Как бързо да спечелиш довериe, за да привличаш повече клиенти?

Golden retrieverПривличането на нов клиент в търговския процес започва с това да се свържем с него. Изграждането на доверие и приятелство с потенциалния клиент е може би най-важният фактор, който определя и крайния успех.

От връзката, която е изградена между клиент и търговец, до голяма степен зависи крайното решение на клиента (което разбира се, не означава, че трябва да правиш погрешно всичко след това – откриването на нуждите на клиента, ефективното презентиране на твоя продукт или услуга, справянето с възраженията и самото затваряне на сделката). Някои изследвания показват, че привличането на клиенти зависи на 40% от това доколко сме се свързали с тях.

Това да се свържем с клиента има много измерения и едно от тях е свързан с доверието: доколко човекът срещу нас ни вярва. И това е важно както когато провеждаме срещата на живо един на един, или говорим по телефона, така и когато презентираме пред група хора (на живо или по интернет). Ясно е, че хората са много повече склонни да купуват от онзи, на когото имат доверие, в сравнение с онзи, на когото не вярват или за когото имат съмнение, че ще им даде резултата, който обещава.

Как да изградиш бързо доверие, за да привличаш клиенти?
Извън приятелското излъчване, е необходимо да правиш готини неща – неща, които се харесват на хората и вдъхват доверие. Най-бързият начин да изградиш доверие, обаче, е като дадеш много полезност на хората срещу теб. Когато им дадеш полезна информация, която те не знаят, или им дадеш съвети, с които животът или бизнесът им да станат по-добри, ти автоматично вдигаш доверието към теб. Защото хората са склонни да се доверяват на тези, които са компетентни и които им дават полезна информация без да им искат нещо в замяна. Дори и да не привлечеш клиента в този момент, ти ще си позициониран пред него като човек с умения, на когото той може да се довери. И ако този клиент реши да работи някога с твоя продукт или услуга, шансовете да потърси именно теб са големи.

Така че помисли каква полезна информация можеш да дадеш на твоите потенциални клиенти. Информацията трябва да е наистина полезна – такава, която би им помогнала да постигнат нещо. Отиди още една стъпка напред: какво можеш да научиш твоите клиенти, което те могат да направят и без да ползват твоя продукт или услуга и да постигнат подобрение на някой аспект на живота или бизнеса си. Бъди готов с такава полезна информация и това ще ти помогне бързо да печелиш доверието на хората, с които комуникираш и да привличаш повече клиенти.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.

Коментирай чрез твоя FB профил