Създай грабващо послание, за да привличаш клиенти

poslanieЗа да привличаш клиенти, е важно да имаш силно послание към тях. Такова, което грабва вниманието им и ги кара да предприемат следващата стъпка.

Запитай се какво е твоето послание към потенциалните ти клиенти и дали то е достатъчно грабващо за тях.

Основният проблем, който много бизнес собственици имат, е, че се опитват да се обърнат към всички, за да не изпуснат някого. Много хора, с които работя, посочват, че нямат конкретно послание, защото не искат да изпуснат някого. Дали обаче като говорим общо, успяваме да привличаме клиенти?

Необходимостта да си конкретен идва от това, че по този начин говориш много директно за целите, мечтите и проблемите на дадената група клиенти. И това те прави експерт в техните очи. Представи си, че току що ти и още 100 човека сте вечеряли и аз ви попитам: „искате ли храна?” – вероятно 3-5% само ще отговорят че искат. Ако ви попитам: „а какво ще кажете за десерт – искате ли?” – вероятно вече 20-30% ще поискат десерт (който пак е храна). А ако попитам: „кой иска шоколадов сладолед с филирани бадеми?”, може би над половината от вас ще поискат. На практика всеки от тези въпроси пита дали искате храна и всичко, което се предлага, е храна. Но когато сме много конкретни в храната, която предлагаме, получаваме много по-голям отговор на хора, които я желаят. И това привлича хората.

В бизнеса как е? Нека предположим, че си данъчен консултант и работиш основно с корпоративни клиенти от производствения сектор и се позиционираш по този начин. И нека си представим, че едни такъв производител си търси данъчен консултант. Кого е вероятно да привлечетози клиент: теб (който си данъчен консултант, който работи само с производствени компании) или някого, който е просто „данъчен консултант“?

Тези два примера показват, че, когато стесняваме профила на нашия потенциален клиент, е по-вероятно посланието ни да привлече клиенти. Защо? – защото е по-конкретно и е насочено към това, което търсят точно тази група клиенти.

Помисли дали ти си достатъчно конкретен в посланието, което отправяш към твоите клиенти. За да звучиш като експерт и като човек, на когото те могат да се доверят, посланието ти трябва да бъде ясно и конкретно насочено към тях. Ако звучиш общо, вероятно е да не можеш да привличаш клиенти към теб и твоя бизнес.

И още нещо, което е важно за твоето послание.
Насочи се към ползите, които даваш с твоя продукт или услуга. Помни стария търговски израз, че „чертите описват, а ползите – продават”. Така че бъди насочен към точно определена група клиенти със своето послание и се фокусирай върху ползите, които ти даваш. Така ще привличаш клиенти много по-силно, отколкото ако говориш за характеристиките на това, което правиш.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.

Коментирай чрез твоя FB профил