Приоритизирай времето си!

Приоритизирай времето сиВече съм писал за това колко често ни се случва да сме претрупани със задачи и в края на деня да нямаме усещането, че сме се придвижили напред, въпреки че сме отметнали голяма част от тях. И едно от простите решения е да оптимизираме средата си така, че да не бъдем прекъсвани, докато работим по дадени теми.

Днес ще разгледам още една стратегия, която е свързана с ефективното управление на времето: правилното приоритизиране.

Първото важно нещо е да сложим приоритет на задачите си за деня или седмицата. Вероятно това е нещо, което вече правиш. И ако го правиш, вече си една крачка пред мнозинството бизнес собственици и мениджъри, които скачат от задача на задача. Големият въпрос обаче е как да приоритизираме ефективно задачите си, така че да се придвижваме най-бързо напред.

Къде е рискът?

Рискът е да приоритизираме, но в графика ни да попадат основно спешните задачи. И колкото по-спешни са задачите, толкова по-голям приоритет ще имат в листа ни. Случвало ли ти се е това? Обзалагам се, че да.

Така трудно остава време да свършим неспешните, но важни задачи. Кои са тези неспешни, но важни задачи? Примери за такива са изграждането на по-добри скриптове при телефонните обаждания, изграждането на политики и процедури за всички дейности във фирмата, намирането на нов подход за достигане до нови клиенти и т.н.

За да избегнем в графика ни да попадат само спешните задачи и да няма място за споменатите по-горе важни, но неспешни задачи, е важно да дефинираме най-ключовите сфери от нашия бизнес (маркетинг, продажби, нови продукти, управление на разходите, обучение на екипа, нови технологии и т.н) и да вкарваме приоритетно в плана си всяка седмица поне по един час време за всяка от тези ключови сфери. В това време ще работим проактивно върху тях!

Задачата ти сега е да определиш ключовите сфери в твоя бизнес – идеално те са може би 4-5. Една от тези сфери задължитено трябва да е свързана с привличането на клиенти (маркетинг и продажби), защото това е сферата, от която идва и ръстът на бизнеса ти. След като определиш ключовите сфери, ангажирай се да отделяш поне по 1 час седмично за проактивна работа върху тях.

Ако въведеш тази стратегия (не забравяй, не можеш да получиш резултати от нещата, които не въвеждаш) и я прилагаш последователно, след 6 месеца ще разполагаш с изцяло нови стратегии, процедури и политики. На практика, ще си променил начина, по който функционира бизнесът ти.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.

Коментирай чрез твоя FB профил