Как да привличаме клиенти чрез нетуъркинг?

networkingНетуъркинг (networking) е създаването на контакти на събития, най-често организирани от някой друг (партита, конференции, семинари, а може би дори и събития наречени директно нетуъркинг събития). Основната идея е, че това са места, където твоите идеални клиенти (или идеални партньори) посещават и са събрани на куп. Това позволява да достигнеш до тях лесно и с малко средства – просто защото те вече са на едно място – събрани от някой друг. Така нетуъркингът се превръща в един от най-силните инструменти за привличане на клиенти в началото на бизнеса ти, а след това – един от най-силните канали да привличаш потенциални партньори, с които да си партнираш по привличането на нови клиенти.

Въпреки че този канал за развитие на бизнеса е много силен, малко бизнес собственици го използват, а тези, които го използват – често са неефективни. От една страна, някои бизнес собственици ги е страх да правят контакти с хора, които не познават – чувстват се неудобно и странно на такива неща. И причината за това, е че не харесват процеса. От друга страна, други бизнес собственици са много активни в това да посещават различнинетуъркинг събития, но нямат резултати от това. На практика основната причина и за първата група, и за втората група бизнес собственици е, че имат неправилен подход и неправилно отношение към този инструмент на маркетинга.

Най-голямата грешка, която хората допускат когато правят нетуъркинг:

Основният проблем за това повечето хора да нямат резултати и да не искат да правят нетуъркинг, е свързана с неправилната цел, която си поставят, когато отиват на такива събития. Повечето хора се опитват да продават когато са на такива събития, а това не е приятно за останалите хора. И не носи резултати. Другата цел пък, която хората си поставят, е да се запознаят с много хора, на които да дадат визитната си картичка. Това също не носи никакви резултати, защото тези хора, на които си дал визитката си, е малко вероятно да те потърсят. Просто два дни след това те са погълнати от ежедневието ти и вече са забравили за теб. За трета група хора, целта когато правят нетуъркинг е да съберат визитките на колкото може повече хора. Това, разбира се е по-добре от предния сценарий, но също не носи кой знае какъв резултат. Защото когато ти се обаждаш, а другите вече са те забравили, вероятността да искат да се видите е много малка.

Кой е правилният подход при нетуъркинг?

След като видяхме какви цели не трябва да си поставяме, когато правимнетуъркинг, нека видим кое е това, което работи. Това, което работи, е да погледнеш на нетуъркинга като процес по изграждане на взаимоотношения. Това веднага би променило и целите ти за всяко едно конкретно събитие, което посещаваш. Вместо да раздадеш десетки визитки или да събереш десетки визитки, целта ти трябва да бъде да създадеш качествени взаимоотношения с 3-4 човека, които след това да продължиш да развиваш. И когато дойде подходящия момент, да им предложиш да работят с теб.

Така правенето на нетуъркинг се превръща в създаване на взаимоотношения – което е и най-силният инструмент за да продаваш. Защото хората купуват от хората, които вече познават и на които вече са се доверили.

Твоята задача сега е да промениш отношението и подхода си за нетуъркинг. Набележи си места, които да посещаваш – там, където идеалните ти клиенти и партньори се събират. И посещавай тези места редовно. С една единствена цел: създаването на взаимоотношения. Ще видиш как това ще ти даде последователен и бърз ръст на бизнеса чрез партньорствата и клиентите, които ще намериш.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.

Коментирай чрез твоя FB профил