Последни публикации

  • Привличай клиенти по много канали
    18.05.2017
    Какви са рисковете, ако привличаш клиенти само по един канал? Много бизнес собственици разчитат само на един маркетингов канал, когато привличат клиенти. Обикновено това са препоръките от уста на уста и препоръките на доволни клиенти. Привличането на клиенти само по един
  • Ходи там, където твоите потенциални клиенти са събрани накуп
    10.05.2017
    Ако изпитваш недостиг на клиенти, една от причините за това може да бъде, че се опитваш да достигнеш единично до всеки един потенциален клиент. Какво имам предвид? Много собственици на бизнес не само използват малко на брой канали за достигане до нови клиенти, но и достигат
  • Как да използваш Facebook, за да достигаш евтино до много нови потенциални клиенти?
    24.04.2017
    Използваш ли социалните мрежи за да достигаш до нови клиенти? Много бизнеси, които продават традиционни продукти, изобщо не използват този канал за достигане до нови клиенти….Ако си в тази ситуация, то ти изпускаш много. От друга страна: ако продаваш продукт или услуга,
  • Как да привличаш нови клиенти, когато презентираш пред група хора?
    12.04.2017
    Публичната презентация е един от най-ефективните начини да привличаш нови клиенти. Най-голямото предимство е, че можеш да представиш бизнеса си пред няколко човека – потенциални клиенти – едновременно. И в същото време живият контакт осигурява преживяване и въздействие
  • Отделяй време да си благодарен за това, което постигаш
    05.04.2017
    Какво е благодарността и има ли връзка с това да постигаш бизнес резултати? Първо, благодарността е емоция, при това най-силната позитивна емоция. И колкото повече я изпитваш, толкова повече няма да изпитваш нежеланите емоции. Особено важно е да отделяш време да бъдеш
  • Какво би направил, ако си на 20 години и имаш само 1000$?
    27.03.2017
    Когато по-рано този месец бях в САЩ, една сутрин пътувах с влак от Стамфорд до Ню Йорк. Понеже това пътуване отнема 40 минути, използвах времето да чета. И бях провокиран с въпрос от книгата: Какво ще направя, ако съм отново на 20 години и единственото, с което разполагам са само
  • Как можеш да привличаш клиенти с видео и статии?
    19.03.2017
    В предишни публикации съм говорил за това колко силен инструмент за привличане на клиенти е полезното съдържание. Така че да помагаш на клиентите да имат ползи от теб и твоите продукти още преди реално да са ти платили. Когато правиш това, става по-лесно да привличаш нови
  • На какво да учиш твоите потенциални клиенти?
    13.03.2017
    Как можеш да достигнеш до много повече потенциални клиенти без да харчиш допълнителни средства? Как можеш да продадеш повече на съществуващите ти клиенти? Един от най-добрите начини за да постигнеш тези цели е като обучаваш твоите клиенти. Защото хората обичат да учат, но
  • Как да правиш нетуъркинг, за да привличаш клиенти?
    09.03.2017
    Нетуъркингът (networkging) е един от най-мощните канали за привличане на нови клиенти в бизнеса. При това е и един от най-бързите канали, с който можеш бързо да развиеш бизнеса си, особено в началото. Много бизнес собственици, които правят нетуръкинг, обаче, допускат грешката да се
  • Прави само нещата, в които си отличен и много добър
    27.02.2017
    Как можеш по-бързо да развиеш бизнеса си: като усилиш силните страни или като преодолееш слабостите си? Разбира се, и двете неща са важни и ще ти помогнат. Но можеш да получиш много по-съществен резултат, ако се фокусираш върху своите силни страни – лично твоите и тези на
  • Как да пишеш текстове, които продават
    23.02.2017
    Едно от най-важните умения в маркетинга е писането на търговски писма (т.нар. copywriting). Като търговските писма могат да имат най-различна форма: хартиени писма, брошури, и-мейли, статии, видеа и т.н. И най-важното, когато пишеш такива текстове, е да грабнеш вниманието на
  • Управлявай качеството на твоя фокус
    08.02.2017
    Какво е важно за твоя фокус, за да имаш висока продуктивност? Една от характеристиките на фокуса е неговото качество. И под качество разбираме две неща: върху колко задачи се фокусираш в един момент и върху колко задачи се фокусираш в един ден. Не можеш да си фокусиран, ако
  • Твоят идеален клиент: стесни нишата си!
    02.02.2017
    Работиш ли с твоя идеален клиент? Много бизнес собственици се опитват да привлекат повече клиенти и да разрастнат бизнеса си като се опитват да работят с колкото може повече различни клиенти. Т.е. те подхождат широко в опита си да спечелят повече бизнес (определят нишата си
  • Прави маркетинг с качествено и полезно съдържание
    16.01.2017
    Работят ли твоите маркетингови материали за теб? Основната цел на маркетигновите материали на един бизнес е той да се отличи от конкуренцията и да привлече вниманието на потенциалните клиенти към него. Много собственици и ръководители на бизнес се фокусират върху това да
  • Честита Коледа и успешна Нова година!
    24.12.2016
  • Какъв да бъде форматът на твоя и-мейл бюлетин?
    20.12.2016
    Как изглежда твоят и-мейл бюлетин и какво има в него? От формата и съдържанието на твоя бюлетин зависи и дали хората реално го отварят и четат. Много бизнеси включват теми в и-мейл бюлетина си, които не интересуват техния идеален клиент. И това води до нисък интерес: ако
  • Как да се поставиш в състояние на тотална увереност?
    14.12.2016
    Важно е всеки ден да бъдеш в състояние на тотална уверенoост. Това е състояние, в което няма какво да те спре да постигнеш целите си. И това е особено важно, когато поставяш целите си, когато определяш плана по тях и когато после действаш по този план. И не на последно място, от
  • Кое е това действие, което може да доведе до експоненциален ръст в бизнеса ти?
    08.12.2016
    За да имаме ръст в бизнеса, очевидно трябва да имаме фокус към маркетинга и по-специално към действията, които привличат нови клиенти. Сред всички тези действия, които привличат клиенти, обаче, има само 1-2, които не просто водят до ръст, а до експоненциален ръст на бизнеса ни.
  • Как да наемаш ефективни хора за твоя екип
    03.11.2016
    Един от най-големите проблеми на всички бизнес собственици е свързан с намирането и задържането на правилните хора в екипа им. Ако ти работиш с най-готините и най-ефективните хора на света, това е чудесно и те поздравявам. Ако обаче си в ситуация, в която по-скоро хората ти
  • Признавай постиженията си!
    23.10.2016
    Много пъти ние сме фокусирани върху големите цели в бизнеса (които още не са постигнати) и забравяме да отделяме време, в което да признаем това, което вече сме постигнали. Резултатът е, че много собственици на бизнес, дори и когато са успешни, отделят повече фокус върху
  • Твоят маркетингов календар
    19.10.2016
    Имаш ли яснота какви маркетинг активности ще предприемеш през следващите няколко седмици? А през следващите няколко месеца? Когато планираш маркетинг активностите си за месеци наред, ти получаваш яснота и увереност за това, което ти предстои. И за да го направиш, е важно
  • Най-важното време в твоя бизнес
    05.10.2016
    Кое е най-важното време в бизнеса ти? Доколкото оцеляването на всеки бизнес и ръстът му зависят от привличането на нови клиенти, всеки бизнес собственик трябва да има основен фокус към маркетинга и продажбите. В днешното видео обаче, аз говоря за нещо малко по-различно –
  • Предприемай неперфектно действие
    29.09.2016
    Имаш ли стремеж да си перфектен в нещата, които правиш? Макар да е важно детайлите да се изпипват, стремежът към перфекционизъм може да бъде убийствен за твоята продуктивност и твоите резултати. Защо? Защото често води до това да отлагаш дълго започването на нови неща, а в
  • Как да вървиш напред като бъдеш себе си?
    14.09.2016
    В каква степен да се опитваш да се харесаш на всички? Много харесвам мисълта на Бил Козби, който казва: „Аз не знам ключа към успеха, но ключът към провала е да се опитваш да угодиш на всеки.“ И наистина, хората имат много претенции и е трудно да се харесаме на всички. Даже бих
  • Планирай целите си по начин, по който ще ги изпълниш
    22.08.2016
    Как да планираш целите си така, че да ги постигнеш? Този въпрос идва веднага след като си си поставил цели. Между другото, темата ни сега не е за целите, но за тях най-важното е да бъдат поставени писмено и да имаш постоянен фокус към тях. За съжаление, повечето хора въобще не
  • Как да делегираш задачи на друг, без това да ти струва пари, a да ти носи резултати?
    14.08.2016
    Делегирането е една от най-трудните задачи за собствениците на малък бизнес, а и изпълнителните мениджъри в по-големи компании. Много от тях срещат големи затруднения в това как да делегират по начин, който наистина да им освободи време и в същото време да се получат
  • Какво е важно да направиш, когато тестваш интереса към нов продукт или нов бизнес?
    11.08.2016
    Как да бъдеш сигурен, че това, което планираш да предложиш на пазара – нов продукт или изцяло нов бизнес – наистина ще се търси? Истината е, че няма как да си 100% сигурен, каквото и проучване да направиш. Всичко в бизнеса и най-вече в маркетинга е тест – така че, докато не
  • Как да привличаме клиенти чрез система за генериране на препоръки
    02.08.2016
    Генерираш ли достатъчно препоръки, за да привличаш нови клиенти? Обикновено препоръките са най-използваният ( и често – единствен!) канал за привличане на нови клиенти. Много бизнес собственици са споделяли с мен, че разчитат на препоръките от уста на уста. Когато говорим
  • Всеки ден бъди по-добра версия на себе си!
    28.07.2016
    Какво е условието да постигаме високи резултати? Отговорът е почти ясен: да даваме всичко от себе си. Въпросът е обаче какво точно означава „всичко“. За повечето хора „всичко“ на практика означава да дават 90-95% от потенциала си всеки ден. За съжаление, когато даваме по
  • Справяне с негативни коментари на потенциални клиенти
    21.07.2016
    Какво да правим, когато клиенти или потенциални клиенти отправят негативни коментари към нас, нашия продукт или нашите маркетингови кампании? Тук нямам предвид градивната обратна връзка, от която можем да научим много. Имам предвид хората, които са вечно недоволни –
  • Някога невъзможно – сега лесно!
    28.06.2016
    Кои са тези неща, които преди време си си мечтал и си смятал за невъзможни, а днес – не само са станали реалност, но се случват лесно? Всички сме преминали точно през това някои неща да са ни били много трудни и дори невъзможни, но след време се оказва, че те не са били толкова
  • Защо листът със задачи не работи?
    16.06.2016
    Като при всеки бизнес собственик и мениджър, вероятно и твоят график е препълнен със задачи. И търсиш начин да управляваш по-добре времето си. Решението, което повечето хора търсят, е да се стремят да въведат техники за управление на времето. Проблемът е, че повечето
  • Приоритизирай времето си!
    02.06.2016
    Вече съм писал за това колко често ни се случва да сме претрупани със задачи и в края на деня да нямаме усещането, че сме се придвижили напред, въпреки че сме отметнали голяма част от тях. И едно от простите решения е да оптимизираме средата си така, че да не бъдем прекъсвани,
  • Защо повечето хора не управляват добре личното си богатство?
    16.05.2016
    Кои са причините мнозинството от хората да не управляват добре личния си инвестиционен портфейл? А кои са причините много хора дори да не се замислят над това и въобще да не управляват инвестициите си? Отговорите на тези въпроси сигурно са много и най-различни, но според
  • Систематизирай бизнеса си така, че да работи за теб
    12.04.2016
    Ако вече имаш успех в бизнеса,може би си един от онези предприемачи, които са удовлетворени от дохода си, но са претрупани с работа и нямат време за най-важните за тях неща: да прекарват време с близките хора, време за спорт, по-дълги ваканции. Причината е, че бизнесът работи,
  • Колко пъти може да се провалиш преди да успееш?
    28.03.2016
    Всички сме чували как най-успешните хора са станали такива не от първия път. Известни са много истории за хора, на които всички се възхищаваме, които преди да успеят са имали серии от провали. Аз самият съм имал много провали. И в един момент установих, че е ключово не колко
  • Измервай всичко, което правиш в твоя бизнес
    21.03.2016
    Един от бизнес-консултантите, от които съм научил много за маркетинга и продажбите – Чет Холмс, казваше, че ако не можеш да измериш нещо , то ти не можеш и да го управляваш. По отношение на продажбите измерването на успеваемостта ти в отделните елементи е ключово, за да
  • Как да пишеш и-мейлите си така, че хората да ги четат?
    10.03.2016
    И-мейл маркетингът е един от най-силните инструменти в интернет маркетинга. Защо? Първо, едва ли имаш съмнение колко е важен онлайн маркетингът днес. Ако не правиш нещо в тази посока, със сигурност не използваш най-големия канал на информация. Защо обаче е важно да правим
  • Какво ни трябва, за да успеем в бизнеса?
    02.03.2016
    Отговорът на въпроса какво ни трябва за да успеем в бизнеса, който давам в тази статия, вероятно ще е изненадващ за теб. Да, разбира се, необходими са умения за маркетинг, продажби и създаване на нови продукти. Но над всичко това стоят три други много важни неща. За да успеем в
  • Как да моделираме успеха на другите, за да получим бързи резултати?
    17.02.2016
    Кой е най-бързият начин да постигнем резултати? Има много стратегии, които е важно да приложим, за да получим резултати, но тази, която води най-бързо към постигане на целите ни, е моделирането. Какво означава моделиране? Това е да намерим някого, който вече е постигнал
  • Формулирай ясно послание към своя клиент
    10.02.2016
    Какво е твоето послание към потенциалните ти клиенти? Основният проблем, който много предприемачи имат, е, че се опитват да се обърнат към всички, за да не изпуснат някого. Дали обаче когато говорим общо, хората са грабнати от мисълта да бъдат наши клиенти? Необходимостта да
  • Три стъпки да преодолеем навика да отлагаме
    04.02.2016
    От работата ми със стотици бизнес собственици съм се убедил, че едно от предизвикателствата, което стои пред почти всеки, е отлагането на важните задачи. Може би 95% от хората признават, че не могат да се справят с отлагането…. а някои клиенти са ми споделяли, че „са
  • Как да привличаме клиенти чрез нетуъркинг?
    06.01.2016
    Нетуъркинг (networking) е създаването на контакти на събития, най-често организирани от някой друг (партита, конференции, семинари, а може би дори и събития наречени директно нетуъркинг събития). Основната идея е, че това са места, където твоите идеални клиенти (или идеални
  • Научи се да делегираш, за да си по-ефективен
    24.11.2015
    В началото на всеки бизнес, а и след като той навлезе във фазата на растеж, се стига до момент, когато човекът, който движи бизнеса, се претрупва с работа. Нещо повече, колкото по-успешен ставаш, толкова повече задачи ти се трупат. И толкова по-малко време остава за важните,
  • Как бързо да спечелиш довериe, за да привличаш повече клиенти?
    18.11.2015
    Привличането на нов клиент в търговския процес започва с това да се свържем с него. Изграждането на доверие и приятелство с потенциалния клиент е може би най-важният фактор, който определя и крайния успех. От връзката, която е изградена между клиент и търговец, до голяма
  • Как да наточваш секирата?
    28.10.2015
    Като предприемач, бизнес собственик или мениджър (или всичко това едновременно) сигурно вече знаеш за един от принципите на високоефективните хора, дефинирани от Стивън Кови: да наточваш секирата. Какво означава това? Това означава да отделяш време да се зареждаш с
  • Прави последваща комуникация с потенциалните си клиенти
    30.09.2015
    Какво да правим когато сме имали среща (на живо, или онлайн) с потенциален клиент и той не е купил? Данните показват, че повечето фирми (всъщност над 90%) и търговци са фокусирани само върху хората, на които могат да продадат веднага и, след като един човек (или фирма) не купи, те
  • Позитивно намерение и фокус
    23.09.2015
    Докато бях на почивка в Кипър (може би една от най-зареждащите ми ваканции през последните няколко години), ми направи впечатление контрастът на намерението и фокуса на много българи, работещи по хотелите там. По-голямата част (за съжаление) имаха негативно намерение и
  • Как да се справяш с възраженията на клиентите?
    26.08.2015
    Едно от най-големите притеснения на търговците са възраженията на клиентите. Какво ще отговориш, когато клиентът ти каже: „Цената е много висока“, „нямам парите“, „нямам време тогава“, „не мога да пътувам тогава“ или още по-лошото – „нямам интерес“? Повечето търговци
  • Полезни стъпки за вашия Facebook маркетинг
    18.08.2015
      Представи си колко добре това би могло да работи за твоя бизнес. Представи си, ако можеш и да рекламираш във Facebook, и да привличаш клиенти за твоя бизнес с твоите реклами. Или пък да привличаш заинтересовани хора към твоя лист с контакти (и-мейл лист). Ако добре таргетираш
  • Кое е това, което те отличава от конкурентите ти?
    12.08.2015
    Знаеш ли и можеш ли ясно да комуникираш с какво си по-добър от твоите конкуренти? Запитай се: ако мой потенциален клиент погледне в каталог (онлайн или офлайн) на 100 бизнеса, които правят едно и също, има ли причини да избере точно мен? Много бизнес собственици допускат
  • Самосаботираш ли успеха си?
    05.08.2015
    Един от основните проблеми на всеки от нас е самосаботирането. Какво всъщност представлява самосаботирането? Това е ситуация, когато знаеш какво трябва да направиш, за да постигнеш успеха си, и точно когато трябва да го правиш, започваш да отлагаш и съзнателно или
  • Използваш ли видео за да привличаш клиенти?
    29.07.2015
    Наскоро бях на семинар в САЩ, на който темата бе видео маркетингът: как да привличаме клиенти като използваме видео. Фактите показват, че много повече хора четат е-мейлите ти и много повече време се задържат на уеб сайта ти, ако има видео, което да гледат. Данните показват, че
  • Не е важно какво правиш, а как го правиш!
    09.07.2015
    Случвало ли ти се е да правиш много неща и въпреки това да нямаш резултат? На мен – със сигурност много пъти… И колкото и да е очевидно, все пак да кажа – ключът се крие в това как правиш нещата. И това е дори по-важно. Аз чух това съвсем ясно от моя коуч и това
  • Създай си нови преживявания и след това всичко става възможно
    02.07.2015
    Какво е възможно? Обикновено винаги казваме „всичко“, но в същото време не си вярваме много. Защо? – Защото дори и да сме оптимисти и да имаме позитивни очаквания към себе си, знаем, че има много неща, които ни е страх да направим – и даже не можем и да си помислим, че те са
  • Как да стартираш силно деня си
    17.06.2015
    Какво е това, което успешните хора правят всеки ден, за да си гарантират, че се движат към целите си? Много важно е да започнем деня си силно – да се заредим с енергия и да програмираме мозъка си за успех. Виж какво аз правя всяка сутрин и което смятам, че е допринесло над 80% за
  • Бъди навсякъде с твоя маркетинг
    04.06.2015
    По колко канала привличаш клиенти за бизнеса си? Повечето бизнес собственици (и на малки, и на големи фирми) обикновено използват един или два основни канала, за да си осигурят трафик на нови потенциални клиенти. Когато обаче използваш само един или два канала, резултатите
  • Спри да бъдеш перфектен
    28.05.2015
    Едно от основните правила за да успееш в бизнеса или в кариерата си, е да спреш да бъдеш перфектен. „Но, чакай, как така? Не е ли важно да изпипвам всичко, за да успея?“ Има разлика между това да се стремиш да подобряваш всичко и това да се стремиш да бъдеш „перфектен“.
  • Как да организираш твоя личен планиращ ден?
    07.05.2015
    Изключително важно е периодично да работим върху нашите по-дългосрочни цели и визията ни за това, което искаме да правим. Това е трудно да се случи в рамките на типичния работен ден, тъй като често сме претрупани с оперативни задачи. Дори и това да не е така и да имаме фокус
  • Три ключа за ефективна презентация
    09.04.2015
    Ако вече четеш тази статия, най-вероятно няма защо да те убеждавам колко силен инструмент са публичните презентации: било то на живо или онлайн под формата на уебинари. Презентациите са инструмент, с който можеш да стигнеш едновременно до много потенциални клиенти, на
  • Не продавай услугите и продуктите си, а решавай проблеми
    02.04.2015
    Днес искам да ти покажа как ефективно да позиционираш продукти и услуги… така че да привличаш повече клиенти и да продаваш повече. Преди това, нека кажа няколко думи за това как продават повечето търговци. Класическата формула, която те следват, е: опит за свързване с
  • Създай и поддържай визия за твоя успех
    26.03.2015
    Какво значи визия и защо е важна? – Визия е да имаш в главата си ясна картина на резултата, който искаш да постигнеш. Звучи просто, но малко хора имат такава ясна картина. След малко ще ти дам и конкретни стъпки, с които да създадеш визията си, но най-напред – основният въпрос
  • Създай грабващо послание, за да привличаш клиенти
    19.03.2015
    За да привличаш клиенти, е важно да имаш силно послание към тях. Такова, което грабва вниманието им и ги кара да предприемат следващата стъпка. Запитай се какво е твоето послание към потенциалните ти клиенти и дали то е достатъчно грабващо за тях. Основният проблем, който
  • Преодолей това, което те спира вътре в теб, за да привличаш повече клиенти
    26.02.2015
    Как привличаме клиенти? Като правим правилен маркетинг, постоянно се срещаме с потенциални клиенти и сме добри в продажбите. Да, така е. Без маркетинг и съвършени умения за продажби не е възможно бизнесът ни да расте. Какво ще стане обаче, ако дадем идеалния маркетингов
  • Три грешки, които да не допускаш, когато убеждаваш клиентите си да купят
    12.02.2015
    Ако си бизнес собственик или търговец, то ежедневно се налага да продаваш. А продажбата се състои в това да повлияеш на другия. В този смисъл всички сме търговци – защото ежедневно се стремим да повлияем (надявам се за добро) на хората около нас – децата ни, приятелите ни,
  • Обичаш ли да правиш маркетинг и продажби за привличане на клиенти?
    05.02.2015
    Привличането на клиенти е решаващо за оцеляването и ръста на всеки бизнес. Не знам как е за теб, но повечето хора не обичат да правят маркетинг и да продават. И причините за това са най-различни. Много хора не са учили никога маркетинг и затова не го разбират. Други са учили
  • Оптимизирай средата си, за да имаш повече време
    29.01.2014
    Вероятно и ти, като доста други, които искат да успеят, си претрупан със задачи и времето постоянно не ти стига. Може би често ти се случва, когато приключиш част от ангажиментите, в края на деня да имаш чувството, че не си свършил най-важните за твоя бизнес задачи. Запитай се:
  • Справяне със страховете ни, когато инвестираме
    27.12.2011
    В това видео представям кои са страховете, които ни задържат да успеем на финансовите пазари, и давам четири стъпки за тяхното преодоляване. Очакваме вашите