Как привличаме клиенти?
Като правим правилен маркетинг, постоянно се срещаме с потенциални клиенти и сме добри в продажбите. Да, така е. Без маркетинг и съвършени умения за продажби не е възможно бизнесът ни да расте. Какво ще стане обаче, ако дадем идеалния маркетингов план на десет предприемачи или мениджъри: след една година най-вероятно 9 от тях няма да са направили нищо и бизнесът им ще е там, където е сега, и само един ще го е приложил и ще е удвоил бизнеса си.
Това да действаш зависи много от твоята вътрешна нагласа за успех.
Добре е ясно да разбираш, че не можеш да привлечеш външен успех (под формата на повече пари, повече клиенти, или повече печалби и пазарен дял), ако преди това не си постигнал успеха вътре в теб. Един от най-добрите консултанти в света, Тони Робинс (и един от моите учители) учи че 80% от успеха е психология (т.е. вътрешната ни нагласа) и само 20% – конкретните умения за маркетинг, продажби или нещо друго. Моят собствен опит и резултати и наблюденията в работата ми с много бизнес собственици все повече ме убеждават, че психологията е определяща за успеха дори повече от 80%.
Как да се програмираш за успех?
Първото най-важно нещо е да откриеш всичко онова, което те задържа, и да започнеш да работиш да го промениш. Кои са тези убеждения за парите, за бизнеса, за това какво заслужаваш, които не ти служат сега и те движат надолу? Много хора имат ниска самооценка, смятат, че не заслужават успеха и това да са богати. Или обратно, завиждат на успелите и богати хора. Няма как обаче да привлечеш това, срещу което имаш съпротива. Така, ако завиждаш на богатите, много трудно ти самият ще привлечеш богатството при себе си.
След убежденията, идват страховете.
Хората имат много страхове, но тези, които са ключови за успеха или неуспеха на предприемачите и мениджърите, са страхът от отхвърляне, страхът от провал и страхът от успех (да много хора имат и такъв страх).
Първата ти стъпка сега
Затова като първа стъпка за това да преодолееш всичко онова, което те спира и задържа по пътя да постигнеш успеха, който заслужаваш, отдели време и ясно си отговори на въпроса: „Какво е това, което ме спира да успея?”. Задавай си този въпрос много пъти, докато откриеш всичко, което е потенциална спирачка (твърде често нещата, за които се сещаме накрая, са точно тези, които са най-важни).
Едно предупреждение: от многото ми консултации с бизнес собственици знам, че голяма част са склонни да търсят това, което ги спира, във фактори, които са извън тях (пазарната среда, ненадеждни партньори, неефективност на хората от екипа). Виж, всички тези фактори може би са истински, но ние нямаме контрол и влияние или имаме малко влияние върху тях. И ако те са причините да не успяваме, ние се чувстваме безсилни. И попадаме в капана на това, че промените изглеждат невъзможни.
Излез от този капан промените да изглеждат невъзможни и първо потърси ограниченията, които са вътре в теб. Като ги откриеш, предстои сериозна работа за да ги промениш и преодолееш. Малко хора са готови да поемат по този път, затова и малко хора истински успяват да постигнат бизнес успеха, за който мечтаят. Така че направи списък на нещата, които искаш да промениш, и набележи поне по една стъпка за всяко, с която ще направиш опит за промяна.
Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.
Какво мислиш по тази тема? Скролирай надолу и остави своя коментар.
Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?
Share the post "Преодолей това, което те спира вътре в теб, за да привличаш повече клиенти"