Изгради подход, с който да преодоляваш възраженията на клиентите

Александър НиколовБизнес развитие, Блог

След като си представил продукта или услугата си, идва време да финализираш сделката (да я „затвориш“, както казваме на търговски език). И много често в този момент, изникват възражения на клиента.

Познато ли ти е: „много е скъпо“, „не мога да си го позволя“, „нямам време“, „не искам да пътувам тогава“, „нямам интерес“, „трябва да си помисля“? Най-вероятно си чувал поне някое от тези възражения, а може би и всичите. Защото, независимо какво продаваш, това са нещата, които потенциалните клиенти най-често казват, когато се колебаят да вземат решение… или директно искат да откажат.

Много търговци и бизнес собственици се страхуват от тези възражения и не знаят как да реагират на тях. И обикновено те просто се опитват да продължат с аргументацията колко велик е продуктът, който предлагат. Резултатът: ако нямаш подход за справяне с възраженията, то най-вероятно често не затваряш сделките, които провеждаш. Защото, когато клиентът каже „трябва да помисля“, това много често води до отказ да купи.

Решението е промениш подхода си за справяне с възраженията на клиента. И ключовото тук е първо да приемеш, че е нормално хората да възразяват… така както всички ние сме скептични и възразяваме, когато някой ни предлага нещо. Второто ключово нещо е да не се бориш с възраженията на клиентите: колкото повече се бориш, толкова по-малки са шансовете ти за успех. И третото ключово нещо е да се подготвиш предварително как ще се справиш с всяко едно възражение.

Много хора разчитат на импровизация, но моят опит показва, че, когато импровизираш, обикновено нямаш резултат. Така че обяснението „аз ще импровизирам“, е всъщност извинение да не се подготвиш и обикновено е следствие на мързел. Не бъди мързелив. Изгради работещ подход и имай готовност как ще се справиш с всяко едно възражение. Така ще затвориш много повече сделки.

Твоята задача след като изгледаш видеото от тази седмица, е да напишеш основните възражения, които чуваш от твоите клиенти и потенциални клиенти. И разпиши как ще се справиш с всяко едно от тях.

Скролирай надолу и ми кажи кои са възраженията, които най-често чуваш.

В моите програми аз давам на клиентите подход от 5 стъпки, който гарантира справянето с всяко възражение. Любопитен ли си да научиш повече за това как моите коучинг програми могат да ти помогнат да направиш ръст на твоя бизнес през следващите 12 месеца? Последвай този линк и кандидатствай за 30 минутна безплатна стратегическа коучинг сесия с мен.

Коментирай чрез твоя FB профил