Защо листът със задачи не работи?

To Do ListКато при всеки бизнес собственик и мениджър, вероятно и твоят график е препълнен със задачи. И търсиш начин да управляваш по-добре времето си.

Решението, което повечето хора търсят, е да се стремят да въведат техники за управление на времето. Проблемът е, че повечето техники и подходи за управление на времето се фокусират върху това да се поддържа списък със задачи (“to do list”) и се търси начин как той да се оптимизира. Това безспорно е полезно, но на практика не работи….

Защо листът със задачи не работи?

Защото колкото по-успешен ставаш, толкова повече стават задачите ти. И ако започнеш и втори и трети бизнес, на практика няма как да ти стигне денонощието, за да си изпълниш задачите от листа. Необходимо е да бъдем реалисти и да разбираме, че това да прилагаме трикове, които ни учат да свършим повече неща за по-кратко време, не може да реши основния въпрос.

По-страшното обаче е друго: че листyt със задачи не ти гарантира, че това са най-важните неща за теб и за твоя бизнес. Може да си много зает и да успееш да изпълниш повечето си задачи от списъка, но накрая стои въпросът: „С какво се придвижих напред днес?“ (или „С какво се придвижих напред тази седмица?“). И за съжаление вероятно по-често откриваш, че въпреки че си направил много неща и си отметнал много задачи, не си по-напред и не си придвижил бизнеса си напред. Причината: това че си зает, не значи, че постигаш. Лесно е да си зает, но въпросът е, „зает с какво?“.

Как да си гарантираш, че се движиш напред в бизнеса си?

Трудно е да се даде кратък отговор на този въпрос, по-лесно е да се каже какво няма да те придвижи напред, или поне – няма бързо да те придвижи напред. Това е листът със задачи.

Следователно решението трябва да търсим отвъд него.

Какво да направиш? – Потърси начин да планираш всяка седмица и всеки ден, но като тръгнеш от крайния резултат, който искаш в дадена сфера, и се стреми да вкарваш в графика си само тези действия, които ще те движат към резултата, който е важен за теб в тази сфера. След това направи същото за друга сфера от твоя живот или твоя бизнес.

И още нещо много важно: Като правиш това планиране, подсигури си да включиш и дейности, които въобще не са спешни сега, но които са важни, за да вървиш напред. Такива дейности са: обновяване на базата с клиенти, разработване на нови подходи за достигане до клиенти; по-добро описание на продуктите….. Всички тези дейности не са спешни, но са много важни, за да се движиш напред.

Моят съвет е: спри да ползваш лист със задачи, а се фокусирай само върху ключовите дейности за ключовите сфери от бизнеса ти.

И направи така, че всеки ден да имаш фокус и върху поне една проактивна задача. По този начин, макар и с малки стъпки, ще си гарантираш, че се движиш напред и че подобряваш някой аспект от твоята дейност. Стъпките може да са малки, след 6 или 12 месеца, бизнесът ти ще бъде изцяло променен.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча клиентите в моите коучинг програми. Тези програми им помагат да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми тук.

 

Коментирай чрез твоя FB профил