Планирай целите си по начин, по който ще ги изпълниш

Александър Николов Статии, Фокус и продуктивност

Как да планираш целите си така, че да ги постигнеш?

Този въпрос идва веднага след като си си поставил цели.

Между другото, темата ни сега не е за целите, но за тях най-важното е да бъдат поставени писмено и да имаш постоянен фокус към тях. За съжаление, повечето хора въобще не си поставят цели. Всъщност много малка част от хората си поставят цели и то писмено, а тези, които имат и постоянен фокус към тях, са наистина единици. Повечето хора, които си поставят цели, приключват процеса на планиране с момента на поставянето на цели. И проверяват след година и установяват, че не са постигнали целта си…. И просто задават същата цел отново за следващата година.

За да имаш реални резултати и да постигнеш това, което си поставяш като цел (независимо дали в бизнеса ти, или в кариерата ти, или в личен аспект), е важно да създадеш план за действие и ежедневно да имаш фокус към твоите цели.

За да си ефективен в процеса на изготвяне на план за действия, ти предлагам да следваш следните 9 прости стъпки. (Да, стъпките са много, но наистина са прости и кратки)

Ето кои са те:

  1. Постави се в топ-състояние – няма смисъл да си поставяш цели, когато си ядосан, отчаян и обезверен. Тези цели няма след това да те мотивират да действаш. Затова направи всичко, което знаеш, за да бъдеш в силно състояние. Раздивижи тялото си, разтегни се; направи каквото е нужно, за да бъдеш в топ състояние.
  2. Задай си въпроса: „Какви резултати искам да постигна в бизнеса (или в конкретна друга сфера) за следващите 12 месеца?“ – стреми се да бъдеш много конкретен и да формираш цел, която ще те грабне – такава, заради която си струва да се справяш с трудностите.
  3. Задай си въпроса „Какво ще ми даде това (ако постигна тази цел)? – това е твоето голямо „ЗАЩО“ – бъди сигурен, че имаш грабващи причини да преследваш тази цел – иначе, когато стане трудно, най-вероятно ще се откажеш.
  4. Следващ въпрос: „Кои са ключовите междинни стъпки за постигане на голямата цел?“ – задай междинни по-малки стъпки, върху които можеш да се фокусираш.
  5. Запитай се: „Кои са нещата, които трябва да направия през следващите 90 дни, за да имам прогреса, който искам?“ – тук е важно да идентифицираш трите най-важни действия. Безсмислено е да поставяш фокус към 20-30 неща – просто в този случай нямаш фокус. Бъди фокусиран върху трите най-ключови действия – тези, които наистина ще ти дадат резултат.
  6. Помисли и напиши от каква подкрепа и ресурси ще се нуждаеш, за да постигнеш целите си? – това ще ти подейства и мотивиращо, защото ще видиш колко много възможности имаш, които можеш да използваш.
  7. Фокусирай се върху следващите 14 дни: какво трябва да направиш през тях, за да постигнеш максимална инерция (силен начален тласък)?
  8. Определи кое е най-първото нещо, което трябва да направиш.
  9. Направи това първо нещо веднага. Ако си следвал процеса, докато четеш статията, направи това нещо още сега. Разликата между хората, които само мечтаят, и тези, които постигат резултати, е в количеството действие, което следва. Затова, веднага щом поставиш целта си, направи нещо, с което да си покажеш ясно, че вече действаш по нея!

Приложи тези стъпки и коментирай под статията какво си направил и каква е разликата спрямо стандартния начин, по който си поставяше целите досега.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми тук.

Коментирай чрез твоя FB профил