8 генератора на пари за бизнеса
Искаш ли повече клиенти и повече пари от твоя бизнес?
Всеки път когато задавам този въпрос на моите събития, всички отговарят с „да“. И това е естествено: за да развиваме бизнеса си, ние искаме повече приходи и печалби.
И въпросът „как да печелим пари?“ би следвало да стои пред всеки един собственик на бизнес.
Съществуват много обучителни програми и книги, насочени към това как да печелим пари, при това бързо. Много от тях се опитват да ни убедят, че това може да стане „за една нощ“. Действителността обаче е различна и отговорите на въпроса са много.
В моите коучинг програми, аз водя собствениците на бизнес към предвидим ръст на бизнеса, при това за време, което преди те са считали за невъзможно. Ако погледнеш отзивите на част от моите клиенти, ще видиш ръстове от 100% и дори 12 пъти за кратък период от време. Как е възможно това и
възможно ли е и всеки друг собственик на бизнес да спечели повече пари?
Отговорът на последният въпрос е два пъти „да“. Аз вярвам, че всеки може да има броя клиенти, които може да обслужи, и, респективно, да печели парите, които заслужава (като награда за стойността, която дава). Това обаче не става за една нощ, а изисква последователни усилия и прилагането на доказани стратегии, които дават предвидими резултати.
Как да привличаме повече клиенти към нашия бизнес?
Както вече казах, стратегиите са много, но в работата ми със стотици собственици на бизнес забелязах, че има 8 основни генератора на пари. Това са стратегии, които дават най-бързи промени и резултати. Това са стратегиите, с които аз увеличих моя бизнес с повече от 4 пъти за последните 4 години. Това са и основите стратегии, с които много собственици на бизнес направиха същото (някои от тях и повече!).
И тези 8 генератора са в основата на първата и втората година от моята коучинг програма Бизнес растеж. Нека видим кои са тези генератори на пари:
Генератор №1:
Позиционирай се с грабващо послание
Посланието е ключово за привличането на клиенти в твоя бизнес. Правилното послание води до това идеалните ти клиенти да се самоселектират и в някои случаи дори да си самопродават преди още да са срещнали с теб. Причината – посланието ги привлича като магнит към теб защото насочено към решението на техните проблеми, предизвикателства, нужди и желания.
Генератор №2:
Генерирай препоръки за привличане на клиенти
В моята система аз съм дефинирал 17 различни канала, по които един бизнес може да привлича клиенти. Някои от тези канали обаче имат по-голямо въздействие от други. За различните бизнеси е различно, но все пак има няколко канала, които за повечето бизнеси винаги носят най-голям и най-бърз ефект. И един от тези канали е генерирането на препоръки. Всеки бизнес казва, че расте благодарение на препоръки, но в същото време много рядко някой бизнес има изградена система за последователно генериране на препоръки. А препоръките са наистина силен инструмент. В продажбите се счита, че една препоръка е равна на 15 студени контакта, които иначе трябва да направиш.
Генератор №3:
Твоят уеб сайт като канал за привличане на клиенти
Уеб сайтът е първият онлайн инструмент, с който можеш да привлечеш повече клиенти и да генерираш повече пари. За целта, обаче, сайтът ти не трябва да бъде както 98% от всички сайтове – насочен към теб и твоята фирма. Уеб сайтът, който генерира клиенти, е този, който е насочен към привличането на клиенти. А това изисква той да има някои критично важни елемента, повечето от които липсват в стандартните сайтове.
Генератор №4:
Привличане на клиенти с публично събитие/лекция
Провеждането на публични събития е един от най-ефективните начини за достигане до нови клиенти. При това, може би, това е най-бързият начин. Защо? Защото при публичните събития (най-вече визирам провеждането на лекции, но формата зависи от типа бизнес), имаш възможност едновременно да говориш и да представиш продукта си на много хора едновременно. Нищо не е по-силно от живия контакт с клиента, а публичното събитие ти дава възможност осъществиш такъв контакт с много хора.
Генератор №5:
Пакети и цени на твоите продукти и услуги
Един от начините бързо да генерираш повече приходи е като повишиш цените, по които работиш. Повечето собственици на бизнес работят на изключително ниски цени, поради причината, че се притесняват от конкурентите си. Ако обаче имаш грабващо послание и си се позиционирал като експерт и авторитет, можеш да работиш на много по-високи цени от тези на конкурентите ти. Предлагането на пакети пък дава възможност да задържиш един клиент по-дълго време, което е от полза и за клиента (той получава по-добри резултати), и за теб (намалява се необходимостта да правиш маркетинг за привличане на нови клиенти и приходите ти са по-предвидими).
Генератор №6:
Стратегия за достигане до най-добри клиенти
Да, важно е да работиш само с идеалните си клиенти. Дори и сред тях обаче има разлика: винаги има една група клиенти, която е „по-добра“ от останалите – хора или фирми, които поръчват много повече (понякога няколко пъти повече), стоят по-дълго време с теб и те препоръчват повече. Заслужава ли си да положиш специални усилия, за да достигнеш до тези „по-добри клиенти“? Как да печелим пари – понякога достигането до 5-10 такива големи клиенти е достатъчно, за да постигнеш целите си.
Генератор №7:
Нетуъркинг и стратегически партньори
за привличане на клиенти
Този генератор включва два свързани един с друг канала за достигане до нови клиенти. Нетуръкингът е възможност да посещаваш местата, където можеш да срещнеш твоя идеален клиент в голям обем. Стратегическите партньори пък са специален тип препоръчители. Те не просто могат да те препоръчват от време на време, а могат да насочат масово потенциални клиенти към теб. Причината? – това са хора или фирми, които работят със същия идеален клиент като теб, но не се конкурират с теб. Когато си в началото на бизнеса си или имаш нужда бързо да генерираш повече пари, стратегическите партньори могат да бъдат най-ефективният ти начин да постигнеш това.
Генератор №8:
Умения за затваряне на сделките
И накрая, колкото и потенциални клиенти да привлечеш към теб, ако не затваряш достатъчно голям процент от срещите си, ти няма да имаш ръст на бизнеса. Затова последният генератор е свързан с уменията да провеждаш търговската среща по начин, който автентично (без притискане и без да си досаден) да води до повече успешни сделки.
И накрая, може би се питаш
къде са социалните мрежи?
Да, бих казал, че те са допълнителен – 9-ти отговор на въпроса „как да печелим пари“. Социалните мрежи и рекламата в тях могат наистина да бъдат много силен канал за достигане до нови хора и реализиране на продажби. Сами по себе си, обаче, те не могат да ти помогнат, ако ти липсват някои от останалите стратегии (генератори). Позиционирането ти на пазара е определящо за успех и на кампаниите ти в социалните мрежи.
Едно предупреждение:
не се опитвай да приложиш едновременно всички генератори на пари,
представени по-горе. Това е процес, който моите клиенти прилагат последователно за една или две години. Ключът за успех е фокусът към определена стратегия докато я въведеш напълно. Едва след това е разумно да преминаваш към следващата. В противен случай ще се почувстваш претоварен и става по-вероятно да не въведеш нещата, които искаш.
Кажи ми какво мислиш за тези генератори като инструменти за това как да печелим пари в бизнеса. Скролирай надолу и остави твоя коментар.
Търсиш ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса?
Основни моменти в статията:
Как да печелим пари от нашия бизнес
8 генератора на пари в бизнеса
Въпросът как да печелим пари е важен за всеки бизнес
Възможно ли е всеки собственик на бизнес да спечели повече пари
Как да привличаме повече клиенти към нашия бизнес
Генератор №1
Генератор №2
Генератор №3
Генератор №4
Генератор №5
Генератор №6
Генератор №7
Генератор №8
Как да печелим пари от нашия бизнес: къде са социалните мрежи?
Не прилагай едновременно всички генератори на пари