По колко канала привличаш клиенти за бизнеса си?
Повечето бизнес собственици (и на малки, и на големи фирми) обикновено използват един или два основни канала, за да си осигурят трафик на нови потенциални клиенти. Когато обаче използваш само един или два канала, резултатите ти няма как да са стабилни. Един подход, който в даден момент е ефективен, може след това за известно време да не даде резултати (например защото си изчерпал потенциала на съответния пазар или пък пазарните условия са променени). Особено силно това се усеща по време на криза. Тогава е най-голям рискът това, което досега си правил, за да привличаш клиенти, изведнъж да спре да дава резултати. И ако то е едно единствено нещо, е вероятно да отчетеш драстичен спад в бизнеса. Може би си изпитвал подобно нещо. В Ликора имахме точно такъв спад през 2009 година, когато изведнъж подходът ни за привличане на клиенти спря да работи заради ограничения бюджет на фирмите в периода на икономическа криза.
Какво е решението, за да си осигуриш постоянен приток на нови потенциални клиенти?
Решението е в това да бъдеш навсякъде. Това означава да използваш различни канали за привличане на клиенти – и онлайн, и офлайн. Ако например имаш 5 или дори 10 различни канала, по които привличаш клиенти, вероятността потокът на клиенти към теб да спре е много по-малка.
Освен това, като правиш различни неща, за да привличаш клиенти, ти си навсякъде…
или поне оставяш такова впечатление у потенциалните клиенти. И всъщност клиентите ти те разпознават по-лесно. Например, една онлайн рекламна кампания на Ликора (в социалните мрежи), която бе за нещо много конкретно (уебинар за презентационни умения), генерира силен трафик към сайта. В резултат на това сайтът на Ликора се откриваше много по-лесно при търсене в интернет в този период, което доведе до трафик към нас от клиенти, които нямаха нищо общо с рекламната кампания. В същото време провеждахме и други офлайн кампании, свързани с нетуъркинг и директни писма към потенциални клиенти. В резултат много хора говореха за нас, че сме действени и че правим много неща, което доведе до интерес от клиенти, които дори не са ни намерили в Интернет, а просто са „се сетили“ за нас или са останали с усещането, че „правим много неща“.
Всъщност клиентите сами няма да се сетят за теб, а по-скоро активностите ти в точно определена посока или посоки пораждат интерес към теб. Затова – бъди навсякъде.
Набележи много и различни накали за привличане на клиенти:
препоръки от досегашни клиенти, изграждане на партньорства, неутъркинг, директни писма, офлайн реклама, онлайн маркетинг, последваща комуникация към проявилите интерес и т.н. Това ще ти позволи да привличаш трафик към себе си от различни места и да създаваш усещането (което е и точно!), че си навсякъде. Това ще ти гарантира, че никога няма да останеш без клиенти и рискът ти от рязък спад в продажбите дори при криза ще е минимален.
Това е само една от стратегиите, на които аз уча клиентите в моите коучинг програми. Тези програми им помагат да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми тук.