Как да пишеш и-мейлите си така, че хората да ги четат?

и-мейл маркетингИ-мейл маркетингът е един от най-силните инструменти в интернет маркетинга.

Защо? Първо, едва ли имаш съмнение колко е важен онлайн маркетингът днес. Ако не правиш нещо в тази посока, със сигурност не използваш най-големия канал на информация. Защо обаче е важно да правим и-мейл маркетинг?

Твоят и-мейл лист е може би най-ценният актив, с който разполагаш. Защото в социалните мрежи може да имаш много фенове, но малко от тях ще купят, когато им направиш търговско предложение. Чрез реклама и изграждане на стратегически партньорства можеш да стигнеш до много потенциални клиенти, но в тези случаи ти все пак си зависим от други хора. Активът, който е единствено твой, е твоят е-мейл лист. И ако ти го управляваш правилно като изграждаш добри взаимоотношения с хората в него, можеш да постигнеш и сериозни резултати като продажби.

Какви са рисковете и трудностите?

Повечето хора не харесват и-мейл маркетинга, защото не знаят как да пишат по начин, който да въвлича читателя. Или пък, най-лошото, не изграждат свой лист, а купуват база данни от някой. На второто няма да се спирам: освен че е некоректно, то все по-малко работи. Въпросът е обаче, как да пишеш така, че да въвлечеш получателя на и-мейла в темата. Трудностите са големи, защото ти сам знаеш колко много и-мейли получаваш на ден… и колко много от тях въобще не четеш. А голяма част сигурно въобще не отваряш.

Каква е най-важната ти задача когато пишеш и-мейл?

Първата и най-важна задача е да „продадеш“ на получателя да отвори писмото ти. И след това да го мотивираш да прочете информацията е писмото. Тази информация може да е поместена изцяло в и-мейла или можеш да препратиш читателя с линк към нея. И в двата случая обаче трябва много бързо да ангажираш получателя; иначе той/тя няма да отвори и-мейла, или, ако го отвори, няма да кликне на линка в него или да прочете цялата информация.

Спазвай следните два принципа и ще постигнеш много по-голям интерес към и-мейлите, които изпращаш:

  1. Предметът на и-мейла (subject line) трябва да е много интригуващо звучащ – самият той да подтиква любопитството на читателя и да го кара да отвори писмото. За да постигнеш това, използвай език, който ясно да покаже на читателя, че той ще има полза, ако отвори и-мейла. Това се постига като пишеш за неща, които вълнуват другия. Ако имаш яснота по профила на твоя идеален клиент, то имаш яснота и за това какво го вълнува: какви са проблемите, трудностите, предизвикателствата на клиента и какво той желае като цели и мечти. Пиши за тези неща и и-мейлите ти ще бъдат отваряни.
  2. Съдържанието на писмото трябва да е написано така, че да накараш читателя да го прочете цялото. Това означава, че самото съдържание трябва да е движено от любопитство и да е ориентирано към човека, за който е писмото. Най-лошото, което може да направиш в един и-мейл, е да говориш как ти или твоят продукт сте най-добрите.

Обърни внимание на писмата, които получаваш от мен. Без да звучи нескромно, но можеш много да научиш за това как да пишеш и ти такива и-мейли.

Ето и един пример за писмо от друга сфера. Това е и-мейл, който написах преди време (още когато бях порфейлен мениджър и управлявах активи на финансовите пазари).
Този и-мейл бе отворен от 34% от получателите му (изключително висок процент!), а хората, последвали линка в него бяха 2 пъти повече в сравнение с всички други и-мейли, които са им изпращани преди.

Обърни внимание как още заглавието и след това текстът те карат да последваш линка (ако разбира се, се интересуваш от финансови пазари – нещо, което е вярно за хората в мейлинг листа на тази фирма):

–––––––––––––

Subject: Kои пазари са в позиция да поскъпнат най-много?

Здравейте!

Кои са пазарите, които е вероятно да реализират най-висока доходност през следващите 12 месеца?

Александър Николов, портфейлен мениджър в Карол Капитал Мениджмънт записа видео, в което аргументира кои ще са тези пазари. Сигурна съм, че ще сте изненадани от това, което ще чуете. От видеото ще разберете и по какъв начин можете най-лесно да се възползвате и да инвестирате в тези пазари.

–Видео–

П.П. Видеото е само 5 минути и дава отговор на въпроса кои пазари може да качат най-много през следващата година. Определено си заслужава да отделите това време, за да го видите. Преди 2 години никой не искаше да инвестира в Гърция, но за 1 година пазарът там качи с над 100%. Вижте кои са пазарите, които в момента може да направят такъв ръст.

–––––––––––––

Обърни внимание за кого е написан този и-мейл. Той не е за фирмата (Карол Капитал Мениджмънт), нито е за фондовете, които управлявам, не е дори за определен пазар. Той е написан за клиента и по-точно за нещо, за което клиентът истински се интересува: в случая, кои ще са пазарите, за които е вероятно да постигнат най-висока доходност през следващите месеци.

Твоята задача сега е да погледнеш много сериозно на и-мейл маркетинга, защото той може да ти даде сериозен ръст в бизнеса. И да пишеш писмата си като спазваш двата принципа, за които говорих по-горе.

Това е само една от стратегиите, на които аз уча моите клиенти в индивидуалните и групови коучинг програми. Тези програми позволяват на моите клиенти да печелят повече пари, да привличат повече клиенти и да работят по-малко. Научи повече за тези програми на този линк.

Коментирай чрез твоя FB профил