За да привличаш клиенти, е важно да имаш силно послание към тях.
Такова, което грабва вниманието им и ги кара да предприемат следващата стъпка. Много маркетинг специалисти използват думата „магнит“, когато става дума за посланието към клиенти – то наистина трябва да ги привлича към теб и твоята оферта като магнит.
Запитай се какво е твоето послание към потенциалните ти клиенти и дали то е достатъчно грабващо за тях. Когато се представяш кратко пред потенциални клиенти, грабваш ли вниманието им и мотивираш ли ги да поискат повече информация?
Основният проблем, който много бизнес собственици имат, е, че се опитват да се обърнат към всички, за да не изпуснат някого. Много хора, с които работя, посочват, че нямат конкретно послание, защото не искат да изпуснат някого. Дали обаче като говорим общо, успяваме да привличаме клиенти?
Когато говориш общо, посланието ти трудно може да бъде грабващо.
Обратно, когато си конкретен в твоето послание, това ти дава възможност да говориш много директно за целите, мечтите и проблемите на дадената група клиенти. И това те прави експерт в техните очи. Представи си, че току-що ти и още 100 човека сте вечеряли и аз ви попитам: „искате ли храна?” – вероятно 3-5% само ще отговорят че искат. Ако ви попитам: „а какво ще кажете за десерт – искате ли?” – вероятно вече 20-30% ще поискат десерт (който пак е храна). А ако попитам: „кой иска шоколадов сладолед с филирани бадеми?”, може би над половината от вас ще поискат. На практика всеки от тези въпроси пита дали искате храна и всичко, което се предлага, е храна. Но когато сме много конкретни в храната, която предлагаме, получаваме много по-голям отговор на хора, които я желаят. И това привлича хората.
Абсолютно същото е и в бизнеса. Нека предположим, че си данъчен консултант и работиш основно с корпоративни клиенти от производствения сектор и се позиционираш по този начин. И нека си представим, че един такъв производител си търси данъчен консултант. Кого е вероятно да избере този клиент: теб (който си данъчен консултант, който работи само с производствени компании) или някого, който е просто „данъчен консултант“?
Тези два примера показват, че, когато стесняваме профила на нашия потенциален клиент, е по-вероятно посланието ни да привлече клиенти. Защо? – защото е по-конкретно и е насочено към това, което търсят точно тази група клиенти. А като говорим в посланието за проблемите, нуждите и желанията на тези клиенти, те се припознават бързо в него.
Помисли дали ти си достатъчно конкретен в посланието, което отправяш към твоите клиенти. За да звучиш като експерт и като човек, на когото те могат да се доверят, посланието ти трябва да бъде ясно и конкретно насочено към тях. Ако звучиш общо, вероятно е да не можеш да привличаш клиенти към теб и твоя бизнес.
И още нещо, което е важно за твоето послание.
Говори в посланието си за ползите, които даваш с твоя продукт или услуга. Помни стария търговски израз, че „характеристиките описват, а ползите – продават”. Така че бъди насочен към точно определена група клиенти със своето послание и се фокусирай върху ползите, които ти даваш. Така ще привличаш клиенти много по-силно, отколкото ако говориш общо и за характеристиките на това, което правиш.
Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.