Прави последваща комуникация с потенциалните си клиенти

20150930_092750Какво да правим когато сме имали среща (на живо, или онлайн) с потенциален клиент и той не е купил?

Данните показват, че повечето фирми (всъщност над 90%) и търговци са фокусирани само върху хората, на които могат да продадат веднага и, след като един човек (или фирма) не купи, те веднага преместват фокуса си към други потенциални клиенти. Вземете решение да на правите повече това. С този подход оставяте пари на масата.

Защо? Много малко хора са готови да вземат решение да купят нещо веднага, дори когато маркетингът е грабващ и правилен, а търговецът е направил уникално добра презентация и е много убедителен. По редица причини много хора не са готови да вземат решение веднага. И тези причини понякога са истински основателни (правя това уточнение, за да ги разгранича от многото – на пръв поглед – „основателни“ причини, които всъщност са извинения и оправдания). А и много хора не са готови веднага да се доверят – нужно им е повече време. Изследванията показват, че от всички хора, които биха купили, само 15% купуват в първите 3 месеца… С други думи, хората които купуват след първите 3 месеца от първия контакт с тях, са 6 пъти повече от тези, които купуват при първия контакт с тях.

Липсата на последваща комуникация с такива хора, които не са станали клиенти от първи път, води до това, че ние ги губим като потенциални клиенти. Наистина, ако клиентът не вземе решение веднага, вероятността да реши по-късно във времето да купи нашия продукт, е много по-малка, особено ако не правим нищо – не правим маркетинг. И затова всички търговци трябва да правят всичко възможно да мотивират клиента да купи сега. Но ако все пак клиентът не купи, трябва да продължим да действаме, за да го подтикнем да купи по-късно.

Нашата задача е постоянно да сме активни и да направим така, че потенциалният клиент да не забрави за нас и за това, което можем да направим за него. И тук ключова е последващата комуникация – да напомняме за нас и за продукта или услугата, която сме предлагали на този клиент. И ако сме последователни и поддържаме продължително време такава последваща комуникация, много от тези хора ще се убедят, че трябва да работят с нас. Ключовото тук, обаче, е, че тази последваща комуникация трябва да е последователна – т.е. да имаме поредица от случаи на взаимодействие с клиента.

Другото важно нещо е как напомняме за нас и нашия продукт или услуга. Ако просто всеки път напомняме на клиента, че трябва да купи от нас, едва ли ще го спечелим. Но ако последващата комуникация е изградена така, че да дава и полезност на клиента (с допълнителна информация, която може да му е полезна), тогава ние продължаваме да изграждаме доверие и се позиционираме като някой, който наистина разбира и може да даде стойност.

Вашата задача сега е да създадете поне 4-5 стъпки за последваща комуникация с хора, които са проявили интерес към вас и вашия продукт, но не са купили. Използвайте съвременните технологии, за да направите тази комуникация по-лесна и по-евтина за вас. Чрез технологиите днес наистина е много лесно да автоматизирате процеса (така че да не го правите ръчно и да не мислите всеки път какво на кого трябва да изпратите) и силно да намалите разходите по този процес.

 Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми им позволяват да печелят повече пари, повече клиенти и да работят по-малко. Научете повече за тези програми тук.

Коментирай чрез твоя FB профил