а имай изградена система.
2. Изненадай го с пакет за „Добре дошъл“ – нещо, с което се отличаваш от другите фирми. Ако например човекът види цвете или кутия бонбони за него на работното си място в първия ден с картичка за „Добре дошъл“, това създава преживяване, което се закотвя в него.
3. Имай подход как ще представиш на новия човек работата, която ще върши (отговорностите му). Най-добре е, ако имаш разписани процедури под формата на текстови и видео файлове, които да му предоставиш той да изучи. Така си гарантираш две неща: първо, че човекът ще научи точно това, което трябва за неговата дейност и второ, това ще стане бързо. Преди много години чух от един тренинг на Чет Холмс, че когато наемат нов търговец в екипа, той преминава през тренинг в първите два дни и на третия ден може да започне да работи напълно самостоятелно. Към това трябва да се стремиш и ти и всеки собственик на малък бизнес.
4. Създай реални очаквания към новия човек – какво точно се очаква от него и кои неща са задължителни в работата му (спазването на работно време може да е задължително, но може и да не е).
5. Още при посрещането на новия човек, го запознай с твоите стратегически цели на бизнеса, ценностите на организацията, визията, която следваш. В идеалния случай би следвало да имаш готови документи за тези стратегически неща, които да можеш да предоставиш на служителя.
6. Обучение и подкрепа на новия член на екипа – обучение както по уменията за неговата работа, така и подкрепа от теб или други твои служители. Реално някой трябва да бъде нещо като „ментор“ за новия човек в първите му седмици. Това помага изключително много на новия служител да се почувства уверен и мотивиран в работата си.
7. Постави цели на новия служител и уточни кога и как ще правите оценка на това как той се справя и кога ти ще му даваш обратна връзка.

Спазването на тези 7 стъпки те отличава от масата работодатели, кара служителя да се чувства значим и най-важното: новият човек вижда, че ти имаш ясен подход и знаеш какво да правиш и какво искаш от него. Това не са неща, които се срещат навсякъде. По този начин още със старта ти оставяш коренно различни впечатления и емоции в новия човек.

Какво мислиш по тази тема? Скролирай надолу и остави своя коментар.

Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?

Коментирай чрез твоя FB профил