Блог: Бизнес развитие

  • Затваряй срещите, които провеждаш с клиенти
    Една от причините много бизнеси да нямат достатъчно клиенти е, че не затварят срещите, които провеждат. Като имаме предвид, колко трудно е да грабнем интереса на потенциалния клиент и той да прояви желание да се срещне с нас или нашия търговец (по телефона, на живо, или
  • Как да се позиционираш като експерт и известна личност, дори и да започваш от нулата?
    Много бизнес собственици на малък бизнес смятат, че няма как да бъдат авторитети на пазара, да имат име и да са много търсени, просто защото не са известни. Сигурно и ти си мислиш, че това е така поради причината, че не си някой, който е познато име и – още повече – известна
  • Грешки, които собствениците на бизнес допускат
    Искаш ли повече бизнес и повече пари? Когато задам този въпрос по време на публична лекция, обикновено 1-2 души не вдигат ръка, но когато кажа: „ооо, ето този господин не иска повече пари, явно има достатъчно“, човекът обикновено си признава, че и той иска това. И това е
  • Таргетирай ефективно рекламните си послания
    Дават ли резултати твоите рекламни послания? Ако не достигаш до достатъчно на брой нови потенциални клиенти и приходите в бизнеса ти са неравномерни, то една от причините сигурно е свързана с това, че рекламните ти послания не са ефективни. А сигурен съм, че дори и да имаш
  • Отделяй време да си благодарен за това, което постигаш
    Какво е благодарността и има ли връзка с това да постигаш бизнес резултати? Първо, благодарността е емоция, при това най-силната позитивна емоция. И колкото повече я изпитваш, толкова повече няма да изпитваш нежеланите емоции. Особено важно е да отделяш време да бъдеш
  • Прави само нещата, в които си отличен и много добър
    Как можеш по-бързо да развиеш бизнеса си: като усилиш силните страни или като преодолееш слабостите си? Разбира се, и двете неща са важни и ще ти помогнат. Но можеш да получиш много по-съществен резултат, ако се фокусираш върху своите силни страни – лично твоите и тези на
  • Твоят идеален клиент: стесни нишата си!
    Работиш ли с твоя идеален клиент? Много бизнес собственици се опитват да привлекат повече клиенти и да разрастнат бизнеса си като се опитват да работят с колкото може повече различни клиенти. Т.е. те подхождат широко в опита си да спечелят повече бизнес (определят нишата си
  • Кое е това действие, което може да доведе до експоненциален ръст в бизнеса ти?
    За да имаме ръст в бизнеса, очевидно трябва да имаме фокус към маркетинга и по-специално към действията, които привличат нови клиенти. Сред всички тези действия, които привличат клиенти, обаче, има само 1-2, които не просто водят до ръст, а до експоненциален ръст на бизнеса ни.
  • Как да наемаш ефективни хора за твоя екип
    Един от най-големите проблеми на всички бизнес собственици е свързан с намирането и задържането на правилните хора в екипа им. Ако ти работиш с най-готините и най-ефективните хора на света, това е чудесно и те поздравявам. Ако обаче си в ситуация, в която по-скоро хората ти
  • Признавай постиженията си!
    Много пъти ние сме фокусирани върху големите цели в бизнеса (които още не са постигнати) и забравяме да отделяме време, в което да признаем това, което вече сме постигнали. Резултатът е, че много собственици на бизнес, дори и когато са успешни, отделят повече фокус върху
  • Твоят маркетингов календар
    Имаш ли яснота какви маркетинг активности ще предприемеш през следващите няколко седмици? А през следващите няколко месеца? Когато планираш маркетинг активностите си за месеци наред, ти получаваш яснота и увереност за това, което ти предстои. И за да го направиш, е важно
  • Най-важното време в твоя бизнес
    Кое е най-важното време в бизнеса ти? Доколкото оцеляването на всеки бизнес и ръстът му зависят от привличането на нови клиенти, всеки бизнес собственик трябва да има основен фокус към маркетинга и продажбите. В днешното видео обаче, аз говоря за нещо малко по-различно –
  • Предприемай неперфектно действие
    Имаш ли стремеж да си перфектен в нещата, които правиш? Макар да е важно детайлите да се изпипват, стремежът към перфекционизъм може да бъде убийствен за твоята продуктивност и твоите резултати. Защо? Защото често води до това да отлагаш дълго започването на нови неща, а в
  • Как да делегираш задачи на друг, без това да ти струва пари, a да ти носи резултати?
    Делегирането е една от най-трудните задачи за собствениците на малък бизнес, а и изпълнителните мениджъри в по-големи компании. Много от тях срещат големи затруднения в това как да делегират по начин, който наистина да им освободи време и в същото време да се получат
  • Какво е важно да направиш, когато тестваш интереса към нов продукт или нов бизнес?
    Как да бъдеш сигурен, че това, което планираш да предложиш на пазара – нов продукт или изцяло нов бизнес – наистина ще се търси? Истината е, че няма как да си 100% сигурен, каквото и проучване да направиш. Всичко в бизнеса и най-вече в маркетинга е тест – така че, докато не
  • Справяне с негативни коментари на потенциални клиенти
    Какво да правим, когато клиенти или потенциални клиенти отправят негативни коментари към нас, нашия продукт или нашите маркетингови кампании? Тук нямам предвид градивната обратна връзка, от която можем да научим много. Имам предвид хората, които са вечно недоволни –
  • Систематизирай бизнеса си така, че да работи за теб
    Ако вече имаш успех в бизнеса,може би си един от онези предприемачи, които са удовлетворени от дохода си, но са претрупани с работа и нямат време за най-важните за тях неща: да прекарват време с близките хора, време за спорт, по-дълги ваканции. Причината е, че бизнесът работи,
  • Колко пъти може да се провалиш преди да успееш?
    Всички сме чували как най-успешните хора са станали такива не от първия път. Известни са много истории за хора, на които всички се възхищаваме, които преди да успеят са имали серии от провали. Аз самият съм имал много провали. И в един момент установих, че е ключово не колко
  • Измервай всичко, което правиш в твоя бизнес
    Един от бизнес-консултантите, от които съм научил много за маркетинга и продажбите – Чет Холмс, казваше, че ако не можеш да измериш нещо , то ти не можеш и да го управляваш. По отношение на продажбите измерването на успеваемостта ти в отделните елементи е ключово, за да
  • Как да пишеш и-мейлите си така, че хората да ги четат?
    И-мейл маркетингът е един от най-силните инструменти в интернет маркетинга. Защо? Първо, едва ли имаш съмнение колко е важен онлайн маркетингът днес. Ако не правиш нещо в тази посока, със сигурност не използваш най-големия канал на информация. Защо обаче е важно да правим
  • Какво ни трябва, за да успеем в бизнеса?
    Отговорът на въпроса какво ни трябва за да успеем в бизнеса, който давам в тази статия, вероятно ще е изненадващ за теб. Да, разбира се, необходими са умения за маркетинг, продажби и създаване на нови продукти. Но над всичко това стоят три други много важни неща. За да успеем в
  • Как да моделираме успеха на другите, за да получим бързи резултати?
    Кой е най-бързият начин да постигнем резултати? Има много стратегии, които е важно да приложим, за да получим резултати, но тази, която води най-бързо към постигане на целите ни, е моделирането. Какво означава моделиране? Това е да намерим някого, който вече е постигнал
  • Научи се да делегираш, за да си по-ефективен
    В началото на всеки бизнес, а и след като той навлезе във фазата на растеж, се стига до момент, когато човекът, който движи бизнеса, се претрупва с работа. Нещо повече, колкото по-успешен ставаш, толкова повече задачи ти се трупат. И толкова по-малко време остава за важните,
  • Прави последваща комуникация с потенциалните си клиенти
    Какво да правим когато сме имали среща (на живо, или онлайн) с потенциален клиент и той не е купил? Данните показват, че повечето фирми (всъщност над 90%) и търговци са фокусирани само върху хората, на които могат да продадат веднага и, след като един човек (или фирма) не купи, те
  • Как да се справяш с възраженията на клиентите?
    Едно от най-големите притеснения на търговците са възраженията на клиентите. Какво ще отговориш, когато клиентът ти каже: „Цената е много висока“, „нямам парите“, „нямам време тогава“, „не мога да пътувам тогава“ или още по-лошото – „нямам интерес“? Повечето търговци
  • Полезни стъпки за вашия Facebook маркетинг
      Представи си колко добре това би могло да работи за твоя бизнес. Представи си, ако можеш и да рекламираш във Facebook, и да привличаш клиенти за твоя бизнес с твоите реклами. Или пък да привличаш заинтересовани хора към твоя лист с контакти (и-мейл лист). Ако добре таргетираш
  • Кое е това, което те отличава от конкурентите ти?
    Знаеш ли и можеш ли ясно да комуникираш с какво си по-добър от твоите конкуренти? Запитай се: ако мой потенциален клиент погледне в каталог (онлайн или офлайн) на 100 бизнеса, които правят едно и също, има ли причини да избере точно мен? Много бизнес собственици допускат
  • Бъди навсякъде с твоя маркетинг
    По колко канала привличаш клиенти за бизнеса си? Повечето бизнес собственици (и на малки, и на големи фирми) обикновено използват един или два основни канала, за да си осигурят трафик на нови потенциални клиенти. Когато обаче използваш само един или два канала, резултатите
  • Как да организираш твоя личен планиращ ден?
    Изключително важно е периодично да работим върху нашите по-дългосрочни цели и визията ни за това, което искаме да правим. Това е трудно да се случи в рамките на типичния работен ден, тъй като често сме претрупани с оперативни задачи. Дори и това да не е така и да имаме фокус
  • Не продавай услугите и продуктите си, а решавай проблеми
    Днес искам да ти покажа как ефективно да позиционираш продукти и услуги… така че да привличаш повече клиенти и да продаваш повече. Преди това, нека кажа няколко думи за това как продават повечето търговци. Класическата формула, която те следват, е: опит за свързване с