Искаш ли да направиш така, че клиентите ти да стоят дългосрочно с теб и никой твой конкурент да не може да ти ги отнеме?
Клиентите са най-ценния актив в бизнеса. А постоянните клиенти са още по-ценен актив.
И въпросът, който всеки собственик си задава, е как след като веднъж достигне до някой клиент, да успее да го задържи дългосрочно. Това очевидно ще гарантира по-голяма стабилност на бизнеса и е основата и за дългосрочен ръст.
Предизвикателствата това да се случи (да задържиш клиентите ти) са много. Те са свързани както с поведението на самите клиенти (някои от тях просто се отказват в даден момент или решават „да опитат нещо друго“), така и с твоите конкуренти, които не спят и се опитват също да достигнат до твоите клиенти… и вероятно са склонни и да ги привлекат на всяка цена – с някаква изгодна оферта.
И така, къде е решението, за да имаш постоянни клиенти?
За мен то е в заглавието на днешната публикация – да ги направиш щастливи. Защото, ако те са щастливи, няма да има причина да си тръгнат от теб.
Виж видеото по-долу за 2 стратегии, с които да направиш клиентите си щастливи и по този начин да ги мотивираш да стоят дългосрочно с теб.