doubleyourbusiness-bg-prioritizirai-vremeto-si-header

Приоритизирай времето си!

Александър НиколовБизнес развитие, Блог, Фокус и продуктивност

Приоритизирай времето си

Ако си като повечето собственици на бизнес, вероятно имаш пълен график със задачи и времето за тях постоянно не стига.
Големият въпрос, обаче, е какво се случва, когато все пак успееш да свършиш задачите за деня…
Ако, честно си зададеш въпроса:

Днес придвижих ли напред своя бизнес?

Какъв е отговорът, който най-често си даваш?

И да, управлението на времето, продуктивността и оптимизирането на средата ни са изключително важни.
Но преди тях, на първо място стои правилното приоритизиране.

Защото, ако отговорът на горния въпрос е отрицателен, то идва следващият въпрос:
„Аз съм зает, но с какво?“

И да, ако не се придвижваме напред, то явно сме много ангажирани, но не с това, което трябва.

Големият капан на планирането и приоритизирането е, че много често ние си мислим, че приоритизираме, но всъщност в графика ни попадат основно спешните задачи.

И колкото по-спешни са задачите, толкова по-голям приоритет ще имат в листа ни и оттам идва и първоначалното ни усещане, че правим най-правилните неща… което всъщност не е така… Виждаш ли себе си в ситуацията, която описвам?

Да насочваме вниманието си към спешните задачи е естествено и нормално. Но така графикът ни е препълнен със спешни задачи и все няма време, в което да планираме и някои неспешни (но много важни!) задачи.

Кои са тези неспешни, но важни задачи? Примери за такива са изграждането на по-добри скриптове при телефонните обаждания или срещите с клиенти, изграждането на политики и процедури за всички дейности във фирмата, намирането на нов подход за достигане до клиенти, развиване на система за генериране на препоръки, създаване на нов продукт, обучение на екипа и т.н.

За да избегнем в графика ни да попадат само спешните задачи и да няма място за споменатите по-горе важни, но неспешни задачи, е важно да дефинираме най-ключовите сфери от нашия Бизнес.

Тези ключови сфери са сфери като маркетинг, продажби, нови продукти, управление на разходите, обучение на екипа и нови технологии. И след това е важно да вкарваме приоритетно в плана си всяка седмица поне по един час време за всяка от тези ключови сфери. Така ще блокираме време всяка седмица (между 5 и 10 часа), в което да работим проактивно върху тях!

Задачата ти сега е да определиш ключовите сфери в твоя бизнес

– идеално те са може би 4-5. Една от тези сфери задължително трябва да е свързана с привличането на клиенти (маркетинг и продажби), защото това е сферата, от която идва и ръстът на бизнеса ти. След като определиш ключовите сфери, ангажирай се да отделяш поне по 1 час седмично за проактивна работа върху тях. За маркетинг и продажби минимумът е 5 часа седмично (в противен случай трудно можеш да кажеш, че имаш за цел да направиш ръст в бизнеса си).

Когато въведеш този подход (не забравяй, не можеш да получиш резултати от нещата, които не въвеждаш) и го прилагаш последователно, след 6 месеца ще разполагаш с изцяло нови стратегии, процедури и политики. И така, на практика, ще промениш начина, по който функционира бизнесът ти.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в коучинг програми ми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк

 

 

Коментирай чрез твоя FB профил