Много хора се стремят да са перфектни и дори не осъзнават как това ги спира да постигат това, което искат. Ако и ти имаш такава склонност, тази статия ще ти е много полезна, за да разбереш как това всъщност спира твоя успех.
И може би веднага си казваш: „Но, чакай, как така? Не е ли важно да изпипвам всичко, за да успея?“
Има разлика между това да се стремиш да подобряваш всичко и това да се стремиш да бъдеш „перфектен“.
Вероятно още като си започвал бизнеса си (или ако сега планираш да го започнеш), си искал всичко да е перфектно. И най-вероятно си искал да е перфектно още преди да започнеш да правиш нещо ново. И може би и сега е така: преди да приложиш нова стратегия, която си научил, искаш да си сигурен, че си изпипал всичко: че знаеш всички детайли, че си 100% компетентен, че целият процес е проигран от начало до край.
Какъв е проблемът на това да се стремиш да си перфектен?
И защо Тони Робинс казва, че стремежът за перфектност е най-ниският стандарт, който може да имаш?
Причината за това е, че ти знаеш, че никога това, което правиш, няма да бъде перфектно. Колкото и да подобряваш и да тестваш всичко, винаги може да се направи и по-добре. А ако докато се стремиш да го направиш перфектно, ти не действаш и не прилагаш стратегиите, които си научил, то ти няма как да получиш резултати. Няма как да привлечеш нови клиенти, или да подобриш продуктивността си или тази на екипа, ако чакаш да станеш перфектен преди да приложиш нещо. И, погледнато по този начин, това да си перфектен, е най-ниският възможен стандарт за теб. Защото ти знаеш, че по този начин просто няма да действаш.
Моят сегашен ментор, Джим Фортин обича да казва „70% перфектност е успех, 100% перфкетност е провал“. Помисли над това!
Какво можеш да направиш?
Решението по този въпрос е просто: Спри да бъдеш перфектен.
Стреми се да бъдеш добър, много добър и отличен вместо това да си перфектен. Каква е разликата? – когато се стремиш да си перфектен, това те стопира или забавя да действаш; когато се стремиш да си много добър (или отличен), ти действаш и получаваш резултати от това.
Аз например, знам, че тази статия не е перфектна. Вероятно в нея има правописни грешки, може би има и неправилни изкази…. И може би има още неща, които би било добре да кажа по тази тема.
Аз знам обаче, че тази статия е много добра и дори отлична като съдържание, защото ти дава стойност и (надявам се) те подтиква да промениш подхода си, да действаш и да постигнеш резултати. Ако аз чаках да съм сигурен, че статията ще е перфектна, тя може би нямаше въобще да стигне до теб скоро… а може би нямаше да съм стартирал и цялата тази поредица от бизнес стратегии за растеж, която четеш.
Така че, спри да бъдеш перфектен. Помисли кои неща не си стартирал още, само защото смяташ, че не си „перфектно готов“. Избери едно от тях (най-важното!) и го направи веднага. Нищо, че няма да е перфектно. След като го направиш, направи корекции, ако се налага. След това го направи още веднъж. И след това още веднъж. И много скоро ще правиш това нещо „отлично“. И няма нужда да стигаш до ниво на перфектност…. Защото „70% перфектност е успех, 100% перфектност е провал“ …
Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в моите коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези коучинг програми.